Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av tessonoah
hej!
har en son på fyra månader, som väger 7840 gram och är 67 cm lång. innan han föddes köpte jag en moby wrap men fick aldrig till knytningen så den blev aldrig använd o nu sålde jag den. trist för det ser verkligen mysigt ut med sjalar, o ska ju vara mycket bättre än tex babybjörn..

då sonen vill bli buren mest hela tiden tänkte jag göra ett nytt försök med sjal som man inte behöver knyta, dvs easyhug eller tri-cotti - vilken av de tycker ni e bäst?

vill gärna ha många svar, där ni jämför de två, skriver vilken ni tycker e bäst och varför, negativa och positiva grejor om de två olika sjalarna =)

hade varit toppen o få lite mera underlag innan man bestämmer sig och gör en beställning!

tack på förhand! /tess
Användarens profilbild
Av mari_tres
Jag har easyhug och tycker att den har varit superbra, vid kortare stunder. Om jag skulle bära längre (då jag använde den) så tog jag hellre Mobyn. Tricottin har jag inte provat, men jag sydde själv en easyhug i lite mer elastiskt material som har funkat bra.

Om du vill ha sjalkänslan men inte vill knyta så mycket kan man ju även ha en Mei Tai, det är mer som en sele. Finns det nån sjalträff i närheten av där du bor så rekomenderas det att du går på en sån :D
Användarens profilbild
Av mossanvit
Har också haft en easyhug, som jag gillade mycket! En ergonomisk sele är ju bra annars!
Användarens profilbild
Av annalys
Har haft en tricotti som var helt ok, men när den sonen var ca 5 månader bytte jag till en Patapum, vilket var bättre, inte så töjbart. Så liksom de andra rekommenderar jag en ergonomisk sele, Patapum, Ergo och Beco är väl vanligast tror jag. En ringsjal kan också funka, men fördelar inte tyngden riktigt lika jämnt.
Användarens profilbild
Av April
Just trikåsjal kan vara lite tungt när barnet börjar närma sig 10 kg... Om du tyckt att trikåsjal varit jobbigt förut, hade jag som ovanstående talare testat en ergonomisk bärsele.

Dessa bärselar har avbärar bälte för bäraren och är sköna både för barn och bärare.

Det finns som sagt olika varianter, t.ex. ;

ERGO
Bild

PATAPUM
Bild

BECO
Bild

MANDUCA
Bild

Det bästa är om du kan prova lite olika selar, kanske på en bärsjalsträff?
Lycka till!
Kram

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?