Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av aspen
svas skrev:
ZaZi skrev:*Tass*

(funderar på om jag ska sy ett gäng utklädningskläder till S avdelning för jag tycker det är beklämmande att de inte har några som helst attiraljer för roll-lekar där. :? Har påpekat detta för ledningen, men inget händer...)
Har du inte bilder på manteln och kronan du sydde till mina pojkar? Jag har inte fotat själv än...
ja, på tal om mantel. hur fästs den så barnen inte stryper varandra?
Av trusis
enkel indianklänning går att göra av en stor t-shirt.
klipp fransar i både ärm och nederkant på tröjan.

man kan ju även måla lite indianmönster på magen.

Jag sydde en smock/rynktråd i midjan till min dotter men det kan man ju hoppa över om det blir för avancerat (vet inte om ni har symaskiner eller ej)

Bild
Användarens profilbild
Av Hello
annelie skrev:ja, på tal om mantel. hur fästs den så barnen inte stryper varandra?
Kardborrband. Det går upp om någon drar i manteln eller den fastnar nånstans.
Användarens profilbild
Av Hello
trusis skrev:enkel indianklänning går att göra av en stor t-shirt.
klipp fransar i både ärm och nederkant på tröjan.

man kan ju även måla lite indianmönster på magen.

Jag sydde en smock/rynktråd i midjan till min dotter men det kan man ju hoppa över om det blir för avancerat (vet inte om ni har symaskiner eller ej)

Bild
Har man tid/är många/vill göra mer avancerad så kan man ju trä på pärlor på fransarna också.
Användarens profilbild
Av Hello
annelie skrev:trollvarianten? är det svårare om tex föräldrarna tar med gamla vuxent-shirts som man syr snävare och med tex vapensköld osv som hello o annika skrev, det verkar ju enkelt och går nog snabbt för föräldrarna :-)

eller?

oxå lätt för barnan att klä på sig själv, vara trä över huvet. de är ju töjbara oxå.

måste testa hemma först, göra en provvariant o visa fröknarna
Det är ju lite trixigare att sy på applikationer på trikå, men du kan väl inte vara den enda sykunniga...?
Användarens profilbild
Av Annika80
annelie skrev:trollvarianten? är det svårare om tex föräldrarna tar med gamla vuxent-shirts som man syr snävare och med tex vapensköld osv som hello o annika skrev, det verkar ju enkelt och går nog snabbt för föräldrarna :-)

eller?

oxå lätt för barnan att klä på sig själv, vara trä över huvet. de är ju töjbara oxå.

måste testa hemma först, göra en provvariant o visa fröknarna
det låter ju smart, de flesta har väl en enfärgad t-shirt hemma.
Det enda med t-shirts är väl att man får kolla så att trådspänningen blir bra om man syr på maskin.
Användarens profilbild
Av linafelicia
Ett väldigt enkelt sätt att klä ut sig till olika djur är att göra öron och fästa på diadem.
När jag var liten gjorde mamma en kattdräkt till mig som jag älskade. Hon hade tagit en svart gymnastikdräkt och sytt på en vit oval på magen och sen hade hon sytt fast en svans på rumpan. Till det hade jag svarta öron som satt fast på ett diadem.
Man kan göra massor med djur på det viset beroende på form på öron och svans. Istället för gymnastikdräkt borde det gå lika bra med gammal t-shirt som man syr fast svansen där bak på.
På samma maskerad som jag var katt på minns jag att min tvillingbror var stålmannen. Blå långkalsonger + blå tröja med stålmannenmärket på och sen röda badbyxor och en röd cape :)
Användarens profilbild
Av ZaZi
Bild

bild från min blogg på Sigge i mantel & krona.

om ni inte ser bilden, gå in på min blogg: http://www.zazisyr.blogspot.com
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?