Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Sockertopp
Jag vet att detta varit uppe tidigare men nu fick jag ju en fråga i en annan tråd o för att inte kapa den tråden så.....

Jag har ju två hoppizar o om jag jämför dem så är Havanan både tätare, kraftigare o verkar liksom 'styvare' än min Jordgubb/Hallon.

Ni andra som har/har haft mer än en hoppiz - kan ni göra en jämförande beskrivning? Skulle vara kul om det gick att få lite bättre pejl på vilka som är tjock-hårdare o vilka som är tunna-mjukare (eller hur ni nu väljer att beskriva det).
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Min London (som jag sytt ringsjalar och en bärpåse av) var av den äldre varianten utan Hoppedizmärket som mittmärkning utan som "bara" har mitten utmärkt med en söm är betydligt tunnare än min Montreal som har mittmärkning med Hoppedizmärket.
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Kaffemoster skrev:Min London (som jag sytt ringsjalar och en bärpåse av) var av den äldre varianten utan Hoppedizmärket som mittmärkning utan som "bara" har mitten utmärkt med en söm är betydligt tunnare än min Montreal som har mittmärkning med Hoppedizmärket.
Det är samma här - J/H : söm som mittmärkning - Havana : hoppizmärke på mitten
Användarens profilbild
Av vanja77
jag tror det kan variera en hel del mellan dom olika sjalarna beroende på när dom är tillverkade
Hallon/jorgubb är väl lite äldre medan havannan kom någon gång under sommaren/hösten?

Jag hade en gammal blå/mörkblå som var betydligt tjockare ( och i vissa avseenden varmare och mysigare vintertid) än tex min panama som jag har nu sedan har jag kännt på andra som har varit ytterligare ännu tunnare.

det kan nog även skilja sig mellan vilken batch det är.
Användarens profilbild
Av Elin G
Jag har haft tre hoppisar; en panama med sytt mitt märke, en osaka med sytt mittmärke och en paris med logga som mittmarkering. Parisen var styvare och kändes lite tätare vävd än de andra två (som var väldigt lika).
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
Jag har haft rättså många hoppisar, typ 15. De som var nya, med storkmärke, var alla tjocka, sträva och jag gillade dem inte alls.

Sen har jag haft några med sydd markering men som ändå varit som nya och de har också varit tjocka men inte så sträva.

Jag har haft en luzern som var Sagasmammas och jag har en jordgubb/hallon och de två har varit välanvända och supermjuka och gosiga. Jag tror att hoppisar blir gosiga av flitigt användande :D
Användarens profilbild
Av amöba
Sannasmamma skrev:Jag har haft rättså många hoppisar, typ 15.
:shock:
Användarens profilbild
Av Tiz
Min Nairobi är den tunnaste hoppisen som jag klämt på. De nyare med logga på känns tjockare. Den som känts tjockast är nog Lille.
Användarens profilbild
Av mojsan
..har en äldre tunis med mittenmärke - mjuk och känns tunnare, gjorde så från början, och en dublin med mittenmärke - tjockare, stadigare på nåt vis. Dessutom har vi en docksjal nairobi med mittenmärke, jättemjuk.
Användarens profilbild
Av Helen
För att göra det hela lite besväligt.
Hoppedizsjalarna är handgjorda och varierar från sjal till sjal.
Därför är det svårt att säga att den ena är tjockare än den andra.

De varierar helt enkelt. Sen kan det vara generell skillnade mellan de första som gjordes och de som kommit senste året, det är möjligt.
Användarens profilbild
Av Panakeia
min montereal är mjukare och gossigare än många andra hoppisar jag kännt på. Däremot så e den inte så tun som vissa andra. Dock tunnare än vissa....
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?