Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Diem
Ja hur gör jag bäst? Provade att sätta honom framåt i den vanliga knytningen (vet inte riktigt vad den heter men är säker den vanligaste med kryss) och han tyckte det var jättekul men det så inte ut att vara så ergonomiskt.

Några tips?

Tack på förhand!
Användarens profilbild
Av Diem
Tack! Finns det ingen där benen är utanför? Han är 70 cm lång så det blir mkt att knö in...
Användarens profilbild
Av jag71
Diem skrev:Tack! Finns det ingen där benen är utanför? Han är 70 cm lång så det blir mkt att knö in...
Nepp det finns det inte (iallafall har jag aldrig hört om något sätt). Jag tycker inte att det avlastar ens hälften så bra att bära i buddha men det fungerar kortare stunder.
Användarens profilbild
Av Diem
Ok, får testa det. Går det att bära framåt i Patapum?
Av lottali
Jag provade att bära framåt i trikåsjalen när dottern var mindre. Dottern tyckte det var OK men det såg inte bekvämt ut tyckte jag. Och för mig var det inte alls skönt !! Provade både att låta benen dingla och att stoppa in dem. Det var lika obekvämt för mig men med benen innanför så satt dottern i en någorlunda hyfsad position i allafall.
Användarens profilbild
Av Jolin
Jag tror (någon får gärna rätta mig om jag är helt ute och cyklar) att när de sitter framåt och benen dinglar så belastas inte ryggen rätt, när man drar upp benen framför som i buddah så kurvar sig ryggen lite som när de sitter groda.
Användarens profilbild
Av aspen
LillGrodan skrev:Jag tror (någon får gärna rätta mig om jag är helt ute och cyklar) att när de sitter framåt och benen dinglar så belastas inte ryggen rätt, när man drar upp benen framför som i buddah så kurvar sig ryggen lite som när de sitter groda.
:tumsup:
Av Ponyo
Diem skrev:Ok, får testa det. Går det att bära framåt i Patapum?
Nope. Som någon skriver nedan så är det inte bra för ryggen att sitta framåtvänd (annat än i buddhaposition).
Men det du kan testa är att bära på ryggen eller höften.

I Patapumen kan du bära på rygg (och mage). Men i Beco kan du bära på både rygg (mage) och höft.
Användarens profilbild
Av zero.sara
Bär på ryggen eller höften istället, det är bekvämare för dig och blir bättre position för barnets rygg. Framåt blir det jättetungt att bära och inte ergonomiskt rätt för barnet.
Användarens profilbild
Av Sami
att rekommendera... både du själv och barnet får en mycket bättre upplevelse av en höftposition tex eftersom barnet då har både tillgång till att fritt se sig om både bakåt och framåt samtidigt som det snabbt kan söka din ögonkontakt för att få hjälp att tolka det som det ser och de intryck som de kankse inte förstår.blir det för läskigt eller om barnet blir lite trött på intryck så vänder sig barnet mot bäraren och gömmer sitt ansikte och vilar.... Framåtvänt har det inte den möjligheten utan lämnas ensamt åt all information som strömmar emot det utan möjlighet till reträtt... med kanske reslutatet att barnet får förmycket stimulans...

Att vara framåtvänt är oftast de vuxna som vill att barnet ska få se världen.. men man glömmer att de inte behöver se hela världen och måste få en möjlighet att stänga av ( vända sig mot tryggheten hos sin bärare) Ett barn mår bäst av att möta världen i sin egen takt i värmen och tryggheten hos sin bärare!
Användarens profilbild
Av Panakeia
varför vill du bära frammåt?

H hade en period som hon var rätt nyfiken av sig och hade svårt att sitta mit mig längre stunder ...va va hon då? ett par månader typ... men det gav med sig ganska fort - jag bar henne mkt på höften då - eller kortare stunder bara......

höften e supersmidigt även med småttingar - när de blir större - ryggen helt klart att förerdra...
Användarens profilbild
Av Diem
Tack för svaren! Vill bära framåt för att han ska kunna titta framåt när vi går runt i lägenheten. Han verkar vilja det.
Användarens profilbild
Av Sami
självklart känner du ju ditt barn bäst och samtidigt är det du som har ansvaret för att det blir just bäst för ditt barn som du ju är specialtist på!
Välj en höft variant... så blir ni båda nöjda även ergonimin hos din egen rygg och hos ditt barns höfter och rygg som slipper belastas på ett mindre bra sätt. Både barnet och den vuxne är byggda för att bäras på höften det har gjort sedan tidernas begynnelse...

Lycka till!
Användarens profilbild
Av Diem
Självklart vill jag inte bära i en för honom ogynnsam ställning. Får lära mig knyta på höften i stället, ska kolla knytinstruktionerna. Ska även ge buddan en chans! Det skulle avlasta när vi går runt och "tittar lampa" : )
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?