Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av nanook
Ska köpa en ny sjal, men kan inte bestämma mig för längden. Jag bär nästan bara på ryggen (ryggsäck med tibetiansk avslut). Vilket är bättre 3.7m eller 4.2m?
Användarens profilbild
Av glis
Jag har just provknutit min 5,4 m hoppediz utan omslut och inser att jag borde skaffa en kortare sjal jag med, och så går jag in på forumet och hittar din tråd! Jag vill be dem som svarar att ta med mag-bärande i svaret också om jag får del-kidnappa tråden.
Användarens profilbild
Av Isanna
nanook skrev:Ska köpa en ny sjal, men kan inte bestämma mig för längden. Jag bär nästan bara på ryggen (ryggsäck med tibetiansk avslut). Vilket är bättre 3.7m eller 4.2m?
Finns det ingen som har en som du kan prova? Nu tror jag att en 3.7 räcker för dig och då finns det ju ingen anledning att ha en längre, men det kan ju vara skönt att testa innan.

Går det inte att knyta med en längre sjal och mäta det tyg du använder, räkna bort det som inte är nödvändigt för knytningen typ?
Användarens profilbild
Av jag71
Jag skulle ju knyta den knytning jag vill använda och sen mäta hur mycket sjal jag fick kvar som svans. Sen dra bort det från sjallängden och så fundera på om jag ville ha lite svans eller vara en Pelle (dvs svanslös) och därefter bestämma mig.
Av anna m
nanook skrev:Ska köpa en ny sjal, men kan inte bestämma mig för längden. Jag bär nästan bara på ryggen (ryggsäck med tibetiansk avslut). Vilket är bättre 3.7m eller 4.2m?
Jag tycker 4.2 är perfekt till tibetanskt avslut. Annars blir det för kort för mig.
Användarens profilbild
Av jag71
Det är ju lite lusitgt alltså att det blir tre svar i stort sett samtidigt. :lol:
Av nanook
Tack för era svar. Imorgon ska det provknytas. Sen ska jag beställa något nytt och fint. :twisted:
Av malinka
glis skrev:Jag har just provknutit min 5,4 m hoppediz utan omslut och inser att jag borde skaffa en kortare sjal jag med, och så går jag in på forumet och hittar din tråd! Jag vill be dem som svarar att ta med mag-bärande i svaret också om jag får del-kidnappa tråden.
Jag är 1,56. Min didy är för närvarande 4,5 m och det är i längsta laget när jag knyter ryggsäck. Jag får stoppa in svansen under knuten för att inte snubbla. Den funkar bättre till den ryggknytnignen jag visade på träffen på Nyfiket.
För mig räcker den till omslutet på magen utan på ytterkläderna om jag knyter på ryggen eller i sidan. Får lite svans då också.

Hör av dig om du vill komma och prova!
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag tycker 4,2 är perfekt till tibetan, 3,7 är bra om man vill knyta vanlig ryggsäck.

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?