Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Alven
Undrar, angående ryggsäcken;
Istället för att föra sjalen bakåt på en gång och korsa under barnets rumpa, kan man istället först korsa tyget över sitt eget bröst, och sen föra det bakåt? Känns som om det verkar mer bekvämt.
Ja, det går alldeles utmärkt. Du har rätt i att det är bekvämare. Ibland knyter jag även en enkelknut ovanför brösten innan jag knyter under Davids rumpa. Det blir lite lättare att bre ut tyget över axlarna då tycker jag.
Senast redigerad av Alven den ons mar 09, 2005 10:29, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Louise
silhuett skrev: Undrar, angående ryggsäcken;
Istället för att föra sjalen bakåt på en gång och korsa under barnets rumpa, kan man istället först korsa tyget över sitt eget bröst, och sen föra det bakåt? Känns som om det verkar mer bekvämt.

Tänker på min misslyckade ryggsäck, fick så ont i axlarna.. Men det berodde kanske bara på att jag gjorde fel :roll:
Ja, jag tycker att det är mycket bekvämare om man korsar över bröstet innan man för bak tyget. Det är också enklare att dra åt kanterna ordentligt, framförallt överkanten, om man gör så.
Användarens profilbild
Av Jennelii
WOW!! Vad coolt, så vill jag oxå kunna göra...
Användarens profilbild
Av Candela
---
Senast redigerad av Candela den ons nov 28, 2012 14:02, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Alven
silhuett skrev:Fick till en mycket bättre knytning idag, han satt mycket tajtare och lite högre upp. Men jag fick ändå rätt ont i axlarna och nacken. Vad kan det bero på?
Kan bero på att du spänner dig, ovana helt enkelt. Men jag tycker också att jag får ont om jag bär på ryggen längre stunder, gillar mer att bära fram. Särskillt i ryggsäck, X-omslut rygg är skönare...
Användarens profilbild
Av Helena
Louise skrev: Jag tycker det är bekvämast att korsa över bröstet, alltså inte knut utan bara i kors och sedan bak. Det tycker jag blir mycket stabilare än "vanlig" ryggsäck. Men det där med kors över bröstet är ju en smaksak :)
Tack för svaret!
Hur gör man då när man korsar över bröstet, korsar man liksom mellan sina bröst, eller korsar man högt uppe nära halsen och drar ner sjalen när knytningen är klar. Jag har inte riktigt fattat hur man ska göra.
Användarens profilbild
Av Kristina
Helena skrev:
Louise skrev: Jag tycker det är bekvämast att korsa över bröstet, alltså inte knut utan bara i kors och sedan bak. Det tycker jag blir mycket stabilare än "vanlig" ryggsäck. Men det där med kors över bröstet är ju en smaksak :)
Tack för svaret!
Hur gör man då när man korsar över bröstet, korsar man liksom mellan sina bröst, eller korsar man högt uppe nära halsen och drar ner sjalen när knytningen är klar. Jag har inte riktigt fattat hur man ska göra.
Jag korsar över brösten, så båda delarna av sjalen går över båda brösten. Jag drar ut allt tyg och vier tillbaka över axeln så det ligger slätt och fint dubbelvikt hela vägen, absolut skönast så. Förstår du inte så säg till så tar jag kort på det. :)
Användarens profilbild
Av Louise
Helena skrev: Tack för svaret!
Först när jag gör krysset så drar jag bara det bara i kors över/mellan brösten och fortsätter bak och knyter. När jag är klar med knytningen så breder jag ut tyger så att det ligger bekvämt, alltså så att tyget går över brösten. Jag brukar inte dra ut lika mycket som Kristina skriver, så att båda tygdelarna går över båda brösten, utan bara så att varje del går över respektive bröst. Varje tygdel blir då ca 10-15 cm brett. Hm... låter krångligare än det är :)
Av Alexandra
Louise, vilken härlig bild du har på din avatar!
Användarens profilbild
Av April
Ja, den är verkligen UNDERBAR! (bilden alltså ;-))

Kram
Användarens profilbild
Av Louise
Alexandra skrev:Louise, vilken härlig bild du har på din avatar!
Tack! :D

Min lilla Amanda är så gosig nu. Hon är som en lite hundvalp som kommer och stryker sig med huvudet, borrar in näsan och gosar hela tiden. Dessutom får man stora blöta pussar...mmmm.... :D
Användarens profilbild
Av Helena
Tycker jag också, och Babylonian i grått är ju verkligen så långt från "hippie" man kan komma, ifall man inte gillar starka färger. Inget för mig, men jätte bra att det finns sådana alternativ också.
När kommer förresten Babylonian i fler färger, är de så långsamma på att tillverka fler?

Du får skicka in bilden någonstans, så vinner du säkert en sjal, Louise :D
fast du behöver kanske inte fler sjalar :wink:
Användarens profilbild
Av Louise
Helena skrev:
Tycker jag också, och Babylonian i grått är ju verkligen så långt från "hippie" man kan komma, ifall man inte gillar starka färger. Inget för mig, men jätte bra att det finns sådana alternativ också.
När kommer förresten Babylonian i fler färger, är de så långsamma på att tillverka fler?

Du får skicka in bilden någonstans, så vinner du säkert en sjal, Louise :D
fast du behöver kanske inte fler sjalar :wink:
De ska ha nästa omgång provkollektion klar i slutet på mars. Utifrån den ska de välja ut vilka som går till produktion och sedan tar det väl ca 2 mån innan de dyker upp för försäljning. Det är en av de stora nackdelarna med Fair Trade-tillverkning, det håller inte samma tempo som annan kommersiell tillverkning.

Sjalar kan man väl aldrig få för många av :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?