Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Funderar du på vilka tillbehö du ska ha till ditt bärverktyg? Titta in här.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vilken typ av skötväska har ni nu?

Axelväska tillhör barnvagnen
6
13%
Axelväska annan mjuk
7
15%
Axelväska annan hård
3
7%
Ryggsäck
21
46%
Annat
9
20%
Användarens profilbild
Av Fiffi75
Vi kom ju in på skötväska här på en annan tråd och jag går ju och funderar över den idéala skötväskan för en barnbärare. Hur är den skapt? Vad har man med sig? Hur vill ni att den skall vara.

1. Därför vill jag nu be er. Töm era skötväskor och skriv här vad de innehåller. Om er partner är hemma med barnen vad har han(hon) i skötväskan?

2. Hur skulle ni vilja ha den idéala skötväskan. Konstruktionen alltså. Eller finns den redan?
Användarens profilbild
Av marlene
Jag saknar alterativet ingen...
När wille var mindra använde vi skötväska men nu är det länge sen jag använde nån. Oftast hamnar en blöja i min väska eller nått sånt och mycket mer än så brukar vi inte ha med oss om vi inte ska vara borta jätte länge.
Användarens profilbild
Av Tabby
Har en skötryggsäck men det blir lite jobbigt med den ;-) när man kommer ha liten på ryggen i sommar.
Funderar på att köpa ryggsäcken till Ergon.
Användarens profilbild
Av Kristina
När jag har väska med mig blir det ryggsäck. När Alma var mindre var den packad med några blöjor, haklapp och ev. pipmugg och något litet ätbart ifall vi skulle vara borta lite längre. Nu dräller hon sällan när hon äter, använder inte blöja och dricker ur vanligt glas så det är rätt överflödigt att ta med väska alls om jag inte vet att jag ska shoppa. ;)
Användarens profilbild
Av Alven
Jag gillar inte att ha med väska över huvud taget. När jag hade vagnen mycket hade jag nätkasse bara, nu slänger jag ner ett par blöjor i handväskan om jag ska nånstans kort. Annars har jag babyproffsens mjuka, den var kanon när David var liten och kräktes hela tiden så man behövde många handdukar och ombyten. Nu kör jag vanlig ryggsäck, har just beställt en Ergo-rygga (det blev en svart)...
Användarens profilbild
Av Tiz
Jag har en vanlig ryggsäck. I den finns blöjor till Ville och till Maja, tvättservetter, ringsjalen, några hundbajspåsar, extra ombyte till Ville.

Går jag bara bort en liten stund tar jag bara med mig blöja till Ville och ringsjalen som jag stoppar ner i nätassen i vagnen.
Användarens profilbild
Av tinaw
Jag har ingen skötväska alls. Tar med nån extra blöja i handväskan eller så. Om jag vet att vi ska vara borta ett tag kanske en frukt åker med, eller en macka...
Användarens profilbild
Av AnKa
Jag har en liten handväsk/skötväsk-ryggsäck och den innehåller blöjor, tvättlappar, handduk, extra kläder, amningsinlägg och kanske någon leksak. Så lite mobiltelefon, läppglans och annat.

Funderar på att köpa en lite större ryggsäck nu när jag snart måste ha med matburkar och vattenmugg osv.
Egentligen så är min dröm en väska som man kan välja om man vill ha på ryggen eller runt midjan och som förutom skötgrejjorna rymmer en systemkamera med att par objektiv. Har inte funnit denna väska ännu men funderar lite vagt på om man skulle kunna sy något sådant.
Användarens profilbild
Av Suskiv
Har en babybjörn skötryggsäck.

Innehåll:

4 Blöjor i Maxi storlek (passar båda barnen även om Tova vanligen har junior storlek i engångsblöjor)
1 förp. Våtservetter
1 Vikblöja strl 70 g som torktrasa
1 rulle soppåsar för använda blöjor
1 frotté haklapp
1 pipmugg
1 sked
1 body till Torkel
1 par stumpbyxor till Torkel
1 tröja till Tova
1 par byxor till Tova
1 par vantar till Tova
1 par Amningskupor
2 nappar
1 0,5 l petflaska med vatten
Båda barnens BVC-böcker (vet då vart de är)
Användarens profilbild
Av Anna
Vanligast är två blöjor och några tvätlappar med gummisnodd runt i handväska eller annan väska som följer med. Ska vi bort lite långre så brukar även extra tröja till Hugo följa med och ibland även byxor. När han varminder fanns även haklapp och något att äta. Nu kan han ju äta allt så det brukar gå att fixa var man nu är.
Användarens profilbild
Av Anso
1 Jag och Hanna kör en Kånkenryggsäck "Mini" - i den finns blöja, tvättlappar, vattenflaska till mig, en portmonä med mynt till betaltoaletter, en liten handduk och min plånbok. Alla hennes grejor har jag i en nescessär som jag kan flytta tilll en större ryggsäck om vi ska ut på storshopping.

2 Önskeväskan-hm- någon typ av ryggsäck med smarta innerfack tror jag. Kanske blir det en Kånken i en större modell eftersom jag tycker att den är så smidig och att man kan knäppa fast den på en ev. barnvagn vid behov.
Av Alexandra
Bild

Jag har precis beställt en sådan här!

Det är lite att köpa grisen i säcken, men den är jättesnygg, och jag har bara hört bra om den!
Den funkar ju lika bra som vanlig väska sedan när man inte behöver skötväska längre.

Just nu har vi en trist, tantig svart historia som ifs är bra, men trist! :?
Den innehåller:
-Skötbädd (tagen från annan skötväska)
-blöjor
-våtservetter
-Xtrakläder
-barnmatsburk, haklapp, en frukt, liten nappflaska med vatten
-pappersnäsdukar
-bitring
-nycklar, mobil, plånbok
-Tindras allergimedicin

En bra skötväska skall:
-ha ett stort och flera små fack
-vara rymlig, så man får plats med mycket i
-hänga bra på barnvagnen, så man inte slår benen mot den när man kör :)
-vara snygg! :)

Hoppas att väskan jag beställt har detta! :wink:
Återkommer med rapport... :!:
Användarens profilbild
Av April
Oj, vilka skötväske-fantaster ni är :-D

Jag har aldrig haft skötväska och min ryggsäck har alltid innehållt, minimalt med saker... jag vet inte - men jag och väskor, går inte så bra ihop. Är inte ett "vanligt" väsk-freak heller.

Jag har alltid minsta möjliga väska. Nuförtiden (när Saga är äldre) när jag och Saga ska iväg, så tar jag en väska som är ca. 20 x 15 cm stor och sedan liksom packar jag sakerna hårt - så att de får plats :-D

Kram
Användarens profilbild
Av Ester
Jag ÄÄÄÄLSkar väskor och jag vill också ha en likadan som Alexandra har köpt......tror jag nu iallafall...köpdjävulen slår ju klorna i mig varje gång jag kollar in på sjalbarn..

Nu har vi en cykelbuds-väske-variant inköpt på stadium.
Jag sydde en insats till den med extra fickor + ett skötunderlägg.
Funkar bra men den är för sooor jag får plats med alldeles för mycket i den.

Har nu 2-3 blöjor
1 ombyte till Alice
En bunt torra tvättlappar + några nerblötta i en liten burk
påsar
amningsinlägg
näsdukar
1 handduk
2 frottelappar

Fram till nu har jag haft nycklar, plånbok, leksaker, vantar till Alice, en extra mössa till Alice, enstickad tröja + enx-tra filt i själva ligginsatsen till vagnen...nu i helgen ick vi ta bort den då Alice vill sitta upp emellanåt, så nu har jag massa prylar som jag inte vet var jag ska lägga.

Använder för det mesta ingenting av det jag har med, möjligtvis en blöja och n och annan tvättlapp....
h...
Med mindre väska skulle jag nog inte behöva släpa på så mycket prylar så en mindre väska som också funkar som handväska till mig vill jag ha... :wink:
Användarens profilbild
Av exiteme
För längre turer tillsammans med maken, har jag (eller maken) ryggsäck.
För kortare turer har jag en midjeväska. Får plats med mat och blöja. HATAR att släpa på handväskor!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?