Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Björklöv
Visste inte riktigt var jag skulle lägga detta men tyckte det passade bäst här under gör det själv!

Hittade min gamla åkpåse när jag var hemma hos mina föräldrar häromsistens! Den är jättefin i brun manchester och fårskinn. Den har bara en nackdel, det går itne att använda fempunktbältet i den.

Så vad tycker ni, ska jag "förstöra" åkpåsen och göra hål för bältet och känna mig trygg(are) när dottern åker vagn eller ska jag låta bli och främst använda åkpåsen när vi bara promenerar med vagnen?

Bild

Och om jag ska göra hål, hur gör jag det snyggast, utan att manchestern repar upp sig?
Användarens profilbild
Av Hello
Jag skulle nog gjort hål.

Enklast tycker jag att det i så fall skulle vara att sy knapphål, ca 1 cm bredare än remmarna i bältet. Lägg plant och nåla noga.
Användarens profilbild
Av Kusmi
Jag hade inte gjort hål utan köpt till en sele som sitter fast i ramen i stället.
Användarens profilbild
Av zandrama
Fru Längtan skrev:Jag hade inte gjort hål utan köpt till en sele som sitter fast i ramen i stället.
:iagree:
Men ska du göra hål så tror jag också att knapphål är bäst. Själv skar jag ett hål i fårskinnet till syskonvagnen igår för att få fast selen till Svante. Men fårskinn repar ju inte upp sig direkt, och itne syns det att det rä ett 2 cm långt jack i heller. :blahblah:
Användarens profilbild
Av ZaZi
Fru Längtan skrev:Jag hade inte gjort hål utan köpt till en sele som sitter fast i ramen i stället.

Köp en billig lös sele istället. Tror det är lätt att ångra ett sådant ingrepp annars. Jättefin åkpåse. :loving:
Av Enid
Vi köpte en sele istället vilket sonen blev jätteglad över för han fick på köpet mycket större rörelsefrihet i vagnen.
Användarens profilbild
Av Björklöv
Jamen självklart ska jag ha en lös sele i vagnen istället - varför tänkte jag inte på det :hmm:
Tack för tradera-tipset Zazi - har nu lagt ett bud på den finfina selen :D
Användarens profilbild
Av 4ungar
ZaZi skrev:

Köp en billig lös sele istället. Tror det är lätt att ångra ett sådant ingrepp annars. Jättefin åkpåse. :loving:
Användarens profilbild
Av Plinga
Ja, det hade jag oxå gjort. Gillar de lösa selarna bättre, barnet kan röra sig lite mer i vagnen tycker jag.
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Men alltså, är jag den enda som knappt använt varken 5-punktsbälete, lös sele eller midjebälte till mina barn i vagnen :hmm:
Användarens profilbild
Av Elin G
EmilsMamma skrev:Men alltså, är jag den enda som knappt använt varken 5-punktsbälete, lös sele eller midjebälte till mina barn i vagnen :hmm:
Nej, vi har heller aldrig använt nånting. Men så har han ramlat ur vagnen en gång också :oops:
Användarens profilbild
Av Hello
EmilsMamma skrev:Men alltså, är jag den enda som knappt använt varken 5-punktsbälete, lös sele eller midjebälte till mina barn i vagnen :hmm:
Det är säkert fler, men vår första var en fruktansvärd klätterapa, så _trots_ sele och fempunktsbälte har hon både lyckats ramla ur vagnen en gång och välta vagnen en gång. Utan hade det skett flera gånger varje dag... Så då åker alltihopa på av bara farten när nr 2 och 3 kommer. :)
Användarens profilbild
Av Ester
så tänkte jag också med Alice - hon satt så fint och lugnt och behövde aldrig sele

sen kom Majken......och jag förstod idén med att behöva sätta fast barnet - det är ju en bra bit till marken från en vagn - särkilt om man kastar sig ut med huvudet först :roll:
Användarens profilbild
Av Jennelii
Björklöv skrev:Jamen självklart ska jag ha en lös sele i vagnen istället - varför tänkte jag inte på det :hmm:
Tack för tradera-tipset Zazi - har nu lagt ett bud på den finfina selen :D
Vinner du den inte har jag en vit :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?