Built to last
Why Would you Settle for Less when you can have More? Do not let other Authors Fool you with Empty Marketing Keywords. FLATBOOTS is what you Deserve. Built to last, Built from Scratch, Nothing Less.
Läs merOver a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...
Moderatorer: Asia, krakri, God_cares
Vitsippa skrev:Hur tunga barn orkar man svinga? Jag tycker att det verkar tungt och svårt, och brukar själv köra med någon variant av sofftricket.Jag svingar 13 kg Tova och skulle nog kunna svinga ett ännu tyngre barn.
tinaw skrev:Det är inte så våldsamt som det låter (mer som att lägga upp barnet på axeln), så en 15 kg skulle jag gissa att man kan klara.Kan ju säga att Marek som väger sisådär sexton kilo orkar jag inte svinga, provade en gång, då var det mer att jag liksom segade upp honom. Känns ju lite onödigt att svinga så stora barn, det är ju bättre att be dem att sätta sig på ens rygg istället.
Louise skrev:Frågan är hur du gör när du får upp honom på ryggen? Jag tycker att det är nyckeln till att få det tight och bra. Har man barnet sittande i en soffa och därifrån dra upp barnet så blir det lätt för mycket slack och obekvämt.Louise! Hur gör du sedan, har du knut över bröstet, korsar du eller för du sjalen bak som på en vanlig ryggsäck?
Ett alternativ för att få det bra är som Alven sa att svinga. Det låter mer avancerat än det verkligen är. Man kan ta det försiktigt och ha någon som står brevid i början så brukar det inte vara något problem.
Ett annat alternativ är att först "kasta" upp barnet på ryggen. Jag brukar hålla under armarna och lyfta Amanda över axeln och placera henne på ryggen. Därefter tar jag sjalen, kliver över den och brer ut den över hela barnet så att tyget går ända upp till nacken på barnet. Då blir det automatiskt så att allt övrigt tyg hamnar under barnets stjärt när man samlar ihop det och det är bra med mycket tyg under stjärten när man knyter ryggsäck.
När du sedan tar upp tyget över axlarna så se till att dra ordentligt i alla kanter, framförallt överkanten.
Alven skrev:Nu hittade jag länken: http://www.babyidea.fi/storchenwiege/selkareppu.htmlOj, det såg lite läskigt ut
silhuett skrev:Oj, det såg lite läskigt utEh ja, jag har faktiskt tappat David en gång. Men jag lyckades bromsa fallet så han slog sig inte. Men min man, sjalhataren, såg det och fick vatten på sin kvarn...![]()
Man får väl sitta i sängen och testa eller nått
Alven skrev: Eh ja, jag har faktiskt tappat David en gång. Men jag lyckades bromsa fallet så han slog sig inte.Oj, vad läskigt!!
We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]
The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]
All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]
this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]
Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?