Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Agneta H
Min svärmor sydde ju en ringsjal till mig som är utmärkt. Jag lyckas bära min 1,5-månaders i både vagga och sittande. Problemet är när jag ska amma i vagga, mina bröst är ganska stora vilket gör att han i princip kvävs om han ska amma i ringsjalen. Någon som vet hur (om) man kan lösa det på något sätt?

Sen har jag ett litet "problem" till. Lillen fullkomligt älskar att sitta i ringsjalen men han blir arg om man drar upp tyget som stöd för huvudet. För han vill se ordentligt omkring sig. Han är iofs ganska stark i huvudet men inte tillräckligt för att sitta utan stöd. Som det är nu så lyckas han med huvudet få ner tyget så att kanten sitter i nacken istället. Det tycker han är bra men jag tycker det ser ut som kanten trycker in i nacken och det är nog inte tillräckligt med stöd. Några tips hur man gör?
Av Agneta H
Ja, det är väl ungefär så jag gör nu - stöttar med handen.
Användarens profilbild
Av marlene
Jag tror att det är svårt att få till amning i ringsjal med stora bröst, man måste ha barnet så långt ner och då är det inte bekvämt längre. Eller vara där och stödja och då har man ju inte 2 händer fria längre
Av Agneta H
Grejen är att jag hade Hipper höftsele till mitt andra barn och den gick utmärkt att amma i för mig. Visserligen var det från han var 4 månader men det vore ju lite trist om det skulle vara lättare att amma i en bärsele än i en sjal. :wink:
Av Agneta H
Jag har försökt i trikåsjalen också men det funkar inte. Tanken var väl att jag skulle kunna göra annat medan jag ammar. Nu är iofs min lille en kortammare. Han ammar inte så länge. Tvåan kunde ligga och amma i timmavis i stöten. Så egentligen spelar det inte så stor roll men det vore roligt att kunna.

Jag ska fortsätta med min konfirmandgrupp under våren och då tänkte jag att Noah kunde ligga i ringsjalen och amma under tiden jag hade lektion. Det är väl egentligen mest där det vore bra. Han ska nämligen vara med på lektionerna.
Av Agneta H
Med min tvåa gick jag också på föreläsning en gång i veckan fast då hade jag honom liggande "lös" i knäet ammandes. Det funkade bra. Fast då satt jag still hela tiden och amningen skymdes av bordet.

Grejen är inte höjden utan mer att sjalen liksom "klämmer" in honom mot bröstet så att han inte kan andas. Hänger du med?
Av Agneta H
Mina bröst är ganska formbara. Barnen har testat diverse amningsställningar genom åren. :lol: Men de blir ju liksom inte i den formen man formar dem med. Jag får väl försöka vidare att hitta någon lösning. Amma tvåan i Hippern var väldigt bra. Det var sällan någon märkte att jag ammade.
Användarens profilbild
Av Aurian
Jag hade också svårt att få till amningen i sjal i början, men nu fungerar det både i vagga i ringsjal och upprätt i Meitai (om jag lyfter och håller upp bröstet :roll: )
Jag såg ett tips på ringsjals/kortsjalsamning för storbystade, men tyckte själv inte att det sättet var någon höjdare: http://www.mamatoto.org/Default.aspx?tabid=211
Av Agneta H
Alltså ska man enligt beskrivningen ha bebben liggande under armhålan? Det låter ju iofs som om det skulle kunna funka. Problemet är väl att få till hur bebisen ska ligga utan att det känns ostabilt.

Jag får nog prova mig fram tills jag hittar någon lösning. Det borde gå på något sätt.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?