Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Förlåt att jag tjatar om mönster, men jag har snöat in på virkning. :roll:

Jag har köpt världens snyggaste garn och till det behöver jag ett mönster på en nätsjal. Den måste vara SUPERENKEL!!!

Nu är den klar och jag är supernöjd!!!
Bild
Senast redigerad av exiteme den tis feb 26, 2008 16:13, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av exiteme
elli skrev:Här finns en kanske lite väl mycket nät???

http://www.garnstudio.com/lang/se/visop ... 20&lang=se

Den här tyckte jag var fin.

http://www.garnstudio.com/lang/se/visop ... 13&lang=se

De finns några till virkade sjalar på Garnstudio...jag virkar inte själv så hur svåra eller lätta de är vet jag inte.
Sorry, de har jag sett och de är för svåra.:oops: Behöver ett mönster med bara löpmaskor, fasta maskor eller kanske någon stolpe...
Användarens profilbild
Av sofiutane
Det finns ett jätteenkelt i ett nummer av Allt om handarbete. Bara luftmaskor och fastmaskor. Jag har börjat men jag har för lite garn. Bara tippen kvar och garnet har jag fått av min svärmor som inte vet vart hon köpt det. Men mönstret är för mohair så det är kanske inget för dig?? Hör av dig om det kan vara nåt så ska jag kolla vilket nummer det var och kan kanske kopiera och skicka till dig :D
Användarens profilbild
Av Panakeia
kan du intw imprivsera då? testa med en liten bite först bara

lägg upp ett gäng maskor, gör sedan bågar - säg... kanske....7 maskor och sen en fastmaska i typ 3-4 maskan - så det blir som en lagom båge - fortsätt varvet ut och sen vänder du med fastmaskor upp till halva sista bågen och sen gör du lika dana bågar som fäster på toppen på varje lmb?

Enklare än nått sånt tror jag inte det blir - testa dig fram med rätt avstånd å rätt antal maskor i bågarna!

Sjalen kommer isf bli trekantig då du automatiskt minskar en halv båge / varv.....
Användarens profilbild
Av Kaja
Jag kör ett mönster just nu. Lägg upp 227/229 maskor (kommer inte ihåg faktiskt.
Virka fasta maskor första varvet. Andra varvet så virkar du en stolpe, två luftmaskor, en stolpe två luftmaskor. osv. När du virkar luftmaskor så hoppar du över två i undre raden också.

Sedan är nog tanken att man ska skippa en ruta i varje ända så att den blir lite trekantig, men jag kör faktiskt en fyrkantig. Räknar med att kunna skarva i med luftmaskor på ändarna om den skulle visa sig för kort...

//Kaja
Användarens profilbild
Av thanisa
Jag har ett som mest verkar vara fastmaskor men även någon halvstolpe. Det sitter i en tidning från 71 så jag kan ta en kopia på det om du vill.
Användarens profilbild
Av jag71
Snygg! Vilket mönster följde du?
Användarens profilbild
Av zmurfan
sofiutane skrev:Det finns ett jätteenkelt i ett nummer av Allt om handarbete. Bara luftmaskor och fastmaskor. Jag har börjat men jag har för lite garn. Bara tippen kvar och garnet har jag fått av min svärmor som inte vet vart hon köpt det. Men mönstret är för mohair så det är kanske inget för dig?? Hör av dig om det kan vara nåt så ska jag kolla vilket nummer det var och kan kanske kopiera och skicka till dig :D
Jag tar gärna det mönstret. Har nyss köpt en härlig rulle mohair som jag vill ha en sjal av.
Användarens profilbild
Av exiteme
zmurfan skrev:
sofiutane skrev:Det finns ett jätteenkelt i ett nummer av Allt om handarbete. Bara luftmaskor och fastmaskor. Jag har börjat men jag har för lite garn. Bara tippen kvar och garnet har jag fått av min svärmor som inte vet vart hon köpt det. Men mönstret är för mohair så det är kanske inget för dig?? Hör av dig om det kan vara nåt så ska jag kolla vilket nummer det var och kan kanske kopiera och skicka till dig :D
Jag tar gärna det mönstret. Har nyss köpt en härlig rulle mohair som jag vill ha en sjal av.
Jag tar gärna också det! :-)
Användarens profilbild
Av zmurfan
jag71 skrev:Snygg! Vilket mönster följde du?
Vill jag med veta.

Snygg sjal iaf!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?