Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av britastina
Hej!

Har en dotter på ett halvår och funderar på att köpa en bärsele. Men vilken ska jag köpa? Har hört mycket gott om Ergon, men vet inte om jag är för tanig för den, vissa tycker ju att axelbanden är väl breda och passar bättre på kraftiga mansaxlar. Är en 36:a, är 170 cm lång och väger cirkus 57 kilo, har breda, knotiga axlar... :) Vad ska jag köpa? Tacksam för råd!
Användarens profilbild
Av Hs Bobbo
Jag rekommenderar Beco! Den passar bra på både mig och min man, jag är 162 cm o väger 60 kg, normalbred över axlarna, maken 173 cm o typ 80 kg, betydligt bredare än mig över axlarna.

Becon är en verkligt bra sele, dessutom snygg!!! Är du intresserad kan jag tipsa om en butik som jag upplevt som billigast, på nätet, i UK.
Av britastina
Tack för tipset! Men Becon är väl dyr...? Ska se om jag kan spara ihop till en sådan i alla fall, skulle gärna kolla in UK-sajten och vill gärna ha adressen dit!
Användarens profilbild
Av Scharlott
britastina skrev:Har hört mycket gott om Ergon, men vet inte om jag är för tanig för den, vissa tycker ju att axelbanden är väl breda och passar bättre på kraftiga mansaxlar. Är en 36:a, är 170 cm lång och väger cirkus 57 kilo, har breda, knotiga axlar... :)
Med dina mått passar ERGO bra 8)
Passar både mig (XS/34) och min man (XL).

Vilken bärsele som är "bäst" är mycket en smakfråga. Finns många bra bärselar och oftast blir man nöjd med den man köper (oavsett sort :wink:). Det är framförallt om man har möjligheten att jämföra dem alla vid samma tillfälle som man kanske kan välja ut sin favorit bland bärselar. Så har du chansen att prova t.ex. på sjalträff är det ju toppen. Då kan du sedan välja den bärsele som är bäst just för DIG. Lycka till!
Användarens profilbild
Av emelie
Jag gillar både ergo och beco. 8)

Håller med Scharlott - sjalträff är ett ypperligt tillfälle att prova ut vad man vill ha. Kolla under "Bärsjalsträffar".
Användarens profilbild
Av Annika80
jag är lika lång och ungefär lika stor som du, o jag har haft både patapum, ergo och beco.
Patapumens bälte skavde på mina höfter, ergon funkade ok, men jag kunde inte dra åt fullt så mycket som jag ville.
Och nu har jag en Beco, den kan jag dra åt mer än tillräckligt och så är den ju vackrast av de alla :wink:
Av Aelia
Jag har haft Ergo som jag tyckte om, emn sålde den så fort jag provade en Beco
Användarens profilbild
Av Hs Bobbo
I Sverige kostarBecon ca 1500, men jag betalade 70£ + 7£ frakt för min, ca 960 kr i svenska kronor. Det är ingen tull eftersom det är EU. Här köpte jag min, mycket bra omhändertagen blev jag och jag hade min Beco efter två-tre dagar! http://www.bigmamaslings.co.uk/zen-cart/ Just nu är de slutsålda på alla färger men ska få in igen om någon vecka. Maila bara o fråga, du får svar snabbt.
Av britastina
Tack snälla ni för alla tips! Ska kolla in UK-sajten nu - och annonserna under "Säljes", förstås! :D
Användarens profilbild
Av jag71
kolla www.close2me.se också det är väldigt fina selar där. Vet inte hur dem är ur bärkomfort men snygga är dem!
Av britastina
Hej och tack igen för alla tips!

Har kollat runt litet nu , och tror att jag kan orientera mig ganska bra bland selarna. Om det ska vara en Ergo ska det vara en NG, Patapum finns i en mindre (Baby) och en större (Toddler) modell - men hur är det med Becon? Vad är det för skillnad mellan 4th generation och Butterfly? :hmm:
Användarens profilbild
Av emelie
britastina skrev:Hej och tack igen för alla tips!

Har kollat runt litet nu , och tror att jag kan orientera mig ganska bra bland selarna. Om det ska vara en Ergo ska det vara en NG, Patapum finns i en mindre (Baby) och en större (Toddler) modell - men hur är det med Becon? Vad är det för skillnad mellan 4th generation och Butterfly? :hmm:
4th är mer som Ergon i funktion, medan butterfly:en har som en liten sele på insidan som man först sätter barnet i *dålig på förklara*
Butterfly kommer helt ersätta 4th, eftersom ergo tog patent på sin utformning (det var väl så det var?).

Jag har en 4th nu, men om jag skulle få ett litet barn under året igen, så skulle jag nog prova butterfly (också, alltså. Inte sälja fina spindeln).
Användarens profilbild
Av Hs Bobbo
Hm, vill minnas att det finns en tråd om det nånstans här... men jag kan dra några skillnader som jag kommer på.

- i Butterfly kan du sätta i bebis innan du tar på dig selen, det ger dig bl a möjlighet att byta bärare utan att ta ur bebis, bra när de t ex sover, och är enklare när du bär på ryggen
- i Butterfly är spädbarnsilägget isytt, behöver alltså ej kompletteras separat
- axelbanden är något olika men jag vet inte vad det egentligen innebär för skillnad
- Butterfly är uppföljare till 4th och produceras ej längre, men det finns ju begagnat o vissa butiker kan ha kvar ex

Kanske lite hjälp?
Av lottali
Och i butterfly kan du öppna midjebältet utan att barnet trillar ur !

Själv har jag just köpt en Beco BWD (tror jag den heter) den är toppen !
Av britastina
Tack, tack, för snabba svar!

Men vilken Beco är bäst...? Butterfly kom kanske till bara för att Ergo tog patent och inte för att den är en bättre modell? Har aldrig burit i sele, men är det inte litet omständligt att få i barnet i den lilla "innerselen" i Butterfly? Somnar barnet verkligen i selen, så att man får användning för Butterfly-funktionen att flytta över sovande barn mellan föräldrarna? Min dotter älskar att se sig om när hon sitter i sjalen och somnar aldrig i den (när hon var liten och jag bar i vagga somnade hon däremot nästan varenda gång, men inte nu när hon sitter upp).

Är det någon som vet vad det är för skillnad på axelbanden på 4th och Butterfly?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?