Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna? (skala 1-5, där 5 = högst)

1
104
46%
2
66
29%
3
40
18%
4
9
4%
5
6
3%
Användarens profilbild
Av Mrs Data
Satte en etta eftersom vi inte kunnat använda den, sonen har aldrig gått med på det. Sen vägde han 7,2 kg vid tre mån så vi hade nog inte orkat ändå.
Användarens profilbild
Av Suskiv
JPL skrev:Satte en etta eftersom vi inte kunnat använda den, sonen har aldrig gått med på det. Sen vägde han 7,2 kg vid tre mån så vi hade nog inte orkat ändå.
sambon bär 7,2 kg torkel i babybjörn, men han börjar tycka att det är väldigt tungt. Han vntar på att sonen ska bli tillräkligt stor för ergo.
Användarens profilbild
Av Lingling
Det är en ärvd BB-sele, lila med roliga prickar så den är ganska snygg (tycker de jeansfärgade och svarta modellerna är aptrista) gissningsvis ca 11 år gammal. Kom inte till användning så mkt.

Långt barn - benen gick i bänkkanter om jag försökte göra ngt - och han verkade inte gilla den i början, sedan växte han raskt, small i tio kg vid sex månader, så jag kan inte påstår att det var ngn succé, men den var ju gratis för oss. Hänger i en garderob, får se om den kommer till användning nu ngt, om jag slår till på de sjalköp jag planerar/överväger.
Av Marielle med Runa
Det bär emot mig att ens ge den 1 i betyg, men blir tvungen då 0 inte står med som val. :evil:
Användarens profilbild
Av lotte
Överreklamerad. Har litet barn men hon fick inte plats i den ens som nyfödd med kläder på. Säkert bra för korta sommarturer, men inget som passar mig.
Användarens profilbild
Av Gaya
Måste säga att jag är chockad över att BB har fått röster på annat än 1.
Jag har visst haft andvändning för Baby Björn selen. Absolut.
Det var dock för att det var det ända bärdon jag visste om och hade.

Selen är DYR, obekväm över axlarna, avlastar mkt dåligt, oergonomisk för båda bärare o barn och den har mkt kort andvändnings tid.

Vi kunde ha den till Loke var 4 månader.
Det var oerhört viktigt hur krysset satte på ryggen och man fick fixa till hela tiden för att få maximal avlastning. Maximalt var dock PYTTE lite. :?
Benen hängde konstant rakt ner och som någon annan skrev så hände det ofta att hans ben stötte i mina. Efter bara några min började mina axlar att verka men jag klarade av att bära i en 20 min kanske. (Inte när han var 4 månader)

Jag hde velat ge en 0 i betyg för jag tycker inte att BB ska räknas som ett bärdon. Så mkt pengar och det är lättare att bära helt utan något alls.
Användarens profilbild
Av zmurfan
Jag ger den högsta betyg för min dotter älskade den!
Jag bar henne i den till hon var 8 månader. Sen blev hon lite för tung för min rygg. Men den hade jämn belastning på ryggen tyckte jag.
Min lilla kille gillar den med. Men jag börjar lessna på den och vill prova nåt nytt.
Av loluna
Jag ger den en tra, funkade jättebra (en femma) tills sonen vägde 8kg...sen kom det en klängperiod och jag fick såååå ont i axlarna och ryggen... fcik byta till en Active, funkade mycket bättre!!!!
Prisvärd om man köper den begagnad, men inte ny!
Av Ansi
BabyBjörnen (gamla modellen) får en tvåa av oss.

Vi fick låna den och använde den ganska flitigt till Elsa var fyra månader och vägde 7 kg. Sedan orkade jag inte bära henne längre. Då visste jag inte att barnet inte sitter ergonomiskt i BB. Att den inte var särskilt ergonomisk för mig heller tänkte jag inte så mycket på i början men själva korset satt liksom för högt upp på ryggen och avlastade inte så bra. Det blev inte långa bärstunder på slutet.

Minus:
Framför allt att barnet inte sitter ergonomiskt
Kort användningstid (för oss iaf)
Belastar axlarna och man har tyngden högt upp på ryggen

Plus:
Lätt att sätta på sig
Elsa gillade att sitta i den
Fungerade bra då hon inte vägde så mycket
Av jojjo
Den får en 1:a av mig. Köpte den när min pojke var nyfödd. När han vägde fyra kilo så orkade jag bara bära honom en kvart sen fick jag ont i ryggen. Min pojke svettades som en gris i den också....
Av AmandaPitkänen
får en 2:a av mig... enda som är bra med den är att man får den av och på snabbt, men annars finns det inget gott.
Av Freja
Jag är ingen fan av Baby-björn, men har ändå givit den en trea i om röstningen. Anledningen är att dotterns pappa gillar den skarpt. och därigenom får dottern och pappan ochså mysiga bärstunder ihop, fast fadern vägrar sjal. Dottern tycker ochså att det är mysigt att åka babybjörn med pappa, även om hon vägrar hos mig :roll:
Användarens profilbild
Av Peterlina
Med min dåliga rygg så funkar Babybjörnen inte alls.
Jag får ont efter bara några minuter. Nacken tar extrem skada och jag får dundermigrän av att bara bära med axlarna.
Får en 1:a av mig, men maken skulle nog ge den högre betyg. Han är inte så glad i sjalar som jag.
Användarens profilbild
Av Mia
Ont i ryggen och axlar och fel position för barnet... betyg 0
Men detta var det allra först bärredskap jag hade och just de stunderna hade jag inte kunnat vara utan den, inte innan jag kände till sjalar.
Kort användningstid också.. Nä det kan inte bli mer än en 1a...
Användarens profilbild
Av Alex
En etta, trots att jag bar Felix i den tills han var 8 månader, men FYYYY vad tungt det var!!! Men jag visste ju inte bättre på den tiden...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?