Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sacha42
snyggt :D
Användarens profilbild
Av lkjohansson
Har oxå precis beställt en didy siden och färga låter ju som en ypperlig ide
Väldigt spännd på att se hur din blir! :)
Användarens profilbild
Av lkjohansson
såg våt bilderna nu! ser ju ut att blir skitsnyggt!! vad använde du för färg? (märke alltså)
Användarens profilbild
Av lkjohansson
Oops, detaljer är tydligen inte min grej idag :?
Av Sofie
lkjohansson skrev:såg våt bilderna nu! ser ju ut att blir skitsnyggt!! vad använde du för färg? (märke alltså)
jag valde att färga med en färg som inte färgar siden. färgerna så fungerar med siden kräver minst 80 grader och jag vågar inte färga siden på 80 grader i maskinen. siden är ju ganska känsligt för häftiga temperaturförändringar och om maskinen häller på kallt sköljvatten på en 90 gradig sjal så vet man aldrig vad som händer :shock:
ett alternativ är ju att färga på spisen men då krävs väääääldigt stor kastrull.
men eftersom sjalen är 70% bomull så bestämde jag mig för att chansa, det gick ju väldigt bra om jag får säga det själv!

valet föll på Herdis Natural fibers som fungerar i 30 40 och 60 grader. jag valde att blanda en halv flaska turkos med en halv flaska buteljgrön och färgade i 40 grader.
sen för att få så jämn färg som möjligt fyllde jag på extra vatten genom tvättmedelsfacket. och eftersom mängden fix och salt beror på vattenmängden så använde jag 1,5 kg salt och 1,5 påse fix. men det står i instruktionen hur mycket man ska ta per liter.
jag är väldigt nöjd med färgen, den är ljusare redan än på den våta bilden och jag tror den kommer tvättas ur lite.

jag tror att om man färgar med en färg för låg temperatur för bomull så kan man räkna med ett liknande resultat.
Användarens profilbild
Av Måsen
Jag är grön av avund för att du vågade göra det som jag inte vågade när jag hade min Millefiori! Den ser ut att bli helt underbar! :loving: :app:
Av Sofie
Måsen skrev:Jag är grön av avund för att du vågade göra det som jag inte vågade när jag hade min Millefiori! Den ser ut att bli helt underbar! :loving: :app:

:rodna:

ash då!
Av Sofie
jag förstår faktiskt inte riktigt ännu vad jag har gjort:

köpt ny sjal för 1200:- :shock:

färgat en helt ny sjal för 1200:- :shock:

men det blev ju bra i alla fall *pustar ut med en lättnadens suck*
Användarens profilbild
Av Jolin
Det här är jag som skrev innan som lkjohansson - det är tydligen inte bara forum som förvirrar mig idag utan jag har en id kris pga medlemskap administrationssvårigheter. Nu har jag hittat tillbaks till mitt gamla id iaf :?

tack så mycket för info om hur du gjorde :D satt här och kollade på deras hemsida och undrade just om natural fibres vs multiple fibres.
jag skall invänta sjalen och sedan om jag inte fegar ur så går jag och inhandlar färg.

Ser fram emot "färdig" bild.
Användarens profilbild
Av sanna73
Snygg blev den :tumup:
Användarens profilbild
Av mari_tres
Drömde om den där sjalen inatt :hmm: och den var ännu snyggare som torr :mrgreen:
Av Sofie
Den ÄR ännu snyggare som torr!

Bild
Nyvaken provbärare men nyvaket sjalbarn!

Bild
Födelsedagsfina.

Gästerna stannade hela dagen igår 8) vi åt smörgåstårta, lekte och hade trevligt, öppnade paket och spelade kort och fikade. Sen när de åkt var det middag och Melodifestivalen. Sen stupade jag i säng.
En mycket lyckad födelsedag (med mycket lite tid för sjalbarn :roll: )
Användarens profilbild
Av Eld77
Wow, snygg! :love: Nu får jag nästan farliga idéer själv. (fast inte riktigt ändå, jag gillar den gräddvita färgen 8) )
Av eamane
Riktigt tjusigt... Kan man få be om en riktig närbild på tyget? :hide: :D
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?