Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av jamis
Jag har en hug-a-bub som jag och min 5 veckor gamla son älskar. Men jag undrar hur länge jag kan bära honom i den? Mår han dåligt av för långa stunder?

Jag har märkt att han blir väldigt varm oxå när jag bär honom i den. Finns det svalare sjalar?
Användarens profilbild
Av jag71
Du kan bära i princip hur länge som helst så länge den lille inte protesterar. Är övertygad oma tt det finns svalare sjalar. Vet inte vilka trikåsjalar men skulle tro att sinon är svalare
Användarens profilbild
Av Lydia
Bär så mkt du och barnet vill :) Nova-Li kunde sova 3 timmar i sträck i sjalen när hon var i den åldern.

Hur mkt kläder har du på honom i sjalen?
Av Magdala
jamis skrev:Jag har en hug-a-bub som jag och min 5 veckor gamla son älskar. Men jag undrar hur länge jag kan bära honom i den? Mår han dåligt av för långa stunder?

Jag har märkt att han blir väldigt varm oxå när jag bär honom i den. Finns det svalare sjalar?
Hej1
Var har du köpt din hug-a-bub?
Jag har en 5v bebis oxå, o vi använder en minimundus bärsjal, men vill nog alternera med en ringosjal, då jag kan ha honom i en sjal även i kortare stunder när han ammar mkt i olika perioder på dan...samt liggandes.
Kan ngn tipsa...
Jag är sjalovan men mkt intresserad av denna gåva som man ger sitt barn o allt positvt det bär med sig.
Senast redigerad av Magdala den ons feb 13, 2008 21:50, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Du kan bära så länge som ni vill! Han protesterar nog om det blir obekvämt :wink: Flera timmar i sträck är helt ok om du orkar! Se bara till att han sitter i en ordentlig grodposition med knäna ovanför rumpan.

Att det blir varmt beror mycket på alla hormoner som far runt i kroppen sådär i början. H-a-B är ju redan en förhållandevis sval trikåsjal, men Sino och marimekkon är snäppet svalare, och även Baby Bali. Men varmt är det i alla fall i början, man får se till att ha lite kläder på både sig själv och bebisen :wink:

Lycka till!
Av jamis
Tack för alla svar!
Lydia skrev:Bär så mkt du och barnet vill :) Nova-Li kunde sova 3 timmar i sträck i sjalen när hon var i den åldern.

Jag har ett par byxor och en body på honom i sjalen. Sockar oxå :-) Han brukar va i den 1-3 timmar.

Magdala: Jag köpte sjalen på nätet. Minns inte riktigt vart men det är ju oxå en trikåsjal.
Användarens profilbild
Av Lydia
jamis skrev:Tack för alla svar!
Lydia skrev:Bär så mkt du och barnet vill :) Nova-Li kunde sova 3 timmar i sträck i sjalen när hon var i den åldern.

Jag har ett par byxor och en body på honom i sjalen. Sockar oxå :-) Han brukar va i den 1-3 timmar.

Magdala: Jag köpte sjalen på nätet. Minns inte riktigt vart men det är ju oxå en trikåsjal.
är du inomhus och har benen innanför sjalen, så kanske det räcker med kortärmad body och ev strumpor eller inte allt för tjocka strumpbyxor.
Går man ut är det ju lite annorlunda.
Av jamis
är du inomhus och har benen innanför sjalen, så kanske det räcker med kortärmad body och ev strumpor eller inte allt för tjocka strumpbyxor.
Går man ut är det ju lite annorlunda.[/quote]

Jag brukar låta benen hänga utanför sjalen, men det är ju klart att man borde ha mindre kläder inomhus :-)
Användarens profilbild
Av Lydia
jamis skrev:är du inomhus och har benen innanför sjalen, så kanske det räcker med kortärmad body och ev strumpor eller inte allt för tjocka strumpbyxor.
Går man ut är det ju lite annorlunda.
Jag brukar låta benen hänga utanför sjalen, men det är ju klart att man borde ha mindre kläder inomhus :-)[/quote]
Hänger benen utanför sjalen så kanske det blir lagom med lite högre strumpor (om fötterna blir kalla), och kortärmad body om ni är varma :)
Av Sofie
Jag hade bebis i bara blöja i sjalen när han var så liten, med strumpor på fötterna oavsett om de var i eller utanför. Och bara tunt linne på mig. Men jag är varm av mig och bebis med :wink:
Användarens profilbild
Av lkjohansson
Jag hade en tricot slen och den var varm så innomhus hade jag bara blöja eller kortärmad body, aldrig strumpor. Min dotter tycker ett år senare fortfarand inte om strumpor och går mest barfota.

Har hört flera på båda BB och bvc som sagt att strumpor till spädbarn är onödigt men vet inte riktigt vad de baserar detta på ...?
Användarens profilbild
Av Lydia
lkjohansson skrev:Jag hade en tricot slen och den var varm så innomhus hade jag bara blöja eller kortärmad body, aldrig strumpor. Min dotter tycker ett år senare fortfarand inte om strumpor och går mest barfota.

Har hört flera på båda BB och bvc som sagt att strumpor till spädbarn är onödigt men vet inte riktigt vad de baserar detta på ...?
Jag har blivit lärd tvärtom; att det är extra viktigt att just fötterna hålls varma (speciellt om man har feber)
http://www.artofliving.nu/ Vi gick en kurs hos Tho (hans Innerpower).
Användarens profilbild
Av lkjohansson
Lydia skrev:
Jag har blivit lärd tvärtom; att det är extra viktigt att just fötterna hålls varma (speciellt om man har feber)
intressant :-) förvånar mig inte iof, det kan blir mycket blandade råd från bvc ibland. I sjalen satt hon med fötterna innanför och sedan blev det utan strumpor mest för att så fort hon klarade av att koordinera det så drog min dotter av dom.
Användarens profilbild
Av Lydia
lkjohansson skrev:
Lydia skrev:
intressant :-) förvånar mig inte iof, det kan blir mycket blandade råd från bvc ibland. I sjalen satt hon med fötterna innanför och sedan blev det utan strumpor mest för att så fort hon klarade av att koordinera det så drog min dotter av dom.
Ja det brukar inte vara lätt att få dem att ha kläderna, speciellt strumpor, kvar på sig :lol:

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?