Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Bina
Jag vill nog förtydliga... jag tror att jag KANSKE skulle kunnat lära mig gilla den men eftersom jag har svullna muskler i nacken ut mot axlarna tryckte den och gjorde ont.
Användarens profilbild
Av ClaraochMeja
Bina: Men vad tyckte du annars då?

Om tyget som är mellan barnet och bäraren? Störde det?
Jag ammar ju mycket i MeiTaien och skulle gärna göra det i selen också, men det kanske blir bökigt med tyget som är mellan oss?

Och hur var axelbanden - var vadderingen längre som på BWDn eller är det samma som 4th?

Och hur var huvudstödet - samma som 4th?

:blahblah:
Användarens profilbild
Av Lydia
*svårare att amma i för den är inte lika lätt att "hissa ner"
*sitter bra på kroppen, avlastar bättre än 4th
*tyget är inte ivägen när man bär
*svårare att ta i barnet efter att man satt på sig selen, ungefär som när man sätter i barn i omslutet kryss innan man knyter färdigt sjalen
*kan nog bli lite bökigt om man har mkt ytterkläder på barnet och klumpiga skor, OM man inte tar av sig selen innan man stoppar i barnet.
*remmen man reglerar axelbanden med är svår att justera (blir nog lätt om man inte är så fet som mig), liknar ergons spänne istället för som på 4th där man kan dra den åt bägge hållen
*lättare att sätta upp liten på ryggen, men se till att hålla i både armar och selens axelband när ni svingar ( :floet2: ).

Lägger till:
*huvudstödet är skitdåligt! Hala remmar som man sätter fast den i i själva selen. Huvudstödet är som en fyrkantig tygbit bara i princip. :evil: Funkar inte bra till litet barn (Nova-Li, behövs ju när hon somnar på ryggen och man ska "göra saker", inte bara stå lugnt).
Fast själva idén med hur huvudstödet sitter fast i selen är bra! Med mindre glidiga remmar och mer skålat huvudstöd så hade det varit en hit ;)

*Butterfly funkar bra med både Nova-li 7,5 månader och Hanna 3 år
Användarens profilbild
Av Lydia
Nu har jag mailat Beco både + och -, får se om de svarar. 8)
Användarens profilbild
Av Hs Bobbo
Lydia skrev:Nu har jag mailat Beco både + och -, får se om de svarar. 8)
Åh kan du inte påtala att säkerhetsremmen vid axelspännena släpper i sömmarna efter nästan ingen användning alls ocks? Vi är åtminstone två som haft det problemet :( .
Användarens profilbild
Av Lydia
Hs Bobbo skrev:
Lydia skrev:Nu har jag mailat Beco både + och -, får se om de svarar. 8)
Åh kan du inte påtala att säkerhetsremmen vid axelspännena släpper i sömmarna efter nästan ingen användning alls ocks? Vi är åtminstone två som haft det problemet :( .
skrev det i mailet ;)
Användarens profilbild
Av Nira
Mannen verkar vilja ha en butterfly, vill kunna få upp på ryggen utan att behöva öva... :wink:
Men då är frågan, passar den för stooora personer, han är 197 lång och stl XL?
Och om den skulle passa honom, kan jag också ha den, 164 lång och stl L?

Vad tror ni som provat?

Jag har bara provat Mossanvits Beco en gång och den satt ok på mig.
Användarens profilbild
Av Helena
Jag som nästan alltid jagar fatt på Saga och sätter upp henne i farten, tycker att det verkar lite knasigt att man ska sätta i barnet i selen först och sedan sätt selen på sig. Det skulle liksom försvåra jätte mycket för mig och gör henne jätte frustrerad tror jag.
Användarens profilbild
Av Blackbabe
Jag är tyvärr besviken :-(

Den är underbar att bära i men kvalitén är inte bra. Säkerhetsremmarna på min är trasiga efter en veckas bärande så nu ska den returneras. Detta har även hänt med två andra butterflys i min omgivning så omjag ska ha en kommer det bli när denna miss är åtgärdad.
Användarens profilbild
Av Blackbabe
Apelsin skrev:
Blackbabe skrev:Jag är tyvärr besviken :-(

Den är underbar att bära i men kvalitén är inte bra. Säkerhetsremmarna på min är trasiga efter en veckas bärande så nu ska den returneras. Detta har även hänt med två andra butterflys i min omgivning så omjag ska ha en kommer det bli när denna miss är åtgärdad.
hur har den gått sönder? Har du biler på det?
Synd att ni är så besvikna, jag känner mig lite sugen på en faktiskt.
Den ligger tyvärr nedpackad då den ska skickas iväg asap. Det som har hänt är att på axelbandet har säkerhetsöglan börjat släppa. Tydligen (enligt min återfösäljare) något som händer med en hel del butterflys för jag fick ett varningsmail om det. Man skymtar öglan som en skugga under spännet på bilden http://www.tinytots.se/Article.aspx?cat=740

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?