Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Ponyo
Jag är i stort sett klar med min stickning, men jag fattar ingenting av vad som menas här:
Next Row [RS]: K17[20, 23, 26, 29] sts; drop next st from left needle and unravel down to first row. Using a spare knitting needle, pick the 'ladders' of the dropped stitch up again, but instead of picking up each ladder individually as you normally would to repair a dropped stitch, pick up 1 ladder, then 2 ladders together, repeating this sequence until you have picked up all the ladders. IMPORTANT: PICK UP AS IF TO KNIT, even on the rev st st of the cuff portion (this creates the illusion of an inside-out seam, as on a real jean cuff). When you have picked up all the way back to the top, place the stitch back on the left needle and knit to the end of the row.
Någon som kan hjälpa mig?
Användarens profilbild
Av Helma
Vet inte om jag är helt ute och cyklar nu men... du ska släppa en maska och låta "den gå igenom" hela stickningen till botten, som om du har tappat en maska och du inte hittar den förrän i början...

Sedan ska du plocka upp den med en sticka, men vart annat varv ska du plocka ihop två varv och vart annat ska du ta en enkelmaska.

Vet inte om du blev klokare av detta... :lol: och jag vet inte om det är rätt heller, men det är så jag tolkar det.

Lycka till. Ser gäran resultatet när det är färdigt!
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Jag blir inte riktigt klok på allt men så här tolkar jag det jag förstår:

Stick först 20, 23, 26 eller 29 maskor beroende på storlek. Släpp nästa maska från vänstra stickan och låt den maska upp sig ända ner till första raden (det verkar läskigt :shock: ). Använd en extra sticka för att plocka upp den tappade maskan igen. Men istället för att plocka maskbågarna 1 och 1 (så som du skulle om du reparerade en tappad maska på vanligt vis) så plockar du 1 maskbåge, sedan 2 tillsammans (detta förstår jag inte riktigt, men det kanske ger sig om man provar sig fram :hmm: ). Repetera så tills du gått igenom alla maskbågar. VIKTIGT: PLOCKA SOM OM DU SKULLE STICKA, även på avig maska av uppviksdelen (detta skapar en illusion av en insidan-ut-söm, som på en riktigt "jean" :hmm: uppvik). När du har plockat upp ända upp till toppen sätter du tillbaka maskan på den vänstra stickan och stickar färdigt varvet.
Av Ponyo
Oj!!!
Vad har jag gett mig inpå, det låter grymt komplicerat.
Tack för er hjälp! :heart: :heart: :heart:

Visar när det blir klart :)
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Jag skulle nog rekommendera en virknål för "upplockandet", det är bra att ha den lilla kroken till hjälp.

Om det finns någon bild på beskrivningen så kanske du ser på den ungefär hur resultatet ska bli?
Användarens profilbild
Av Panakeia
EmilsMamma skrev:Jag skulle nog rekommendera en virknål för "upplockandet", det är bra att ha den lilla kroken till hjälp.

Om det finns någon bild på beskrivningen så kanske du ser på den ungefär hur resultatet ska bli?
skulle jsut säga virknäl, ja!
Användarens profilbild
Av Vida
Coola! Ser fram emot bild!
Av belinda
Oj det lät som sagt avancerat, vad är det det ska bli? :D
Användarens profilbild
Av Hello
Åh, jag vet vad det är! Det är supersöta stickade jeans med uppvikt nere i byxbenen!

Jag skulle hjälpa en tjej här att översätta mönstret till sin mamma, men i samma veva blev min svärfar svårt sjuk och dog sen, så jag fick ge upp översättandet. Energin fanns inte :(

Oh, jag hittade dem igen! Kan det vara dessa?
http://www.knitty.com/ISSUEwinter05/PATTblu.html
Av Ponyo
Hello skrev:Åh, jag vet vad det är! Det är supersöta stickade jeans med uppvikt nere i byxbenen!

Jag skulle hjälpa en tjej här att översätta mönstret till sin mamma, men i samma veva blev min svärfar svårt sjuk och dog sen, så jag fick ge upp översättandet. Energin fanns inte :(

Oh, jag hittade dem igen! Kan det vara dessa?
http://www.knitty.com/ISSUEwinter05/PATTblu.html
Precis! Det är dom! :D
Supercoola, men ack så tråkiga att sticka. Är van vid mjuka ullgarner, och då är ett stumt bomullsgarn inte så skoj.

Tror att jag hoppar över den där detaljen, för jag kan inte se den ordentligt på bilderna.
Användarens profilbild
Av Hello
Bubbi skrev:Tror att jag hoppar över den där detaljen, för jag kan inte se den ordentligt på bilderna.
Men tror du inte att det är lite "pricken över i" över den detaljen? På den allra nedersta bilden syns det ganska tydligt på det som är "uppvik" i ljusblått. Jag skulle ha testat och blir det inte bra, är det ju bara att plocka upp maskan igen. Med en virknål tycker jag att det brukar gå snabbt och lätt.

:tumsup:
Användarens profilbild
Av MuuM
Bubbi skrev: Tror att jag hoppar över den där detaljen, för jag kan inte se den ordentligt på bilderna.
Nej, nej, latfia! :this:

Det är inte svårt alls, ju! Alla har ju skrivit som det är, plocka upp maskorna med en virknål, varannan gång en maskbåge, varannan gång två.

Vi kan ha stickcafé så får jag se hur det går. Nu har du ju outat att du ska göra jeansen här, så nu får du allt göra klart dem! ;-)

/MuuM
Av Ponyo
Muuminmamman skrev:
Bubbi skrev: Tror att jag hoppar över den där detaljen, för jag kan inte se den ordentligt på bilderna.
Nej, nej, latfia! :this:

Det är inte svårt alls, ju! Alla har ju skrivit som det är, plocka upp maskorna med en virknål, varannan gång en maskbåge, varannan gång två.

Vi kan ha stickcafé så får jag se hur det går. Nu har du ju outat att du ska göra jeansen här, så nu får du allt göra klart dem! ;-)

/MuuM
Men, jag är inte bara lat. Jag är trög med. Fattar noll. :oops:
Ska göra klart dem, men utan den detaljen...
Av Ponyo
Hello skrev:
Bubbi skrev:Tror att jag hoppar över den där detaljen, för jag kan inte se den ordentligt på bilderna.
Men tror du inte att det är lite "pricken över i" över den detaljen? På den allra nedersta bilden syns det ganska tydligt på det som är "uppvik" i ljusblått. Jag skulle ha testat och blir det inte bra, är det ju bara att plocka upp maskan igen. Med en virknål tycker jag att det brukar gå snabbt och lätt.

:tumsup:
Joooo, men jag känner mig så trög.
Kanske fattar om jag väl sätter igång. :D
Användarens profilbild
Av Hello
Bubbi skrev:Kanske fattar om jag väl sätter igång. :D
Det tror jag! :tumsup:
Det du ska göra är att "tappa" en maska medvetet, låta den löpa ända ner och sen ta upp den igen, men då ska du inte ta upp en maska för varje varv (för då ser det ju likadant ut igen) utan ta två varv samtidigt varannan gång. Har du klarat att sticka dem så långt, så klarar du det med, det är jag säker på!

Lycka till!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?