Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Tänkte till att beställa två rebozos från Emma i mexiko men har en fundering. Ni som har en kort sjal vad gör ni för knytnigar och hur lång tror ni man behöver. Jag vill ha en lång, 4,5m, och en kortare variant, men blir lite osäker då jag inte knytit med kort tidigare och inte riktigt vet vad det finns för bra knytningar att göra med dem. Kommer att ha både lillbebis och 1,5åring.
Användarens profilbild
Av Tiz
Tänk på att Rebozos har raka ändar så dt känns som det behövs ganska långa sjalar. Min är 5 meter och är perfekt till mig (1,60, 60 kg) Kanske en 4,1 eller 4,2 eller något sånt skulle funka till ryggknyt som ryggsäck och tibetan och höftkryss tex. Min rebozo robust är 4,3 och jag kan preciiiis knyta ett omslutet på ryggen.
Användarens profilbild
Av Snusibulingen
Jag har testat en 4,5m pepparkaka på mig och jag knöt lätt in killen i tibetan och fick mycket sjal över. Jag är 1,67 65kg.
Så jag tänkte att kanske klarar jag mig med en 3,5 till att göra ryggsäck. men det kanske inte går.......
Användarens profilbild
Av mammahappy
Snusibulingen skrev:Jag har testat en 4,5m pepparkaka på mig och jag knöt lätt in killen i tibetan och fick mycket sjal över. Jag är 1,67 65kg.
Så jag tänkte att kanske klarar jag mig med en 3,5 till att göra ryggsäck. men det kanske inte går.......
Om du gör knuten under rumpan på bebisen så kanske det går! Du får helt enkelt testa med en sjal å se hur mycket tyg du behöver!
Användarens profilbild
Av Snusibulingen
Förutom ryggsäck finns ju lite andra knytnigar, kanske ska kika lite närmare på dessa.
Användarens profilbild
Av Jennelii
Jag har en 4 m o jag kan knyta tibetan, utan tjocka kläder och i fransarna bara =( Sen kan jag knyta (vet inte vad den heter) med smokingbältet innerst men då får jag oxå knyta i fransarna + att jag verkligen måste knyta så vi nästan tappar andan. På höften kan jag knyta lätt och en sån där man gör som en ögla bak på ryggen som man stoppar en ände i, men..den är inte så skön, blir som en knöl på ryggen om man ska sitta eller så, bär bara så om jag ska "vara fin" o använda sjalen =)
Jag är 177 cm o väger..(varför är det här ENDA stället jag säger min vikt på??) 70 kg...
Användarens profilbild
Av Malin
Halloj!
Jag har en 4,5 och en 3,25 meter Rebozo och 4,5 är den jag använder klart mest.
Vad är det du vill kunna göra för knytningar så kan jag kanske hjälpa dig lite mer?
Jag tror att du klarar en vanlig ryggsäck med en som är 3,5, jag klarar det precis med min som är 3,25, fast det blir lite tight, men tycker att det går så snabbt att göra omslutet ryggkryss med min 4,5-meter att jag använder den istället eftersom den knytningen blir mycket skönare än ryggsäck, tycker jag.
3,25:an använder jag mest till höftkryss och till att knyta ovanpå en annan ryggsjal istället för poncho när det är för varmt för täckjacka, men för kallt för bara varm tröja.
Var det till någon hjälp?
Användarens profilbild
Av Snusibulingen
Bissa: Men den jag knöt med var 4,5 och den fick jag mycket över med, ska jag ta en 5meters!!!! Hjälp det låter jättemycket tyg.
Jag har en lång bebina och är irriterad nog då man får mycket tyg som blir över...... :roll:
Nu blir jag förvirrad......Jag knöt inte med fransarna då jag knöt med 4,5m. Kanske jag ska testa den med alla de olika knytnignarna jag tänkt mig? Det är nog bäst så jag inte tar hem för kort sjal......
Användarens profilbild
Av Snusibulingen
Bissa. Jag måste nog låna rebozon igen och provknyta och se hur mycket jag får över, samt kontrollmäta den.......du gör mig jätteosäker...... :D
Fast det är bara bra, jag vill vara 100% nöjd då den kommer, aller DE jag skall ju ha flera.
Användarens profilbild
Av Snusibulingen
Tyras & Knuts mamma: Haha, ni är roliga ni, den ena säger si och den andra aäger så. Nu vet jag varken ut eller in.........hihi. Jag kände som du säger men jag skall nog ändå kolla med Johanna om jag får låna hennes rebozo.
Användarens profilbild
Av mexanemma
Eftersom jag såg frågan om priser när man nu beställer rebozos direkt från mig så svarar jag:

Rebozo 4,5m - 440kr
Rebozo 5m - 490kr

Man kan beställa andra längder också (vilken man vill) och då blir priset utifrån speciallängden. Maxlängd 5.5m för det mesta.

Ringsjals-tyger (tyg 2m med frans på ena sidan) - 180kr
Dock-rebozos 120x40cm med fransar - 95kr

Alla priser är inklusive frakt, så inga extra kostnader tillkommer!
Viss mängdrabatt får man om man beställer flera rebozos på en gång!
Jag hoppas bli klar med en hemsida inom en snar framtid!
Trevlig helg!

/Emma i Mexiko, Frågor och beställningar: mexanemma@gmail.com
Användarens profilbild
Av Satouta
Jag väntar med spänning på min (från Emma) jag velade med längd men bestämde mig till slut för en mellan-specialare 4,8m.

Jag vill kunna fortsätta knyta dubbelt omslutet kryss... men inte ha massa över när jag knyter fram.

Hoppas den blir lagom...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?