Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av linafelicia
Dom blöjor jag sytt hittills har haft kardborreknäppning men jag gillar knapparna som finns på mina köpta wonderoos bättre. Hur har ni andra som sytt blöjor gjort?
Det blir väldigt dyrt om man ska köpa verktyg att sätta fast knappar med och då blir det nästan billigare om jag köper färdiga blöjor. :cry:
Jag har sett på någon amerikansk sida att där finns det folk som man kan skicka sina blöjor till och få knappar isatta eller komma hem till dom och sätta i sina knappar, finns det något liknande i Sverige?
Användarens profilbild
Av melon
Men man brukar ju få med en liten grej när man köper tryckknappar som man använder för att slå dit knapparna...Ja, hammare måste man ha själv då... Eller är jag helt ute och cyklar??? :roll:
Användarens profilbild
Av Kusmi
Till de här knapparna behöver man de verktyg som finns på sidan. Som knapp-press kan man använda ett borstativ. Huvudsaken är att det blir kraft nog att trycka ihop knapparna. Din man är kanske händig på att sätta ihop saker och ting. Hammare funkar inte i det här fallet tyvärr.
Användarens profilbild
Av linafelicia
Fru Längtan skrev:Till de här knapparna behöver man de verktyg som finns på sidan. Som knapp-press kan man använda ett borstativ. Huvudsaken är att det blir kraft nog att trycka ihop knapparna. Din man är kanske händig på att sätta ihop saker och ting. Hammare funkar inte i det här fallet tyvärr.
Det är verktyget jag tycker är dyrt. Jag tror det kostar 25-30 dollar och då ska jag sy väldigt många blöjor innan det lönar sig :cry:
Pressgrejen man sätter verktyget i har jag på jobbet, så det behöver jag inte köpa.
Användarens profilbild
Av melon
linafelicia skrev:
Fru Längtan skrev:Till de här knapparna behöver man de verktyg som finns på sidan. Som knapp-press kan man använda ett borstativ. Huvudsaken är att det blir kraft nog att trycka ihop knapparna. Din man är kanske händig på att sätta ihop saker och ting. Hammare funkar inte i det här fallet tyvärr.
Det är verktyget jag tycker är dyrt. Jag tror det kostar 25-30 dollar och då ska jag sy väldigt många blöjor innan det lönar sig :cry:
Pressgrejen man sätter verktyget i har jag på jobbet, så det behöver jag inte köpa.
Men det går verkligen inte att använda vanliga tryckknappar då? Förlåt om jag tjatar :oops: men jag kan inte så mycket om tygblöjor än... Det kanske måste vara några speciella knappar där, inte vet jag... Bara tänkte att vanliga tryckknappar är mycket billigare. :D
Användarens profilbild
Av linafelicia
melon skrev:Men det går verkligen inte att använda vanliga tryckknappar då?
Jo, det går säkert. Det kommer jag nog göra också för det blir för dyrt med verktyget och jag känner hur symaskinen ropar på mig och vill bli använd :lol:
Användarens profilbild
Av Kusmi
Jag kan knappa dem åt dig om du vill, fast då får du ju skicka dem som sagt.
Användarens profilbild
Av Anna
Fru Längtan skrev:Jag kan knappa dem åt dig om du vill, fast då får du ju skicka dem som sagt.
Å, man kankse kan hyra in sig hos dig nästa gång jag är i Göteborg då?
Användarens profilbild
Av Kusmi
Anna skrev:
Fru Längtan skrev:Jag kan knappa dem åt dig om du vill, fast då får du ju skicka dem som sagt.
Å, man kankse kan hyra in sig hos dig nästa gång jag är i Göteborg då?
Det är väl inte omöjligt, om jag är hemma då så klart!
Användarens profilbild
Av aha
melon skrev: Men det går verkligen inte att använda vanliga tryckknappar då? Förlåt om jag tjatar :oops: men jag kan inte så mycket om tygblöjor än... Det kanske måste vara några speciella knappar där, inte vet jag... Bara tänkte att vanliga tryckknappar är mycket billigare. :D
PUL tyget är för känsligt för vanliga tryckknappar har jag läst. Min första blöja försökte jag knappa med hjälp av hammare (orkade inte vänta på makens presstativ :oops: ) och då slant jag lite snett. Där skar pressverktyget sönder PULen lite runt knappen. Och pressverktyget är verkligen inte vasst.
Jag skulle alltså inte rekommendera metalltryckknappar till tygblöjor.
Användarens profilbild
Av linafelicia
Tack, det var snällt. Då hör jag kanske av mig när jag sytt några fler blöjor. Jag ska räkna på det lite, jag börjar bli lite sugen på att köpa ett verktyg trots allt. Man kan ju använda knapparna till en massa annat också :lol:
Användarens profilbild
Av Kusmi
linafelicia skrev:
Tack, det var snällt. Då hör jag kanske av mig när jag sytt några fler blöjor. Jag ska räkna på det lite, jag börjar bli lite sugen på att köpa ett verktyg trots allt. Man kan ju använda knapparna till en massa annat också :lol:
Vi har använt det i kläder också! Fungerar bra.
Användarens profilbild
Av melon
Är det någon som har provat de här tryckknapparna? De är ju i plast och tången ska fungera på alla PRYM-tryckknappar...

Bild

Bild

Jag hittade dem på http://www.textilpresentia.se/shop/ under sybehör. Verkar ju bli lite billigare... Ska nog kolla med tygaffären i stan om de har inne den/kan ta in den. :D
Användarens profilbild
Av linafelicia
melon skrev:Är det någon som har provat de här tryckknapparna? De är ju i plast och tången ska fungera på alla PRYM-tryckknappar...
Jag tycker att det ser ut att vara knappar som man syr fast, jag tror det brukar vara sådana små knappar på dockkläder och isåfall är dom nog för klena att använda till blöjorna. :cry:
Användarens profilbild
Av Sara P. H.
:?: Melon! :?: funkade tången eller kom du på nå´n annan lösning? Måste testa att sy pockets med knappar- gillar inte riktigt kardborreknäppning...(men babyheaven-kampressen är ju rätt dyr :cry: )
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?