Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag har hittills använt en trikåsjal och knutit omslutet kryss på magen med magbandet ytterst för bästa avlastning (knyter färdigt innan jag stoppar i barnet). Nu har jag bytt till vävd sjal och med en sådan ska det tydligen gå att knyta med magbandet innerst (knyter färdigt krysset först när barnet sitter innanför magbandet).

Hur jag än humpar och drar åt får jag ont i ryggen efter bara en kort promenad, när magbandet är innerst :cry: .

Ni som kan det här: Är det möjligt att få till båda knytningarna lika bra, eller ger omslutet kryss med magbandet ytterst alltid bättre avlastning?
Användarens profilbild
Av Eld77
Jag knyter hellre med krysset utanpå eftersom jag tycker det är lättare. Tricket är att lära sig dra åt kryssdelarna tillräckligt så de sitter tajt både upptill och nedtill. Och så ska magbandet naturligtvis sitta riktigt tajt det med.
Användarens profilbild
Av diddeldi
när man väl har fått till det så tycker jag att det ger bättre avlastning med krysset utanpå. det är nog bara lite träning som ska till :D
Användarens profilbild
Av sanna73
diddeldi skrev:när man väl har fått till det så tycker jag att det ger bättre avlastning med krysset utanpå. det är nog bara lite träning som ska till :D
:iagree:
Användarens profilbild
Av Molinia
Då är det värt att fortsätta öva alltså!

Tack!
Användarens profilbild
Av glis
Jag (som inte är så van än) började med att knyta likadant som jag gjorde med trikåsjalen i början, det funkade ju också, men nu tycker jag att det börjar ta sig och jag får bättre kontroll med magbandet innanför krysset och kisen i när jag knyter. Jsg har övat i ungefär tre veckor, kanske någon gång om dagen.
Användarens profilbild
Av magdape
sanna73 skrev:
diddeldi skrev:när man väl har fått till det så tycker jag att det ger bättre avlastning med krysset utanpå. det är nog bara lite träning som ska till :D
:iagree:
Japp, håller med ovanstående... och precis som Eld så tycker även jag att det är lättare att få till en bra knytning med krysset utanpå MEN det är säkert en vanesak... hur man har börjat knyta...
Lycka till! "träning ger färdighet"! :wink:
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Jag fick inte till knytningen med krysset utanpå riktigt, riktigt bra förrän jag insåg att Dante alltid krånglar ut armarna ur magbandet. När jag började ha hans armar utanför magbandet från början kunde jag dra åt riktigt ordentligt i en knytning som satt som den skulle även efter en stund.
Användarens profilbild
Av Molinia
Nu har jag fått till det! Senaste knytningarna med magbandet innerst blev faktiskt jättebra! Tack snälla för hjälpen!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?