Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sarah
men jag gör det ändå...

Använder ni sjal mycket till era större barn ( 1 år uppåt) eller är det onödigt att köpa långsjal så sent (har en ringo + ergo)
Jag vill ha en sjal men kommer jag verkligen använda den????

(mellan raderna kan ni läsa = Ge mig massa anledningar till att köpa långsjal!!!)

och så måste någon tala om för mig i fall jag ska köpa en hoppiz eller svalare (typ antiqua, ella roo) kan man ha en hoppiz på sommaren?

Vilken längd ska jag ha på sjalen?

va kostar en hoppiz? e det billigare att beställa från tyskland?
Användarens profilbild
Av tinaw
Använder ni sjal mycket till era större barn ( 1 år uppåt)
Inte riktigt lång sjal. Det händer ju förstås, men den kortare sjalen (3,5 m) och bärpåsen är mer praktisk tycker jag. Och bärselen. Omslutet-knytningarna behövs liksom inte längre. Mathilda är 15 månader.

Med 3,5 m sjalen kan jag göra alla ryggsäcksknytningar, kryss och höftkryss. Säkert några fler grejor men det kommer jag inte på just nu. Jag har strl 46 och en enorm gravidomage just nu :D
Användarens profilbild
Av Helena
På vintern tycker jag att det är lite jobbigt med långsjal. Jag tar oftast sutemin eftersom Miles ofta vill ner och gå. Men jag hoppas att jag ska kunna bära honom mer i sjal igen i sommar.
Här hemma är det mycket sällan jag bär honom i långsjal, det blir mest på höften i bärabarn eller min korta Girasol.
Han är lite besvärlig just nu, det går inte att knyta in honom i långsjal ifall han är på fel humör. Då är det lite lättare med sutemin där man snabbt kan få i honom och han kan inte glida ur även om han gör cirkuskonster.

Tror det beror rätt mycket på barnet hur mycket man bär i sjal när de blir lite äldre. Fast det är ju mysigare med sjal förstås, och roligare att ha med sig en sjal när man ska någonstans än en sele.
Användarens profilbild
Av Suskiv
Jag bär Tova ganska mycket i sjal och föredrar långsjal. Brukar kasta upp henne på ryggen både ute och inne. Skulle nog bära henne ännu mer om inte Torkel satt på magen mest hela tiden.
Användarens profilbild
Av sarah
AnKa skrev:Ska det bli syskon någon gång?
Då är det ju jättebra att redan ha en långsjal så det är definitivt inget onödigt köp.
jo det blir nog något litet syskon ganska snart.
Jag hade nog kanske tänkt en kortare långsjal men då kan man ju inte göra alla knytningar som man kanske vill göra med en spädisen sen...
Användarens profilbild
Av Helena
Något som talar för sjal är ju att det är en helt annan känsla att knyta en sjal än att sätta på sig en sele. När jag sätter på mig sutemin vill jag bara att det ska gå snabbt, jag blir irriterad om det tar tid. När jag knyter en sjal är det en helt annan känsla, det är roligt att dra i tyget och knyta (fast det är klart man kan ju bli sur på sjalen också :D när det inte blir som man vill), men det är liksom mer njutningsfullt att knyta en sjal än att spänna på sig sutemin.
Kanske du kan satsa på en sjal som är 4,1 som många har här till lite större barn, fast Hoppedizen finns ju inte i 4,1 förstås, fast Antiguan finns ju i rätt många längder har jag för mig. Till bebis får du ju givetvis skaffa en trikåsjal :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?