Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Eld77
Jag har ett jättegosigt, mjukt och stretchigt fleecetyg som jag tänkte sy en bärpåse av. Tinaws beskrivning var jättebra, jag mätte, ritade (inte helt lätt med omväxlande katt och bebis på tyget...), klippte och sydde ihop. Sen när jag provade var den på tok för lång, så jag sydde en ny söm fem cm innanför och nu verkade den okej, tyckte jag och provade. Tyvärr stretchade den så mycket att Sara hamnade nere vid knäna, nästan. :)

Är det lönt att försöka korta den ännu mer eller är det helt enkelt korkat att tro att stretchig fleece går ihop med 11 kg bebis? Borde jag kanske hitta ett annat tyg?
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Testa att korta. Jag tyckte det gjorde rätt stor skillnad när man "äntligen" hittade rätt längd (kortare än jag trodde). Har du fållat kanterna? Det ska göra på min nästa, borde ge mer stadga. Jag sydde en bred kant med bomullstyg (inte stretchigt) upptill för att få stadga ... det gör jag inte om, blev inget bra alls :?
Användarens profilbild
Av jag71
Tala om hur du gör och hur det blev! Jag har också lite strechigt fleec liggande som jag funderar på att sy av. OCh just nu så orkar jag itne bråka med tyget mer än minimalt!
Användarens profilbild
Av Eld77
Jag tror jag ger upp nu. Har kortat den 40 cm jämfört med mönstret och fått slut på tråd, men det funkar fortfarande inte. Sista vändan kändes den bra i tio sekunder, men så fort jag rörde mig gav fleecen efter och så satt hon nere på låret igen. Jag tror att det är för mycket stretch i tyget för en så tung bebis, helt enkelt.

Ska kanske försöka sy ett par byxor av den goa tomteröda fleecen istället...
Användarens profilbild
Av Eld77
Hmm... Jo, den verkar vara lite stretchigare på längden än på bredden. Det var ju inte alls meningen. Klantskalle. :)
Användarens profilbild
Av Nova
Jag gjorde en påse med rätt mycket stretch på ena ledden,
men inte så mycket stretch på andra hållet.
Jag lät den stretchiga sidan vara kortsida, det funkade bra!
Användarens profilbild
Av tinaw
Jo den stretchiga ska vara kortsida, annars blir det helt omöjligt att få till rätt längd.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?