Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av asa
Bild

Om man tittar med sy-ögat så kan man nog lista ut det va :)
Av corona
Jag har inget syöga....

Men får man gissa? I så fall gissar jag på ett par Elfsborgs-muddisar!! :D
Av Emmiez
en tröja gissar ja på, fast ja vet inte om ja har nåt bra syöga :roll: 8)
Användarens profilbild
Av asa
Jupp. en bodysuit blidde det :D
Men jag ska inte säga att den blev bra. Skulle definitivt behöva hjälp med hur man syr halsen. Den blev katastrof! Annars blev den fin.
Ska lägga ut bild när jag har tid.
Av Emmiez
vad är en bodysuit?

borde ja kanske veta fast det gör jag inte ;)
Användarens profilbild
Av Panakeia
asa skrev:Jupp. en bodysuit blidde det :D
Men jag ska inte säga att den blev bra. Skulle definitivt behöva hjälp med hur man syr halsen. Den blev katastrof! Annars blev den fin.
satte du mudd ihalsen? det är betydligt lättare än att fålla iaf...
Användarens profilbild
Av asa
Panakeia skrev:
Ja, jag satte mudd i halsen men den vrider sig utåt i stället för inåt som på den jag sydde efter. Sen kan jag inte få ihop längst fram nåt fint, mudd dragkedja och söm... Plus att jag har ju inte nån overlock så sömmarna innanför är verkligen inte snygga :? Är detta en tillräckligt bra ursäkt för att köpa en overklock(pus hur ska jag motivera till köpet när sambon undrar :lol: )?
Användarens profilbild
Av asa
Emmiez skrev:vad är en bodysuit?

borde ja kanske veta fast det gör jag inte ;)
Det är som en heldräkt. Jag gjorde i velour med muddar :heart:. Mitt favvoplagg till L.
Användarens profilbild
Av Monia
asa skrev:
Panakeia skrev:
Ja, jag satte mudd i halsen men den vrider sig utåt i stället för inåt som på den jag sydde efter. Sen kan jag inte få ihop längst fram nåt fint, mudd dragkedja och söm... Plus att jag har ju inte nån overlock så sömmarna innanför är verkligen inte snygga :? Är detta en tillräckligt bra ursäkt för att köpa en overklock(pus hur ska jag motivera till köpet när sambon undrar :lol: )?

Jag har också jättesvårt för att få till mudd/kantband just i halsringningar.... är helt övertygad om att allt blir mycket bättre med overlock.... :wink: 8) (jag vill också ha)Så att motivera sambon med att det du syr kommer att bli snyggare, sys snabbare (så att ni får mer tid till varandra) och framför allt att du kommer att vara så lycklig :D

Och förresten.... BILD!!! :D
Användarens profilbild
Av asa
Här kommer bilder. Armarna blev lite väl tajta och själva dressen lite väl bred. Jag tror att jag ska göra om den till en ärmlös i stället. då kan jag fixa till allt jag inte är nöjd med. Plus att jag kan göra om halsen helt:)

Bild

Bild

Bild
Användarens profilbild
Av Monia
mysig :heart:
Användarens profilbild
Av Hello
Den har absolut potential att bli jättefin!

Kan inte halsmuddens krångel bero på att själva muddtyget är för långt? Om du sprättar bort mudden så mäter du från dragkedja till dragkedja och sen tar du bort 25 % av längden så får du muddlängden. Sen får du lägga till lite för sömsmån. (Ex halskant= 40 cm. 25 % av 40 cm= 10 cm. Muddens längd=30 cm + sömsmån = 32-33 cm)

Jag tycker att en snygg avslutning på muddhalskanten är när man låter den vikta kanten böja sig ner mot dragkedjan. Låter du dessutom muddensnutten sitta kvar, som du böjt ner, så tycker jag det blir helt ok på insidan.

Annars kan du sy på en flärp på insidan: Vik velouren dubbel (viken kommer hamna som förlängning på halskantsmuddsömmen (vilket ord!!), klipp den ungefär som ett D, där den övre kanten får vara lite rakare och den nedre nästan som ett V (blev det där alls begripligt? Jag har tyvärr ingen bild på den jag gjorde och nu har jag gett bort den :( ) Sy ihop de öppna kanterna (med avigsidan inåt) med symaskinens overlocksöm. Lägg flärpen på avigsidan av overallen, så att den sticker fram utanför dragkedjan och sy fast den i samma söm som du sydde fast dragkedjan med. Lite snyggare avslutning och så minskar risken för att lilla prinsens hud ska fastna i dragkedjan.

Lycka till!!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?