Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Flina
Jag är en storlek 44-mäniska. Vad ska jag välja för längd?
Är 4,6 för kort för att kunna utnyttja den helt eller kommer jag att oftast ha en massa tyg över om jag väljer 5,2.
Min grabb är 5 mån kan tilläggas.
Av malinka
Det beror på vilken knytning du vill göra och om sjalen har raka eller sneda ändar. Om du vill göra omslutet och knyta fram kan en 4,7 m sjal vara i kortaste laget. Särskilt om den har raka ändar.

Har du möjlighet så är det bra att gå på sjalträff och prova lite olika längder.
Användarens profilbild
Av Scharlott
Om du vill kunna knyta omslutet på magen med knuten fram skulle jag råda dig att ta den längre längden (5,2 alt. 5,4 m beroende på vilken sorts bärsjal du väljer :wink: ).
Användarens profilbild
Av glis
Jag är också stl 44 och gillar att ha knuten fram, och hade jag inte haft 5,2 hade det inte gått hur mycket jag än dragit, och då är min pojk 3½ månad. Då knyter jag med omslut.
Användarens profilbild
Av zero.sara
Med en 4,7 får du troligen ha knuten på ryggen om du knyter omslutet på magen. Till omslutetrygg knuten fram :)
Användarens profilbild
Av frida
Ta en längre, 5,2. Det är snyggt med lite svans och skulle du vilja går det alltid att korta den :wink:
Användarens profilbild
Av thanisa
Beror också på din längd. Jag är också st 44 och jag trivs bäst med 4,7 meters sjalar de får jag knuten på magen om jag bär i omslutet på magen och de är tillräkligt långa ändar för att bekvämt ha dem mellan lnäna när man knyter upp batn på ryggen. Jag är dock kort 155 cm vilket kan påverka hur lång sjal du beöver. Barnen jag bär är 6 år respektive 20 månader.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?