Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Stinamina
Vet inte om detta inlägg passar här men jag chansar..

Vi är två som har köpt oss varsin gås. Så långt allt bra.. gås nr 1 köptes från england och gåsägare nr2 ville ha en likadan men köpte sin från sverige. Så döm om vår förvåning när gås nr2 kom hem och inte alls var lik ettan
:shock: 2:an har fållade kanter och ettan har en overlockad kant. Även materialet skiljer sig åt och vi bara undrar hur kommer det sig :?:

Kan någon förklara så vi kan sova gott om natten :wink:
Användarens profilbild
Av Stream
Den ena är skrynklig och den andra slät? :roll:
Användarens profilbild
Av camsch
Lägger mig i eftersom jag köpt den andra gåsen...

Hur vet man om en gås är skrynklig eller slät? För de är köpta nu med någon veckas mellanrum, och jag trodde inte att de sålde skrynkliga längre?
Användarens profilbild
Av svas
och båda är från Calin Bleu?

förresten kanske någon moderator borde lägga denna tråd under Bära barn...
Användarens profilbild
Av svas
Samma färg?

Just nu har det kommit ut en limited edition med halvskrynkliga. Bara för att göra det ändå knasigare. Vilken är bäst av de två tycker ni?
Användarens profilbild
Av camsch
Jepp, båda var "naturella" och från Calin Bleu.

Min (som är den fållade och slätare) såg mer ut som ett ostruket lakan, medan leeloos hade som små romber svagt, svagt i tyget och är alltså betydligt mer skrynklig.

Ingen av oss har (vad jag vet ;) ) sett en gås i verkligheten innan så därför blev vi rätt undrande när de var olika.
Användarens profilbild
Av camsch
svas skrev:Samma färg?

Just nu har det kommit ut en limited edition med halvskrynkliga. Bara för att göra det ändå knasigare. Vilken är bäst av de två tycker ni?
Vi har inte provat varandras så det är svårt att uttala sig om... Men leeloos var betydligt snyggare som naturell (min är numera grön-batik :) )
Användarens profilbild
Av svas
Bild

Två gäss. Lika. Men ändå olika.

:P

Hoppas någon gåsnörd kan ge oss svaret på denna spännande frågeställning!
Användarens profilbild
Av Scharlott
Gåsnörd finns här :hello: :lol:

Hur sa ni att de båda gåsarna såg ut? :?
Användarens profilbild
Av camsch
OK ska försöka mig på en sammanfattning av de 2 gåsarna (gässen?):

Gås nr 1: Köpt från England för någon vecka sen. Är naturfärgad, rätt skrynklig med ett litet rombmönster i tygen. Kanterna är overlockade med en brunbeige tråd. Tyget känns lite "hårt", som linne ungefär men det är bomull (otvättad tror jag).

Gås nr 2: Köpt i Sverige nu i veckan. Är naturfärgad, ganska slät och inget rombmönster. Påminner utseendemässigt om ett ostruket, torktumlat, beige lakan. Fållad kant, rätt stora stygn (raksöm). Mjukare än gås nr 1.

Båda har samma mittenmarkering, lappen med Calin Bleu skrivet och blåa "bubblor".
Användarens profilbild
Av camsch
svas skrev:Bild

Två gäss. Lika. Men ändå olika.

:P
:Hahaa: :lol:
Användarens profilbild
Av Scharlott
Utan att ha sett gåsarna så tycker jag det låter som nr 1 är en tidigare produktion medan nr 2 är en senare.

Numera är alla gauzar fållade. Lägger in en bild:
Bild
Av Stinamina
oj, oj råkade missa att inlägget blev flyttat, trodde det försvann :oops:

Då känns det som att jag hänger med i hur det gått till med de olika gässen, fast jag trodde inte heller att det gick att köpa en "gammal" skrynklig som NY (trodde de var slut överallt..)

Men än så länge tycker jag min är underbar och lättknuten, så det är synd att de har slutat med dem..

Tack för alla svar! :D
Användarens profilbild
Av Mia
Vart kopte du 1an?

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?