Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av frida
Min mor och jag och Amanda ska på en Finlandskryssning. Man far på em, sover, har en heldag i Helsingfors, sover och är hemma 10 på fm. Men ska vagnen med? Hade det varit på sommaren hade jag inte tvekat, då fixar sig allt med en sjal och ryggsäck. Men nu kanske det blir skitväder. I vagnen kan hon ha åkpåse och vi ha pottor o kläder under. Hon är 8 mån när vi far och vill sitta och röja rätt mycket vilket hon kan göra i vagnen. Samtidigt är det bara en dag på stan och i vanliga fall tar jag inte vagnen då.
På färjan vet jag inte hur det är, har bara åkt gotlandsfärjor och då känner man att man inte vill ha bebis på golvet. Ta med en xtra filt för sjalen vill man nog inte heller ha på golvet :?
Velig människa är jag! Och inte blir det bättre av att min mamma plötsligt tycker att vagn är bra att ha med när Amanda somnar :roll: (tror hon egentligen vill se mig fika utan att smula ner barnet :wink: )
Har ni åkt finlandsfärja med småbarn? (är det dumt?) Sjal och vagn eller Sjal och ringo? Bärjacka eller jacka o bärskydd?
Blir så ÅBÄKIGT allting för att det är vinter :evil:
Användarens profilbild
Av marlene
Jag hade nog tagit vagn, kanske inte för att ha bebis i den men allt annat som man bara måste ha med sig. Den går väl att lämna i hytten om den inte behövs?
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
absolut vagn, bra att packa grejer i om inte annat.
Av JoJsMamma
Håller med ovanstående. Vi kommer att ha vagn till Leo i sommar när vi åker till Muminlandet (också med finlandsbåten). Lite bökigt är det, men det är ju guld värt att kunna packa i/under vagnen. Det är så mycket man måste ha "till hands" när man har småbarn. :roll:
Användarens profilbild
Av frida
Tack för lite vagnargument. Tycker det är så jobigt med vagn, speciellt med snömoddiga hjul och in på restaurang eller små butiker. Men fördelen att slippa bära på allt grejs (och kanske shoppingkassar :) ) är rätt stor. *velar vidare*
Användarens profilbild
Av johanna
...och jag vill gärna vara lite motvalls :lol: så jag säger typ nja. Alltså, hytterna är rättså små (ska ni åka Viking el Silja?) så om man inte har en liten vagn kan det bli bökigt att få plats. Man har inga enorma utrymmen ändå, liksom.

Jag har åkt utan vagn mest, själv. Nu sist hade jag McLaren-paraplyvagn + 2 barn men då är ju mina lite större.
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Nu var ju lillskruttan bara 2 månader när vi åkte men då var jag glad att slippa vagnen iaf :) Den hade mest stört mig på båten.
(Nu vet jag inte säkert.....eller jo, det hade troligen blivit utan vagn men så har ju lillskruttan aldrig åkt vagn eg. så jag vet inte hur hon skulle reagera på vagn....)
Användarens profilbild
Av ylvut
Första gången jag åkte var barnen 2mån och 18mån. Då hade vi vagnen med men den var bara i vägen. Fick stå och vänta på hiss hur länge som hällst. den fick inte plats i resturangen. var ivägen i hytten.
När vi åkt senare har vagnen fått stanna hemma.
Användarens profilbild
Av Pikku-Ruu
Ifall du lämnar vagnen hemma så vill jag bara tipsa att på Viking Line ( vet inte hur det är på Silja Line) kan man få låna en resesäng till hytten om man har små barn. De har ju ganska breda sängar i hytten men det brukar vara trångt att sova i en enkelsäng med barn.
Användarens profilbild
Av maxi
Jag åkte ensam med mina två söner (1 & 3 år) för några veckor sedan. Jag hade vagn eftersom jag inte kan bära både två hela dagen. Jag tycker att det är skönt att kunna lägga ifrån sig barnet en stund när det somnat och därför gillar jag vagnen. Men annars hade jag nog inte behövt den. Och det blev väldigt trångt i hytten :( Jag tycker inte Helsingfors var lika "barnvagnsvänligt" som t.ex stockholm, många affärer låg en trappa upp och hade smala dörrar. Däremot är själva båtarna väldigt barnvänliga med stora lekrum!
Av Aelia
Ta med, bra för packning, sen när du ska på stan där kan du lämna den i hytten, bli för dålig väder tar du den med dig. :lol:
Användarens profilbild
Av emelianna
Jag hade lämnat den hemma, känns som att den mest skulle vara ivägen. Packning kan man väl ha i ryggsäck och lämna i hytten..

Hoppas att ni får en trevlig resa med eller utan vagn ;)
Användarens profilbild
Av AnKa
Använder du vagnen mycket hemma? Och vid vilka tillfällen?

På båten tror jag inte att ni kommer behöva vagnen, sele eller sjal funkar bättre och som tidigare påpekats är hytterna trånga och en barnvagn svår att få plats med. (men kanske kan man lämna in den för förvaring någonstans????)

I Helsingfors och på väg till och från båten kan det ju däremot vara bra med vagn för packning och om man inte vill eller orkar bära hela tiden.

Jag skulle nog ha tagit med en liten paraplyvagn, tror jag.
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Vi ska ut på kryssning om ett par veckor med en åttamånaders, så det är samma situation här. Vi kommer att ta med en mei tai och en (tillfälligt inlånad) paraplysulky. Jag räknar med att bära så mycket som möjligt, men det är ganska skönt att ha sulkyn med också.

Mitt tips alltså: Kolla om ni kan låna en sulky! :)
Användarens profilbild
Av frida
Tack för input! :) Vi har en sulky, zapp, men den saknar liggläge(:duh: ) Kanske ska kolla lånemarknaden...
Använder inte så mycket vagn i "stan" utan mer hemma när hon sover ute.
Ringde mamma som sa att vi får en 11km hytt så där får vagnen nog plats.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?