Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av lindamarie
Hur många projekt har du på gång samtidigt??

Och hur många är det som aldrig blir avslutade?

Stickar strumpor och syr muddbyxor parallelt och har massor med planer om vad jag ska sticka och sy när jag är klar...
Måste helt klart effiktivisera mig, känns inte som jag producerar det jag skulle vilja på hantverksplanet... :hmm:

Hittade i går en nästan färdigsydd klänning som jag började sy till äldsta dottern för ca 18 år sedan :roll:
Användarens profilbild
Av fröken_zombie
Ojojoj vet inte hur många projekt jag har,,, men de som ligger på sybordet nu som jag inte direkt har tänkt göra klart den närmsta veckan är; en långsjal (tillklippt, ska "bara sys)
Två olika Mei Tai (samma som ovan)
En vikad filt (halvvägs)
och slutligen två påbörjade stickningar...

(sen ska jag inte ens fundera på vad som ligger i påsarna brevid bordet)
Användarens profilbild
Av Kaja
Hm. Min kjol är inte avslutad, några mössor, börsar, näsduksfodral ligger på beställningsbordet och är nästan klara. Sedan är det ju sjalen som jag stickar, men det gör jag bara i soffan (kan inte ha symaskinen i soffan), sedan ligger det förstås en hel hög med "lägga upp byxor" i att-göra-lådan och så några tillklippta velourbyxor (typ 10 par) som ska sys när jag får lust till det.

Fast, jag har åtminstone 10 projekt till som ligger i huvudet och bara väntar på att få tid att blomma ut. Några börjar bli lite akuta nu...

//Kaja
Användarens profilbild
Av Asereht
Tusen järn i elden för jämnan är det här! 8)

Projekt just nu:

Stickar en sjal till mig
Stickar en tröja till tvååringen
Stickar sockar till tonåringen
Syr "klädsel" till en "sittpuff"
Syr en väska till treåringen
Syr om fotstödet till vår P&T (vagn)

Anledningen till att jag har många saker på gång samtidigt/paralellt är dels när det gäller tex stickningen så tröttnar jag och behöver ombyte när det är enformigt.

När det gäller syverkstaden så har jag inte lika lätt att sätta mig och sy som att sticka, det kräver mer omkringutrustning och iom att köksbordet är enda vettiga arbetsytan så blir det mer stök som ska plockas fram och tillbaka hela tiden. Det blir som det blir helt enkelt, man försöker hinna med så mkt som möjligt. :)

Men sen har jag en tendens att alltid hålla på att planera nästa projekt medan jag håller på med något som ska göras klart. Några direkta ufon har jag inte mer än att vissa saker tar längre tid på sig att bli klara.

Jo, förresten. Ja har en virkad filt som inte bli klar men det är pga att ena garnfärgen har utgått och jag inte har hittat något som matchar som ersättare. Ska nog repa upp den igen. *suck*
Användarens profilbild
Av norkmedoo
:lol: hehehe...

jag ser det som... på gång 8)
blir inte färdig med nåt och tror att - sådan är jag.

förut har jag känt stress över ofärdiga projekt, men nu inser jag att allt, hela livet, är en ständig förändring och anpassning till nuet.
jo, det gäller även syprojekt, ommöblering, trädgårdsdrömmar och planerade resor... :wink:

projekt som inte är/har blivit färdiga, är kanske inte heller aktuella längre
eller så blir de språngbrädor till nya kreativa lösningar...

också praktiserar jag tanken om positivt tänkande :blahblah:

ser mig omkring och inser att jag skulle behöva anställa ett gäng lyhörda och fördomsbefriade människor för att någonsin kunna genomföra de påbörjade idéer som travas på varandra bara i det här rummet 8)
Av Marine78
Har faktiskt inga UFO:n alls för tillfället och har inte haft heller sedan jag startade upp syverkstaden i höstas. Just nu syr jag ju för att det är både roligt och behövs lite nytt i både min egen och barnens garderober. Och då går det inte att lägga det åt sidan någon längre stund ;-)
Men jag har massor med projekt och "vill-göra" grejor i huvudet. Ibland känns det som om jag skall explodera p g a alla idéer *skratt* och när tiden inte finns blir jag lite frustrerad. Har lite svårt att låta bli min "älskare" PFAFF:en alltför lång tid *fniss*. Mannen börjar nog snart bli avundsjuk :lol:
Dessutom är jag ganska pedantisk så jag ger mig inte förrän jag är nöjd!
Av Lotta och Leo
har flera bollar i luften... tröttnar lätt.. men vill också kunna skifta mellan plaggen så det finns saker att göra t.ex. när det skall vara tyst (barnen sover) eller som kan göras medan jag sitter vid sidan om badet.... med lite tid får man försöka pussla ihop lite här och där..

just nu är det bland annat:
klänning
sparkbyxa
mössa
dregellapp
regnoverall
regnbyxor
tröja
Användarens profilbild
Av erisara
Jag har just nu mest stickningar på gång (och ett par gamla UFO:n).

*strumpor till E
*stickad kofta till E (slutet på ena ärmen och monteringen kvar)
*stickad tröja till mig (ska bara monteras och har varit sådan sedan i somras)
*adventskalenderbroderi (inne på tredje året nu)
*hemsydd korsett (ska bara kantas, har varit sådan sedan E föddes :oops: )
*kjol till mig själv (bara ett år nu)
*lapptäcke som jag inte vill tänka på när jag påbörjade

Men nu SKA jag inte starta något nytt för än något gammalt är borta från listan. Fast jag har ju nytt strumpegarn hemma (jag är inte strumpstickningsberoende, alls. Jag kan sluta när jag vill...).
Användarens profilbild
Av zero.sara
Projekt finns det :D

Halvfärdig gosedjurs pudel (*host* den började jag med för *host* 14 år sedan)
stickad bärponcho (till mig)
virkar babyfilt (hm hon är snart inte baby längre)
Tyg till lekkuddar finns det också

säkert ligger det en massa mer som jag inte kommer ihåg :wink:
Av Emmiez
ojdå :roll: :oops:

just nu stickar ja blöjbyxor har tänkt att dom ska bli klara iallafall 8)

sen har ja börjat på en virkad vågfilt, den ligger halvklar :roll:
o så en påbörjad stickad mössa.
en påbörjad mt
en påbörjad snutte som man ska kunna sätta fast nappen i också.

det är nog mer påbörjade saker, men just nu kommer ja inte på mer :roll:
Användarens profilbild
Av melon
Skönt att läsa om fler som har juttioelva projekt på G samtidigt. Känner mig plötsligt inte lika märklig. :app:
Användarens profilbild
Av Squig
Fålla vimpeln till flaggstången.
Sy en mei tai till en bekant.
Sy näsduksfodral.
Och så vill jag sy massor med kläder till lillan! :eld:

Mår psykiskt dåligt om jag inte lyckas slutföra det jag håller på med (men ibland kan högen bli stor..) Oftast brister det i att jag saknar tillbehör...
Användarens profilbild
Av tweed
Jag har: en stickad väska som ska tovas, ej halvfärdig än, en filt i mormorsrutor, hälften av rutorna klara, har börjat virka på en giraff efter mönster från pysselida nu ikväll. Sen har jag några dukar och korsstygnsbroderier som ligger helt nere. Och imorgon ska jag åka till Kinna så då lär det bli nya projekt...
Av Emmiez
Kosmos skrev:/.../ Jag är en projektstartare, ingen slutförare :wink:
Det där låter precis som mig det 8)
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
.. hmmm ... planer finns det hur många som helst, och tja, halvstartade projekt finns det väl en handfull eller så? :roll:

(och då har jag alltså inte räknat de halvgjorda projekt som jag lagt ned... :wink: )
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?