Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

När jag bär fram på magen VAR fäster jag de rackarns remmarna till huvudstödet? De når ju i alla fall inte bak till den där remmen som går mellan axelremmarna, så långa armar har jag inte. Virar man dem två varv runt axelremmen bara?
Användarens profilbild
Av Mia
Jag når faktiskt bak med lite pill... :roll:
Men jag brukar ha den ena sidan spänd om jag vet att han kommer somna och så knyter jag den andra runt axelremmen, på framsidan, när han somnar.
Jag tycker att man stryps av att ha knäppt "riktigt" på båda sidorna.. Ialla fall när man bär ett mindre barn fram... :roll: :wink:
Användarens profilbild
Av Eld77
På min (gamla) Ergo sitter det två plastöglor där bröstremmen fäster i axelbanden. Jag kan med lite möda och pill fästa huvudstödet i dem.

Det där var inte mycket hjälp, va? :)
Användarens profilbild
Av Anso
Jag kanske får ta och sy fast ett par nya plastöglar på axelbande så att det blir lättare helt enkelt. Eller så får jag vrida axlarna ur led så att även jag när till den bröstremmen..... :wink:
Av Nathalie
Hej Anso!

Det sitter en plastögla på respektive sida av den remmen som går mellan axelbanden. Den remmen har jag rätt långt upp för att kunna knäppa på mig Ergon själv.

Då tror jag om jag inte minns fel att jag når att trä huvudstödsremmarna igenom plastöglan och knäppa. Men jag ska gå ner och kolla för säkerhetsskull.
Användarens profilbild
Av Anso
Nathalie skrev:Hej Anso!

Det sitter en plastögla på respektive sida av den remmen som går mellan axelbanden. Den remmen har jag rätt långt upp för att kunna knäppa på mig Ergon själv.

.
Jo, men jag har den där remmen rätt långt ner mellan mina skulderblad och då når jag inte dit liksom. Det borde sitta en plastögla på själva axelremmen också tycker jag men jag får väl sy dit en helt enkelt. :wink:
Av Nathalie
Vill du inte flytta upp remmen högre upp?
Användarens profilbild
Av Josefin
Men det är väl en jättebra idé att sy fast ett par ringar på axelbanden! Borde absolut göras i tillverkningen också. Tycker ö.h.t. att den där remmen som håller ihop axelbanden inte är så bra uttänkt. jag fixar att hålla på m den, för jag är rätt vig, men min måste få hjälp varje gång han ska bära på magen.
Jag har knappt använt huvudstödet för att det är så joxigt med banden. Och jag GILLAR det ärligt talat inte, tycker annars Ergon är jättebra (fast sämre än sjal), men huvudstödet upplevde jag genast som dumt o fult o har varit på vippen att klippa av det många ggr... Knyter en kortsjal om honom i stället när han somnar. Men ska nu prova din idé med ringarna.
Användarens profilbild
Av Anso
Josefin skrev:Men det är väl en jättebra idé att sy fast ett par ringar på axelbanden! Borde absolut göras i tillverkningen också. Tycker ö.h.t. att den där remmen som håller ihop axelbanden inte är så bra uttänkt. jag fixar att hålla på m den, för jag är rätt vig, men min måste få hjälp varje gång han ska bära på magen.
Jag har knappt använt huvudstödet för att det är så joxigt med banden. Och jag GILLAR det ärligt talat inte, tycker annars Ergon är jättebra (fast sämre än sjal), men huvudstödet upplevde jag genast som dumt o fult o har varit på vippen att klippa av det många ggr... Knyter en kortsjal om honom i stället när han somnar. Men ska nu prova din idé med ringarna.

Nu har jag provat att sätta fast ett brett gummiband (ca 2 cm) kring axelbanden där jag kan fästa huvudstödets remmar. Fungerar rätt bra. :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?