Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Funderar du på vilka tillbehö du ska ha till ditt bärverktyg? Titta in här.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mia
Tyras å Knuts mamma skrev:
Mia skrev:Alltså gör jag fel eller??
Jag mätte framsidan på jackan, 52. Det är en stl 42...
Nej det tror jag inte, mätte likadant, min jacka är nog också en 42: a, jag får plats med en liten bebis i den iaf, i min kappa har jag 36:a och den får jaf till 46 cm.
:idea: :?: Ska man mäta med bebis i??!

Vilken stl tar du då?
Användarens profilbild
Av Snusibulingen
Alltså gör jag fel eller??
Jag mätte framsidan på jackan, 52. Det är en stl 42...
Nä det gör du nog inte. Jag får också så vitt skillda tycker jag. Men nu står det ju att det är det sista om storleken så det är ju frågan om hur den kommer att sitta om den är mycket större än vad man har annars......blir snurrig av detta. Enligt tidigare ska jag ta en M men enligt dessa mått ska jag ta en S.
Användarens profilbild
Av zmurfan
Mia skrev: Ska man mäta med bebis i??!
Mät utan bebis. Det skrev Ria i nåt mess längre bak. Man ska ta måtten på en jacka utan bebis i.
Användarens profilbild
Av Daniellas mamma
hej allihoppa! :D

den första mått och beskrivning var från sample jackan. som jag förstår det, vid final production har de ändrat på jackan lite grann. som det beskrevs är att de har lagt in några cm på sample jackan, vilket kanske blev till att M i den första mått beskrivning blev en S i den slutliga (eftersom de har lagt in några cm) *i hope this makes sense*

den sista mått information där bredden och längden finns är den slutliga måttet på jackorna.
Senast redigerad av Daniellas mamma den mån jan 02, 2006 20:04, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Snusibulingen
Nämen nu då......kanske jag ska ha S då om detta är som d ska. Herregud S har jag aldrig haft :shock:
Men om M har fått lite flercm så kan den ju blivit en L liksom.....om ni fattar. Jag får nog hoppa ner en storlek för att inte få hem ett tält då.....och skicka den och byta om den är för liten......
Grrrrrrr beslutsångest.......önskar jag aldrig såg denna tråden eller att jag råkade bo granne med hon som har provjackan........
Användarens profilbild
Av Snusibulingen
Inte bara jag som har d besvärligt i måttdjungeln ser jag hihi :D tänk att det blev så här pga en jacka....... :)
Användarens profilbild
Av Daniellas mamma
:lol: :lol: jo, men jenn's sample jacka är inte updated eftersom vid den final production stage har de gjort modifikationer på jackan.

jag tror att det är säkrast att ta en storlek som stämmer med de mått som har 1/2 chest width och length. :D :D
Användarens profilbild
Av Snusibulingen
Nu har jag ändrat så att jag tar en S. Får hoppas att den passar och nu ska jag inte ändra mig igen. Jag går alltså nu efter de sista måtten som kom upp.
Out Jacket: 1/2 Chest : S/63, M/65, L/67, XL/69, XXL/71
Back Length: S/77, M/80, L/83, XL/86, XXL/89.
EFtersom på en stor jacka har jag 60-77, så that's it. Var nog bara tvungen att skriva för att verkligen känna att jag bestämt rätt hihi. :D
Jag är så velig så hälften vore nog.......
:oops: :oops: :oops:
Användarens profilbild
Av frida
OAAAHHHRRG läser o tittar o mäter o Lynely på tv:n men vad gör det när DETTA viktiga ska ske :D Hursomhelst, verkar vara längden som är viktigast? Men 77 el 80 cm är ju inte stor skillnad, jackan är ju en "lång" modell? Jag är 173/ 60-65kg och en jacka jag har är 1/2 chest 55 men säger som snusibulingen:en S har jag aldrig haft. Hemskt om den blir för liten men för stor då... Egentligen är det kanske ärmlängden :!: det handlar om? Om man är lite lång kanske en M är melodin? Hon på bilderna har en "stor" på sig medans mannen har "lagom". Skulle vara bra att veta vilken storlek kvinnan har på sig..fast å andra sidan vet jag ju inte hur stor hon är på riktigt :roll:
Hoppas nån vill diskuttera detta ännu mer...
Användarens profilbild
Av Sara P. H.
:D jag är ÅXÅ i valet o kvalet... mkt velig :roll: :? och är nog ungefär lika stor som du Frida! Mätte en dunkappa stl 40 som är ngt tight på mig: 58 och min stora dunjacka: 67(den kan jag mag-bära med barnet under nästan helstängd) så det kanske får bli M? (Men ärmlängden ÄR intressant...hellre lite rymlig än för kort i ärmarna!)
Användarens profilbild
Av frida
Lutade åt S men måste nog ta en M istället...
Användarens profilbild
Av Mia
Åh!
Kan ingen välja åt mig!? M eller L?????
185 lång men kort överkropp.
78kg men ändå rätt smal då jag är så lång. Rätt små bröst och rätt breda höfter.
Brukar ha M/L upptill och L/XL nertill...
Mätte min vinterjacka (everest stl 42) och fick den till 52cm på framsidan i brösthöjd, till sömmarna i sidan. Och i den kan jag ha fleecetröja under som jag stänger kring bebis på magen och då kan jag knäppa jackan med vanthållare, saknas ca 10-15 cm.
Jag har inte gärna förstora kläder.. fast det är ju bra om ärmarna är ok i alla fall.
Senast redigerad av Mia den mån jan 02, 2006 22:53, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Sara P. H.
S kan ju säkert funka i vidden- men rätt stor risk för korta ärmar om den är tänkt till en kvinna på sisådär 165cm :?
Jag velar mellan M och L (brukar ta stl 42 för att slippa ha trångt över axlarna :roll: ) Tror att Ria skickat förfrågan om ärmlängden- hoppas det klarnar under morgondagen...tidspress var det ju...lika bra det- så underverket till jacka kommer innan vintern är slut :lol:
Användarens profilbild
Av Snusibulingen
Jag hade också en fundering kring armlängden, den är ju rätt viktig. Vill inte se ut som om man vuxit ur jackan direkt.
Hoppas att vi hinner få svar på det.

Har varit tvungen att kontrollmäta min stora skidjacka igen, och den har mindre mått än vad som står för S. Och jag vill inte ha för stor.

Men nu är jag så velig så jag tror jag beställer två jackor och säljer den som inte passar :!: Vad tycks om det då, hihi :shock: :D , nån måste ju vara intresserad hihi.
Användarens profilbild
Av Mia
Snusibulingen skrev:Jag hade också en fundering kring armlängden, den är ju rätt viktig. Vill inte se ut som om man vuxit ur jackan direkt.
Hoppas att vi hinner få svar på det.

Har varit tvungen att kontrollmäta min stora skidjacka igen, och den har mindre mått än vad som står för S. Och jag vill inte ha för stor.

Men nu är jag så velig så jag tror jag beställer två jackor och säljer den som inte passar :!: Vad tycks om det då, hihi :shock: :D , nån måste ju vara intresserad hihi.
Åh!
Hoppas S passar dig då för då kan jag beställa en L och vara först på din M!!? :?: :wink: :D
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 11

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?