Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Funderar du på vilka tillbehö du ska ha till ditt bärverktyg? Titta in här.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Lina
har följt era inlägg med intresse. Är helt ny med sjalen (fick min begagnade moby idag) och har enbart burit i ringsjal i en dryg vecka. MEN jag instämmer i att jackorna ser fruktansvärda ut. Jag har själv letat för tanken är suverän. Jag är aktiv med två hundar som tränas och motioneras en hel del och det skulle vara utmärkt med en bra jacka. Men det räcker inte med att jag ska kunna bära nu när det r kallt, jag vill inte se ut som ett tält ( mina 30 graviditetskilon har (tyvärr, skulle inte det gå på en månad :( ) inte försvunnit än och det lär ta tid) och den måste vara praktiskt med förvaring och fickor för div. hundtränarprylar. Om någon funderar på att sy om en gamal jacka eller att ta fram ett eget mönstr så hojta, jag är jätteintresserad :D
Av Jenski
Nu har jag sytt en bärjacka enligt www.tragejacke.com. Tips till alla som ska försöka sig på och sy är att öppningen kommer för långt ned på ryggen enligt deras anvisning. Mira får upp armarna. Jag köpte en svart täckjacka 50:- och en fleece-väst i stl 134/140 för att fodra med. Sedan köpte jag en halvmeter muddväv till jacka a' 299 kr metern :shock: . Till det som blev Miras halskrage använde jag kapuschongen som följde med jackan. Det blev en ståkrage med dragsko högst upp så att man kan dra åt.
Bilder kommer senare....
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Åh, fanns en beskrivning där :o Det hade inte jag fattat :oops: Men så är jag inget vidare på tyska heller :roll:

Hur fungerar principen? Man öppnar upp en rektangel på ryggen? Syr man sen in kilar eller nåt på sidorna? Hur menar du att du fodrade? Blev ryggdelen extrafodrad alltså?

Jag måste verkligen skaffa nåt för ryggbärande utomhus. Ska ta en repa på second hand-butikerna tror jag.

ropen skalla: bild bild bild
Av Jenski
Hur fungerar principen? Man öppnar upp en rektangel på ryggen? Syr man sen in kilar eller nåt på sidorna? Hur menar du att du fodrade? Blev ryggdelen extrafodrad alltså?
http://homepage.mac.com/erni/tragejacke1.html

Man öppnar en rektangel sedan syr man kilar som stretchar samt en mudd högst upp enligt deras anvisning. Jag köpte en fleeceväst som jag håller på att sy fast för hand för extra fodring på Miras rygg. Bonusen att använda en färdig väst är att den har en dragsko längst ner som jag tänker ska fungera som luftspärr mot kyla som kommer nerifrån.
Användarens profilbild
Av tinaw
Det är väl typ som exiteme gjorde för ett tag sen?

Jag funderar på att slakta en gammal svart jacka på det sättet, fast nu har jag min enorma stickade stortröja med vikingabårder på (jo, jag är svag för sånt :oops:) och när jag bär ett barn i den blir den plötsligt mindre tältlik och mer ... snygg... Så jag har inte kommit mig för än.
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Jenski skrev:
http://homepage.mac.com/erni/tragejacke1.html

Man öppnar en rektangel sedan syr man kilar som stretchar samt en mudd högst upp enligt deras anvisning. Jag köpte en fleeceväst som jag håller på att sy fast för hand för extra fodring på Miras rygg. Bonusen att använda en färdig väst är att den har en dragsko längst ner som jag tänker ska fungera som luftspärr mot kyla som kommer nerifrån.
Vad smart! :shock: Det där bara måste jag ju testa :D
Av Jenski
Jag har lagt in bilder på min nya jacka på Fotografier och bilder
Av Lina
som sagt, den ser kanon ut! Men en liten fråga, kan jag enbart bära barnet på ryggen? Min kille är ju så liten att han ligger mage mot mage på mig, han är bara 7 veckor, men det hindar ju inte mig att vara ute med hundarna :? Speciellt som vi bor i lägenhet så måste dom ratas även när husse är på jobbet :cry:
Användarens profilbild
Av Kristina
Lina skrev:som sagt, den ser kanon ut! Men en liten fråga, kan jag enbart bära barnet på ryggen? Min kille är ju så liten att han ligger mage mot mage på mig, han är bara 7 veckor, men det hindar ju inte mig att vara ute med hundarna :? Speciellt som vi bor i lägenhet så måste dom ratas även när husse är på jobbet :cry:
Kolla in tråden om Suses Kindercoat, den jackan ser superfin ut, går att använda på både mage och rygg och kostar inte enormt mycket pengar (om du är snabb och beställer innan onsdag).
Av Lina
var hittar jag den tråden?
Av Lina
jaja, om jag bara tittar lite så hittade jag ju den lätt... :oops:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?