Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Abunai
Jag var ute en halvtimme idag med sonen på magen och när vi kom hem var jag så trött i rygg och ben. :( Det brukar gå bra att gå en stund, men jag måste vila emellanåt och gå i rätt lugn takt. Jag känner mig så begränsad, tänk om jag inte kan gå ut längre för att det är för tungt. :cry:

Måhända att jag kan gå längre när det blir varmare så att jag kan ha honom på ryggen även ute, men jag tycker att det blir rätt så tungt det med... Och det är ju just nu som jag måste och vill gå ut! Hur länge orkar ni gå med era 11-kilos barn, är det bara jag som är otränad?
Användarens profilbild
Av allamalla
Nu har jag förvisso ryggproblem sen tidigare och dessutom fortfarande foglossning sen graviditeten men, men.

Dottern väger strax under 10 kg och bär jag henne (på magen) så blir det inga långpromenader direkt, efter 20 min gör det ont om jag bär i rask takt. Hemma eller om man går i lugn takt (har alltid med sjal eller sele när jag shoppar eller går på tex museum) så kan jag bära en längre stund. Brukar köra utan barnvagn om jag ska åka tåg nånstans (krångligt med tåg och barnvagn) eller om jag vet att jag kan ta täta pauser. Bär på ryggen gör jag bara hemma än så länge, hon är inte helt van vid det så vi kör korta stunder just nu. Hoppas på att hon ska tycka om att bli buren på ryggen men det är tungt det med.
Av Abunai
Har testat lite olika, just nu använder jag min easy mest. Men har haft två hoppediz, och en bb-slen...
Användarens profilbild
Av thanisa
Jag tror att det kan bero på att Aksel ökar så snabbt i vikt. När Finn föddes den sommaren försökte jag bära Tova på mage. Det blev en tur på mindre än 10 minuter sen var jag helt slut. Nu är hon tyngre men jag kan utan problem bära henne på mage eller rygg i en timme. Samma sjal tyngre barn men det går mycket lättare. Med andra ord jag tror det blir enklare för dig och om ett tag så slutar Aksels snabba viktökning ocg dy hinner ,er vänja dig under tiden han växer och blir tyngre.
Av herilane
Man får öva!

Min dotter väger också 11+ kilo. Jag kan bära henne i en till två timmar i sträck utan att bli alltför trött, och 3-4 timmar per dag totalt, fast då med pauser emellan.

Men då bär jag också så gott som varje dag. Vissa dagar inte mer än 10 minuter (hem från dagis på kvällen), andra dagar mer.

Jag märker faktiskt att en bra mei tai avlastar bättre (för mig) än en långsjal.
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Jag måste ju säga att just när man promenerar med den där extra tyngden spelar det ingen roll hur bra sjalen/selen avlastar, jag blir trött i benen. (Precis som om jag vandrar och bär en tung ryggsäck.) Så det har nog inte bara med avlastningen att göra, utan också med benmusklerna ;)

Sedan är det klart att man orkar mer om man bär mycket. Man tränar väl upp rygg och axlar av att bära likaväl som av något annat.
Användarens profilbild
Av anna_eh
Jag måste också tipsa om att jag upplever att en bra Mei Tai avlastar sååå mkt bättre med A på magen än vad en långsjal gör!

Breda axelband ska det vara o så får man prova sig fram vilket som är skönast att ha dem, o rätt så rejält vadderat midjebälte.
Användarens profilbild
Av verre
jag bär A i 4 timmar på magen han väger 10,5kg är runt 78 lång..sedan måste jag vila ... jag måste inte alltid knyta av honnom, men jag måste sitta och vila en liten stund..
Senast redigerad av verre den mån feb 11, 2008 16:57, redigerad totalt 1 gånger.
Av Abunai
Jag har försökt med mei tai, men trivdes inte med det...

Idag har jag gått rätt mycket, men inte i så långa perioder och det har gått ok. Värre är det de korta stunder som man måste bära utan hjälpmedel, då darrar armarna. :?
Användarens profilbild
Av lindamarie
Jag bär F på 15 kg ganska mycket. Flera timmar om dagen. Mest på ryggen men om han är sjuk vill han oftast åka på magen. Jag bär mest med långsjal eller ergo om vi är ute.
Det blir tungt om han somnar. Då blir han så avslapnad och just tung, jätte tung. När han är vaken tycker jag att det går bra.
(Tycker inte att ergon avlastar lika bra som vävd långsjal. Vill däremot inte lorta ner sjalarna med att knyta ute i all skit som ligger på marken plus att jag tycker att det är lite knökigt med alla vinterkläder.)

Tycker att Yoga är jätte bra för ryggen att det stärker och att musklerna verkligen sträcks ut. Efter ett Yoga pass känns det som om jag skulle kuna bära hur långt som helst.
Sen så blir ju ryggen trött av attt bära omkring på tunga bröst med mjölk i också.
Tror att träning är det bästa sättet att stärka kroppen. Prova med att göra lite ryggövningar kanske. Jag tycker att det brukar hjälpa bra när ryggen känns trött.
Av lottali
Jag går inte promenad med Siri (10 kg) i sjalen längre. Det är alldeles för tungt ! Har en trikåsjal där man bara kan bära på magen. Ska dock skaffa en beco snart har jag tänkt, då borde jag kunna bära en halvtimme medan jag och kompisarna tränar hund.

Ibland när hon är sjuk kan jag dock bära henne inomhus en liten stund i trikåsjalen. Eller med Babybjörnen med ringsjal över ! Se där kommer ju BB faktiskt till användning... :D
Användarens profilbild
Av emelianna
Jag kan liksom verre bära en pojke på ungefär 10,5 kilo i ca fyra timmar, sen känns det i benen. Jag blir trött, men kan gå mer, det är inte så att det är smärtsamt. Jag bär bara på mage.

För två månader sen var vi i London i fyra dagar, jag bar Vidar i ungefär sex timmar om dagen under de fyra dagarna. Kan inte minnas att jag blev trött (konstigt nog) men jag fick ont i knäna när jag kommit hem. Grät och trodde att bärandet var över :( Men jag tog det lugnt ett tag och sen dess har jag inte haft ont :D Lite OT, men ändå...
Användarens profilbild
Av verre
lottali skrev:Jag går inte promenad med Siri (10 kg) i sjalen längre. Det är alldeles för tungt ! Har en trikåsjal där man bara kan bära på magen. Ska dock skaffa en beco snart har jag tänkt, då borde jag kunna bära en halvtimme medan jag och kompisarna tränar hund.

Ibland när hon är sjuk kan jag dock bära henne inomhus en liten stund i trikåsjalen. Eller med Babybjörnen med ringsjal över ! Se där kommer ju BB faktiskt till användning... :D
dax för en vävd :wink:
Av Abunai
Tack för era svar! Jag antar att jag kommer att bygga upp lite muskler, får träna lite utöver bärandet också. Just nu beror det mycket på knytningen också hur länge jag orkar bära, och hur snett lillen sitter. Han älskar att luta sig ut åt alla håll, och snedbelastningen gör mig så trött.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?