Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fiffi75
Vad har du för sjal?
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Har också en amazonas brazil och jo, nog tittar min dotters rumpa fram ibland den också! Hon har dock aldrig protesterat (är 15 mån så om det är nåt galet så säger hon absolut till!) utan jag har märkt det då vi gått förbi en spegel eller om jag verkligen kännt efter. Även om jag vet att hon sitter säkert då hon har sjalen ordentligt ända upp under armhålorna och sedan även sitter på "korset" så känns det lite läskigt!

För att få det bra brukar jag se till att hon får ordentligt mycket tyg under rumpan och jag försöker dra underkanten (och självklart även överkanten!) ordentligt tight, gärna tightare än det kanske egentligen ska vara eftersom de alltid slakar lite när jag fumlar med knuten.

Men sen finns det ju de ryggknytningar där barnet verkligen ska ha HELA rumpan bar! Hittade den här från Easycare´s hemsida ( www.easycare.at ) ; Bild
Användarens profilbild
Av Fiffi75
Det bror nog på att den inte är så "stretchig" i tyget. Så blev det för mig i vår hemgjorda sjal men inte med storken. Kan tipsa om att ha mycket tyg i barnets knäveck när du tar upp det på ryggen, så mycket du kan avvara från ryggen så att säga. Sen när du knytit kan du lyfta lite i barnets knän liksom så att rumpan kan "glida ner" i påsen om det nu blir någon. Good Luck!
Användarens profilbild
Av Ester
Oj :shock:
Såg inte så bekvämt ut för barnet det där
Användarens profilbild
Av Anso
Elin skrev:Oj :shock:
Såg inte så bekvämt ut för barnet det där
Åh, jag måste bara säga att det var den första ryggknytningen jag gjorde med Hanna "strap wrap" och hon satt i alla fall i 15 min utan att klaga. Lätt att få upp henne så hon hann inte bli ledsen medans jag höll på heller.
Men jag gjorde varianten där man först lägger sjalen på hennes bröstkorg och sedan bak ett var runt ryggen åt vardera hållet (visas på mamatoto.org) eftersomjag tyckte det kändes säkrare.
Funkar utmärkt att prova ett tag men jag skulle kanske inte ha knytningen för ngn längre promenad.
Användarens profilbild
Av Helena
Kan du göra x-omslut med din sjal, Vitsippa? I den knytningen sitter barnet stadigare än i ryggsäck tycker jag.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Helena skrev:Kan du göra x-omslut med din sjal, Vitsippa? I den knytningen sitter barnet stadigare än i ryggsäck tycker jag.
Är inte vitsippa men har samma sjal som henne, och jo den räcker till omslutet-x på ryggen för mig och även för Tyrasmamma och vi är väl båda tämligen normalbygda!

(har dock aldrig fått till det bra och det tar en väldans tid för mig och när jag mest bara bär på ryggen kortare stunder känns det inte värt protesterna från min dotter så det får allra oftast bli en vanlig ryggsäck istället!) :oops:
Användarens profilbild
Av Yael
När jag började knyta ryggsäck så hade jag samma problem att det började glipa vid rumpan.
Men nu gör jag som så att när jag fått upp henne på ryggen så släpper jag lite på henne, så hon och sjalen glider ner någon centimeter. Då blir det som att hon sitter lite mer som i en påse. Hm svårt att förklara, förstår du? Sen jag började med det så har tyget aldrig börjat glipa, hon sitter hur bra som helst!
Användarens profilbild
Av Yael
Glömde säga; jag släpper lite på henne INNAN jag börjar knyta. Alltså hon är uppe på ryggen och jag håller i sjalen som är på axlarna.
:)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?