Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av jag71
Ser ju mer ut som en amazonas antigua eller är jag helt ute och cyklar? :lol:
Användarens profilbild
Av jag71
Nej det gjorde hon väl inte men hoppis häftet låg ju med!
Användarens profilbild
Av Panakeia
jo, men det är ju fånigt att inte skriva vad det är för sort å sen lägga med ett hoppishäfte, då antar man ju att det är en hoppis, eler?
Användarens profilbild
Av jag71
Ja det gör dem i alla fall vad jag vet! Men om man säljer en sjal så borde man inte säg att man skickar med ett knytinfohäfte som tillhör en annan sjal? Eller är det bara jag som tar för givet att häftet liksom hörihop med sjalen? Tror inte att det gör det här men det är liksom min första tanke!
Användarens profilbild
Av mica
Fast jag köpte en Easycare med Didymosinstruktioner. Säljaren skrev bara "sjal" och att Didymosinstruktionerna kom med. Genom bilden listade jag ut att det var en Easy. "Instruktionerna" visade sig vara utskrivna från Didymos hemsida. :roll:
Användarens profilbild
Av jag71
Men... jag skulle ju aldrig göra något sånt! Tänk om det nu var din första sjal och inte vetat något alls då hade du kanske trott att det var en didymos! Jag tycker det är falsk marknadsföring! Även om jag hade blivit tvärglad över en easy... :lol:
Användarens profilbild
Av mica
Ja, jag håller med. Hade tur och förstod att det var en easy iallafall.

Dessutom är sjalen inte riktigt i det skick som det stod. Den verkar mer använd, fast det är ok tyget är mjuk och gott, och har ett vävfel, en tråd som blivit fel över hela bredden. Nåja, den var billig i alla fall.
Användarens profilbild
Av Scharlott
I och med fransarna ser det ut som en Antigua eller EllaRoo, men med ett Hoppis-häfte :?

Och ja, det är falsk marknadsföring! En snabb blick på bilden och man uppmärksammar hoppis-häftet. Inte såå bra gjort ... :roll:
Användarens profilbild
Av jag71
Katharina skrev:Fast jag förstår inte riktigt problemet... om hon hade skrivit att det var en hoppis hade jag hållit med. Men hon kanske bara har ägt denna sjal och inte brytt sig om sjalmärken så att det inte är illa ment. Jag menar både häftet och sjalen ser ut att ha varit med en hel bärperiod.

Och en nybörjare har ju ingen aning om att det är ett hoppis häfte så då kan de ju inte tro att det är en hoppis. Och prismässigt är det ju ingen skillnad.
Enligt mig är det ju väldigt stor skillnad på en hoppis och en antigua. Och så köper jag då den sjalen och får med ett hoppishäfte. Tror att det är en hoppis och börjar så smått fundera på en sjal till. Trivs väldigt bra med "hoppisen" man har och letar upp en till på e-bay och oj vilken skillnad det var när den andra hoppisen kommer hem i brevlådan.

Det är som om man skulle sälja böcker med fel/falska författare, hitta en författare du tycker om och så nästa gång är det inte ens i närheten.
Användarens profilbild
Av mica
Katharina skrev:Visst underlättar det om man deklarerar varan man vill sälja ordenltligt... men säljaren kanske inte ens har en aning. Därför menar jag att det inte kan vara falsk marknadsföring.
Fast i mitt exempel med EasyCaren så har den en fin lapp med märket på sig. Då är det lite underligt att man inte skriver ut det.
Jag hade väl inte varit riktigt lika negativ om det inte visat sig att sjalen haft ett litet fel. Men så är jag ju hyfsat sjalvan numera.
Användarens profilbild
Av Shasista
Ella roo har också en liten tvättlapp där det står vad det är för sjal, men hon kanske inte trodde att det var så viktigt... :roll: Vi får väl anta att köparen vet vad den köper i alla fall.

(Och en ella roo är inte fy skam heller ....) :wink:

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?