Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av LillaO
Jag är ny på det här med sjal och ny här inne också och behöver lite tips och råd.

Julian blir 4 veckor på onsdag och verkar inte nöjd när jag knyter upp honom i sjalen. Han verkar obekväm och börjar gråta och till slut lyfter jag ur honom. Jag har burit i sjalen lite varje dag i ca tre veckor så ibland går det bra, han har sovit länge där. Han vill inte ligga i sin säng (vaknar ofta och jag stoppar i nappen, han somnar om, men vaknar snart igen).
Det som funkar bäst är att han blir buren högt med magen mot axeln.

Knyter jag för hårt, gör jag fel?
Användarens profilbild
Av diddeldi
rör du dig när du just knutit upp honom? de flesta barn behöver lite rörelse när de just hamnat i sjalen för att bli lugna, så testa att gå runt lite. stå eller sitta still brukar vara mindre populärt :wink:

lägger du honom ner i vagga eller sitter han upprätt? testa den andra varianten, det kan vara olika vad de föredrar.
Användarens profilbild
Av jag71
Vart bor du? FInns det någon i närheten sm kan hjälpa dig lite? .
Av LillaO
Jag bär honom sittandes upprätt. Jag har inte vågat prova nåt annat ännu... Lite feg, men det är det ända jag lärt mig. Har kikat på knytinstruktionerna (såg dig där!) däremot, och ska kanske våga prova vaggan. Men han är en kräkis så jag har utgått från att han vill sitta upp, speciellt eftersom favoritpositionen verkar vara över axeln...

Men jag har prövat att gå, hoppa och vagga lite när jag knytit upp honom för att lugna honom lite. Men tyvärr...
Användarens profilbild
Av sanna73
Pröva vagga, vissa barn gillar det bättre (edenbaby.se dvs diddeldis instruktion tycker jag är bäst för den :D ).
Annars pröva att knyta honom väldigt högt så possitionen mer liknar när du bär honom mot axeln.

Fanns det inte någon här på forumet som hade kommit på en knytning för axelbärande :hmm:
Av Ponyo
Jag har också en kille som gillar att hänga över axeln och titta på världen.
Det jag gjorde var att knyta in honom i sjalen, dra upp honom så han kunde titta över axeln, och sedan sakta sakta låta honom "halka" ned i rätt position.
Efter ett tag var han nöjd att sitta så direkt.
Av LillaO
OK, det kan vara nåt att prova!

Tack för alla tips och råd hitintills! Fortsätt gärna tipsa!

/A.
Av Jenny
Hur går det, vännen, har det blivit någe bättre?
Användarens profilbild
Av Foxan
Har du försökt att gå ut och promenera i typ 10 minuter eller nåt?
Annars jag hade haft precis samma historia med min son. Det krävdes bara att gå ner för trappan, ut på gården och svänga bakom hörnan - då somnade han bara, trots alla protester innan.

Hoppas det hjälper! :)
Av Bombina
Jag har inga bra tips, vill bara säga att mitt barn reagerade exakt likadant som ditt och jag gjorde ungefär som du. Ångrar nu att jag gav upp efter ett tag, för nu försöker jag vänja henne vid en Ergo när hon är 6 månader, och det hade nog varit lättare om jag varit ännu mer envis med sjalen då i början. Men det var så mycket som var nytt och jag hade inte tillräckligt med ork. Vill bara säga lycka till, och hoppas ditt barn vänjer sig, det verkar så toppen med bärredskap när det funkar!
Användarens profilbild
Av asa
Kan det vara så att det är nåt annat som han inte är helt klar med innan det är dags att somna. Eftersom det går bra ibland. Han kanske vill äta lite mer(eller bara snutta), få en torr blöja eller kissa innan(L kissar aldrig i sjalen, han vill göra det innan, annars vill han ner bums) eller något annat. Lite gos med ögonkontakt innan?

Så var det nämligen för oss när L var så liten. L skrek i högan sky(iofs jämt :roll: ) ibland och då fick han snutta eller nåt av det andra. Sen var han hur nöjd som helst.

Bara en tanke. Lycka till :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?