Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

När barnet somnat i sjalen eller selen och man vill lägga ner det i sängen, vilken sjal eller sele är lättast då?

Själv tycker jag tricottin var ganska lätt, långsjalen kanske lite lättare än Patapum fast det är mycket tyg att linda upp, och han ser ut att ligga så obekvämt på Patapumen.

Frågan är delvis föranledd av maken, som testade baby-björnen när David hela tiden vaknade när han försökte lägga ner honom från Patapumen. Men det var inte direkt lättare det.

(Själv var jag på bio :oops: )
Användarens profilbild
Av mammahappy
Jag tycker nog att en ringsjal är det lättaste att få ur ett sovande barn utan att den vaknar.
Mindre tyg att ta av sig å så bara att dra ut tyget ur ringarna å sen lägga ner.
Användarens profilbild
Av Tiz
Katharina skrev:Här har det varit en fråga om övning. Men jag tycker nog att det är lättast att få en sovande bebis i säng från xomslut med långsjal. För då hamnar bebis på sjalen och man kan svepa in med sjalen.
'

Precis! Så gör vi också.
Användarens profilbild
Av Mia
Tiz skrev:
Katharina skrev:Här har det varit en fråga om övning. Men jag tycker nog att det är lättast att få en sovande bebis i säng från xomslut med långsjal. För då hamnar bebis på sjalen och man kan svepa in med sjalen.
'

Precis! Så gör vi också.
Japp det är klart lättast!
Användarens profilbild
Av Suskiv
jag skulle nog säga att ergo på mage är lätt. Bara att ta ner axelbanden och lägga ner bebis.
Användarens profilbild
Av Alven
Jag tycker långsjal, omslutet X eller omslutet X II är lättast. Om David hade somnat i sjalen (det händer aldrig numer) kunde jag bara vira upp sjalen och hålla i honom med andra handen. Så stod jag där med en sovande unge på armen och en långsjal om fötterna, bara att lägga ner på vanligt sätt.
Användarens profilbild
Av Anso
xomslut har jag använt eller valfri sele
Användarens profilbild
Av Kusmi
Jag tycker att det är lättast att lägga ner från sjal me basX. Bara att sära på krysset så faller barnet ner i sängen. Jättelätt och bra.
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Jag håller med föregående talare om att det är smidigt att lägga ner barnet från x-omslut. Men framför allt Janne söver ofta Karin i patapumen också, och när hon då har somnat så tar han (vi) sakta av oss axelbanden ett i taget så att inte förändringen ska gå för fort. Sedan med en hand under rumpan kan man fälla ner ryggdelen och sen lägga ner barnet medans man själv fortfarande har patapumen kring midjan. Kanske låter trassligt, men funkar faktiskt helt ok.
Användarens profilbild
Av trollmamma
Jag tror att det klart har med barnet att göra men den smidigaste är ju

*ryggsäck både fram på magen o från ryggen ....

*dubbel -X som stark 2:a

* X-omsluten på tredje plats.

Sjal är det lättast med en vävd tycker jag

ABC -sele är klart lättast att lägga ner barn från

Dessa svar är från mig som inte har nånn trikå sjal eller använder annan sele
:roll:

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?