Pikku-Ruu skrev:Lydia skrev:Pikku-Ruu skrev:Lydia skrev:hur gammalt är barnet? Ska ni bära mest på mage eller rygg?
Jag har två barn 3 och 1,5 år och en i magen med bf i april. Jag tänkte mer för bebisen (men tror att jag kommer att bära mest i långsjal i början) men även för dottern som blir 2 år i sommar kan jag behöva nån gång när vi är ute där det inte går och köra med vagn.
Hmm, svårt. Båda selarna är ju bra på sitt sätt. Becon är lättare om man vill ha barnet på ryggen och inte är så van tex (som jag.. därför köpte jag butterflyen). Becon är högre i ryggdelen och det tycker jag om, å andra sidan är ergo också skön och den är ju lite enklare utformad.
Har du möjlighet att prova selarna så vore det bäst..
Ergon har jag provat och det var inga problem och få barnet på ryggen. Vilken tycker du är skönare och bära i? Har du burit nyfödd i ergon med en babyinsats?
Jag tyckte bäst om trikåsjal eller mei tai till nyfödd.. Jag provade aldrig ergon när hon var pytte utan först när hon var typ 2 månader, och jag tyckte inte den gav tillräckligt med stöd för nacken, men då hade jag ingen babyinsats i. Jag vet att flera andra haft ergo från början så visst lär det gå

Ska du amma så tycker jag ergo är lättare än butterfly, svårt att hissa ner butterfly tillräckligt/lätt när jag ammar Nova-Li tycker jag.