Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av smedsboemma
Jag blir lätt så enormt varm i min wellen granat och jag undrar därför vilka sjalar som är svala. Den kanske tom räknas som sval?
Eftersom jag lätt blir trött i ryggen så måste den vara bra på att avlasta också. Men det kanske utesluter varandra? Sjalen kanske måste vara tjock för att avlasta bra?
Annars älskar jag min Didy. Den är mjuk och skön, lätta att knyta (trots min ovana!) och jag har aldrig, inte en endaste gång, fått ont i ryggen av den.
Användarens profilbild
Av diddeldi
jo wellen är förhållandevis sval faktiskt. det finns svalare sjalar, som t ex bali baby breeze och gås. fast riktigt lika avlastande tycker jag nog inte de är, det är lite en trade-off mellan svalhet och avlastning. men du kanske kan testa en breeze eller gås på sjalträff och se vad du tycker?
Användarens profilbild
Av jag71
Jag tycker ju om min mimmiskrinklade. DEn är inte bara snygg, sval, tar liten plats i väskan, billig och allt sånt jag tycker faktitiskt den avlastar bra också. kanske inte lika bra som en tjockare men inte så att jag kan känna vilketn sjal jag använt i trötthet eller ont (jag har lite problem med ryggen just nu)
Användarens profilbild
Av Foxan
Jag tror att BBBreeze avlastar nästan lika bra som en tjock diagonalvävd som Didy eller Hoppe (har burit i den 11-12kg tung pojke förra sommaren). Den är en aning svalare, men om du vill ha någonting som är riktigt svalt - prova MeiTai ;)
Användarens profilbild
Av smedsboemma
Åh, vilka fina färger på Breeze det finns! :love: Jag blev ju jättesugen på en morgaine, eller kanske en freya.
Annars hade jag ju tänkt att sy en mei tai. Kanske ska jag göra det då, om den är sval och skön?!
Användarens profilbild
Av Foxan
smedsboemma skrev:Åh, vilka fina färger på Breeze det finns! :love: Jag blev ju jättesugen på en morgaine, eller kanske en freya.
Annars hade jag ju tänkt att sy en mei tai. Kanske ska jag göra det då, om den är sval och skön?!
Jo flera bärdon, desto roligare, vet du! ;)
Jag har en Freya, förresten. Den är snyyyyyygg!

MeiTai kan vara en praktisk sak att ha, särskild om du kan välja helt egen design!
Användarens profilbild
Av smedsboemma
Foxy skrev: Jag har en Freya, förresten. Den är snyyyyyg
Freya är lite svår att se hur den ser ut tycker jag. På en liten tygbild ser den mest grå ut, men på en större bild ser den grön ut. Vad har den för färg egentligen? Har du nån bild på din?
Användarens profilbild
Av Foxan
smedsboemma skrev:
Foxy skrev: Jag har en Freya, förresten. Den är snyyyyyg
Freya är lite svår att se hur den ser ut tycker jag. På en liten tygbild ser den mest grå ut, men på en större bild ser den grön ut. Vad har den för färg egentligen? Har du nån bild på din?
Jo, fast den är inte så bra:

Bild

Den är batikfärgat, ljusgrön med lite silvergråaktiga toner.
Om du väntar lite, jag kan försöka ta bild på själva tyget :)
Användarens profilbild
Av jag71
Foxy skrev:[
Bild
Svandammen!!!! sist jag var där och matade fåglarna var en vinter som var kalla (låg på -15 mest hela tiden) fåglarna stod på fötterna och hoppade efter maten. Stora tösen (som var liten då) blev biten i fingrarna när hon skulle mata dem. Måste ta dit alla ungarna i sommar.
Användarens profilbild
Av Foxan
jag71 skrev: Svandammen!!!! sist jag var där och matade fåglarna var en vinter som var kalla (låg på -15 mest hela tiden) fåglarna stod på fötterna och hoppade efter maten. Stora tösen (som var liten då) blev biten i fingrarna när hon skulle mata dem. Måste ta dit alla ungarna i sommar.
Just ja, Svandammen!
Lilla Terroristen älskar att mata fåglar :)
Användarens profilbild
Av smedsboemma
Åh! Freya är verkligen fin! *vill ha på en gång* :love:
Tack för bilderna!
Användarens profilbild
Av Foxan
smedsboemma skrev:Åh! Freya är verkligen fin! *vill ha på en gång* :love:
Tack för bilderna!
Så lite så ;)
Användarens profilbild
Av verre
jag har en rebozo som är "hål" i den är jättesval och avlastar bra..
Användarens profilbild
Av mexanemma
I den här tråden ser du foto på min Bali Baby Breeze Freya! (var för lat för att ladda in fotot här i tråden igen så det blev en länk...)
http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewt ... ight=freya

/Emma i Mexiko

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?