Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Har inte fått till med ringsjalen riktigt, jag tycker hela tiden tyget drar sig upp mot halsen på ett väldigt oskönt sätt. Och om jag drar ner tyget över axeln kan jag ju inte röra armen.

Men idag råkade jag att misstag ta på mig den så att ringarna hamnade långt ner på bröstet, inte alls vid nyckelbenet som det står överallt att man "ska" ha dem. Och plötsligt sitter ringisen hur skönt som helst! Perfekt över axeln, bra avlastning (jag bär på höften) och armen är fri! :vågen:

Nu återstår bara problemet med att Dante inte har fattat att det inte är en babybjörn han sitter i - han försöker hela tiden räta ut benen...
Auroratiger skrev:Har inte fått till med ringsjalen riktigt, jag tycker hela tiden tyget drar sig upp mot halsen på ett väldigt oskönt sätt. Och om jag drar ner tyget över axeln kan jag ju inte röra armen.

Men idag råkade jag att misstag ta på mig den så att ringarna hamnade långt ner på bröstet, inte alls vid nyckelbenet som det står överallt att man "ska" ha dem. Och plötsligt sitter ringisen hur skönt som helst! Perfekt över axeln, bra avlastning (jag bär på höften) och armen är fri! :vågen:

Nu återstår bara problemet med att Dante inte har fattat att det inte är en babybjörn han sitter i - han försöker hela tiden räta ut benen...
Vad härligt att ni fick till det! :D

Jag har min favoritringis med brett band som ligger fast över axeln. Avlastar bra och behöver inte justeras. Vissa tycker det låser armen lite i jamförelse med ringisar med smalare vikning, men jag tycker det fungerar toppen!

Just det där med att tyget drar upp sig mot halsen klarar jag inte av och det sker lättare med en smalare vikt sjal.
Ska visa min:

Bild

Varje halva är vikt två gånger. Först en mot mitten och sedan utåt kanten. Detta ger en bred vikning. Den är fastsydd långt från ringarna, ca 30 cm tror jag det var. Detta ger en stadig, mjuk axeldel som inte behöver justeras för varje gång och som inte skaver mot halsen. :D
Användarens profilbild
Av Sarai
Auroratiger skrev:Nu återstår bara problemet med att Dante inte har fattat att det inte är en babybjörn han sitter i - han försöker hela tiden räta ut benen...
Grattis att du fick till det!

Problemet med att barnet rätar ut benen är svårt att komma ifrån i en viss ålder, den enda lösningen jag vet är att bära "japanskt" så att barnet har tyg mellan benen. Det finns en klistrad tråd lite längre upp om hur man gör det.
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Jag har provat japanskt en gång och fick inte riktigt till det då, men det var ju bara första försöket, så jag ska nog testa igen.

Men ärligt talat, vill jag börja använda ringisen mer är det frågan om jag inte ska köpa en annan med annorlunda vikning (eller ingen vikning alls?) och kolla om det passar mig bättre.
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Auroratiger skrev:Jag har provat japanskt en gång och fick inte riktigt till det då, men det var ju bara första försöket, så jag ska nog testa igen.

Men ärligt talat, vill jag börja använda ringisen mer är det frågan om jag inte ska köpa en annan med annorlunda vikning (eller ingen vikning alls?) och kolla om det passar mig bättre.
Jag blev tipsad om ingen vikning när jag berättade att jag inte gillar att behöva justera sjalen på axeln. Det passade dock inte mig för att det låste armen lite väl mycket för min smak och för att det ändå behövdes justeras en aning och det blev väldigt tungt. Har problem med handlederna. Tycker även belastningen blir betydligt bättre med min variant ovan. :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?