- lör feb 09, 2008 12:40
Ett traderafyndat 70-talstyg i bäckebölja kombinerat med turkos trikå och mudd inköpt på Ohlssons har resulterat i detta lilla set:

Klänningen är helfodrad och vändbar för ytterligare kombinationsmöjligheter:

Livebilder:

Applikationen kunde väl suttit lite högre, kanske, men hon växer ju, så det kommer se bättre ut efterhand.

Klänningen upptill är stl 80 i BabyCool-boken - jag har bara förlängt den lite. Kan ni förstå hur denna klänning skulle kunna passa en ettåring? Modellen på bilden är snart 17 månader och tanken med att förlänga klänningen var att den skulle passa i sommar och kanske tom i höst, men se tex vilken stor halsringning det är. Syns kanske inte så bra på den här bilden men vidden är rejäl den också.
Några fler bilder och utförligare text hittar den intresserade i min blogg.

Klänningen är helfodrad och vändbar för ytterligare kombinationsmöjligheter:

Livebilder:

Applikationen kunde väl suttit lite högre, kanske, men hon växer ju, så det kommer se bättre ut efterhand.

Klänningen upptill är stl 80 i BabyCool-boken - jag har bara förlängt den lite. Kan ni förstå hur denna klänning skulle kunna passa en ettåring? Modellen på bilden är snart 17 månader och tanken med att förlänga klänningen var att den skulle passa i sommar och kanske tom i höst, men se tex vilken stor halsringning det är. Syns kanske inte så bra på den här bilden men vidden är rejäl den också.
Några fler bilder och utförligare text hittar den intresserade i min blogg.
Mamma till tre flickor, födda -98, -01 och sept -06.
Bär inte så mycket längre
men använder Ulli-storken när det går. Har också sytt en ergo-inspirerad sele.
Välkommen in på min blogg
Bär inte så mycket längre

Välkommen in på min blogg