Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av FiaLisa
svas skrev:Bani och Fialisa: sluta tassa runt i min vita soffa :wink:
:Hahaa: Var glad så länge vi bara tassar RUNT den och inte I den.
Användarens profilbild
Av bani
FiaLisa skrev:
svas skrev:Bani och Fialisa: sluta tassa runt i min vita soffa :wink:
:Hahaa: Var glad så länge vi bara tassar RUNT den och inte I den.
Precis. 8) *slår mig ner på en pinnstol bredvid soffan och GLOR*
Av Jenny
*Vräker mig ner i den vita soffan* "Choklad någon?"
Användarens profilbild
Av bani
:Hahaa:

Vi köpte (begagnat) nya soffor för två år sedan eller så. Jag är naturligtvis helt nojig för de här fina rena sofforna, och är på alla som en hök - du spiller väl inte i soffan? Du är väl försiktig? Den som spiller i soffan får köpa en ny! Mina syskonbarn klagade på mig hemma hos sig. :oops: Så en dag pratade vi heminredning, och Maxima sa att det skulle vara snyggt om vi skrev något på vardagsrumsväggen, med kinesiska tecken kanske, så där tjusigt som de gör på tv. Minima sa lakoniskt: ja, vi kan skriva "den som spiller i soffan får öpa en ny" på kinesiska. Jättesnyggt.

:rofl:
Användarens profilbild
Av ZaZi
bani skrev::Hahaa:

Vi köpte (begagnat) nya soffor för två år sedan eller så. Jag är naturligtvis helt nojig för de här fina rena sofforna, och är på alla som en hök - du spiller väl inte i soffan? Du är väl försiktig? Den som spiller i soffan får köpa en ny! Mina syskonbarn klagade på mig hemma hos sig. :oops: Så en dag pratade vi heminredning, och Maxima sa att det skulle vara snyggt om vi skrev något på vardagsrumsväggen, med kinesiska tecken kanske, så där tjusigt som de gör på tv. Minima sa lakoniskt: ja, vi kan skriva "den som spiller i soffan får öpa en ny" på kinesiska. Jättesnyggt.

:rofl:
BildAj, nytillfrisknande magar bör inte skratta! :lol:
Användarens profilbild
Av bani
Ett gott skratt förlänger livet. Vet du väl. :this:
Användarens profilbild
Av svas
Tisse skrev:*Vräker mig ner i den vita soffan* "Choklad någon?"
:this: Ingen choklad
:this: Inget rödvin

Jorå. Så här är det. Vi har en vinröd soffa sedan många år tillbaka. Den har blivit extremt sunkig av amningsmjölk, välling, snor, kiss, vin, whatever. Till denna soffa har jag köpt ett överdrag.

På undervåningen i stora rummet ska vi alltså ha två soffor stående mot varandra. Egentligen känns det som det enda alternativet för en barnfamilj är en lädersoffa av god kvalitet. Lätt att torka av. Men jag har ingen lust att spendera så mycket pengar. Att köpa en färgad tygsoffa gör jag bara inte (för den kommer se ut som den nuvarande vinröda). Därför köper vi billigaste möjliga soffor. 1695 kr styck. Med vita tvättbara överdrag. Kanske håller de sig någolunda fräscha ett par år. Sedan får vi köpa nya överdrag. Och under tiden täcker vi fläckarna hejvillt med 12 sjalbarns-kuddar. Och en och annan pläd. Perferkt.

Tisse: du får låta dina flickor ha rena bommulsvantar på sig när de kommer på besök!
Användarens profilbild
Av Fenomena
svas skrev:
Tisse skrev:*Vräker mig ner i den vita soffan* "Choklad någon?"
:this: Ingen choklad
:this: Inget rödvin

Jorå. Så här är det. Vi har en vinröd soffa sedan många år tillbaka. Den har blivit extremt sunkig av amningsmjölk, välling, snor, kiss, vin, whatever. Till denna soffa har jag köpt ett överdrag.

På undervåningen i stora rummet ska vi alltså ha två soffor stående mot varandra. Egentligen känns det som det enda alternativet för en barnfamilj är en lädersoffa av god kvalitet. Lätt att torka av. Men jag har ingen lust att spendera så mycket pengar. Att köpa en färgad tygsoffa gör jag bara inte (för den kommer se ut som den nuvarande vinröda). Därför köper vi billigaste möjliga soffor. 1695 kr styck. Med vita tvättbara överdrag. Kanske håller de sig någolunda fräscha ett par år. Sedan får vi köpa nya överdrag. Och under tiden täcker vi fläckarna hejvillt med 12 sjalbarns-kuddar. Och en och annan pläd. Perferkt.

Tisse: du får låta dina flickor ha rena bommulsvantar på sig när de kommer på besök!
Det SÄGS ju att vita soffor ÄR mer praktiska än mörkare tygsoffor. :roll: Det ska vara lättare att få bort fläckar från vit klädsel som ju kan blekas, än från tex vinröda som kan blekna/få ljusare fläckar. Detta gäller väl främst soffor med avtagbar klädsel.
Användarens profilbild
Av svas
Fenomena skrev:Det SÄGS ju att vita soffor ÄR mer praktiska än mörkare tygsoffor. :roll: Det ska vara lättare att få bort fläckar från vit klädsel som ju kan blekas, än från tex vinröda som kan blekna/få ljusare fläckar. Detta gäller väl främst soffor med avtagbar klädsel.
Jag tror faktiskt så. Eller hoppas innerligt. För överdraget jag köpt till nuvarande vinröda soffa (den ska agera TV-soffa på övervåningen) är också vitt.

Weiss weiss weiss sind alle meine möbler...
Av Jenny
Ja, alltså, jag har vita soffor och jag är faktiskt nöjd med det valet :D
Användarens profilbild
Av mian
bani skrev: Minima sa lakoniskt: ja, vi kan skriva "den som spiller i soffan får öpa en ny" på kinesiska. Jättesnyggt.
:rofl: :rofl: :rofl:

Det är därför jag har barn, för alla obetalbara kommentarer 8)
Användarens profilbild
Av 4ungar
:floet2: väntar på fler färdiga alster :wink:
Användarens profilbild
Av svas
demalebe skrev::floet2: väntar på fler färdiga alster :wink:
Stressa av. Detta är ingen tävling. Du kan ge de stackars sömmerskorna ångest. Och jag vill inte att det ska sys in ångest i kuddarna.

Bild
Användarens profilbild
Av McMorrigan
svas skrev:
demalebe skrev::floet2: väntar på fler färdiga alster :wink:
Stressa av. Detta är ingen tävling. Du kan ge de stackars sömmerskorna ångest. Och jag vill inte att det ska sys in ångest i kuddarna.

Bild
:urule: :urule: 8)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 18

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?