Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av shalita
alternativt nån form av broschyr

utformad med tydliga bilder, OLIKA alternativ av sjalar och bärpositioner, enbart nyfödda presenterade (för att det inte ska bli för mycket på en gång för nyförlösta mammor) kan ju vara en länk med till sjalbarn.se så dom kan gå in vid senare tillfälle.

tanken: nyblivna mammor på BB ska bli inspirerade och informerade hur de kan bära sin nyfödda på ett lättsamt sätt. såväl de som redan är intresserade o de som bara råkar se affischen/broschyren.

är det någon som har gjort något liknande o kan låta mig se detta? eller vill ni hjälpa mig att utforma något sådant?

fick idén då svärmor (barnmorska jobbar på BB en del) frågade om bärhjälp då någon patient var nyfiken. måste vara superbra att ha något som finns där tillgängligt jämt!
Användarens profilbild
Av tulasi
Vilken jättebra idé! :D
Användarens profilbild
Av Sarai
Ja absolut, jättebra!

Det vore bra med en plansch som visar just olika sätt att bära nyfödda på, även ergonomiska selar och t.ex. bärpåsar. Det finns ju de som bangar för trikåsjal, för att det är så mycket tyg. Och om den är märkesneutral tror jag att den tas emot bättre av målgruppen också.
Användarens profilbild
Av Kate
Sjalcirkeln i Örnsköldsvik har gjort affischer som lämnats till dom flesta MVC, BVC i Övik och även BB har fått en affisch. Men den kanske har kommit bort.
Det är Isanna som gjort affischerna så kanske kan hon hjälpa dig att utgå från dem och eventuellt ta bort och lägga till lite information.
Användarens profilbild
Av zero.sara
Också intresserad av affisch till BVC/MVC :)
Användarens profilbild
Av zingo
zero.sara skrev:Också intresserad av affisch till BVC/MVC :)
Äsch du hann före. Det klart att de behöver infon endel tror ju Babybjörn är enda alternativet! Skrämande nog.
Användarens profilbild
Av bellisbella
Har också tänkt att jag skulle vilja sätta upp där, sjalen hjälpte ju oss massor :lol:

förresten, syrran är barnmorska o jag sa att hon borde se till så det finns sjalar på jobbet så hon kan hjälpa där, hon funderar på att göra det men sa att: jag har hört att de har slutat ha sjalar på många bb fr de tar med sig dom hem
men det är ju iofs bra betyg ju! :lol:
Användarens profilbild
Av Sarai
Jag noterade vid snabb-besök på BB Mölndal att de åtminstone enligt en informationsaffish har låne-sjalar från Ebbiewear där. Jag ska kolla in hur de är om jag kommer dit igen snart. Det vore nog inte fel med en neutral affisch eller informationsblad också. Sjalbarn hade tidigare en pdf man kunde skriva ut på hemsidan (inte forumet) men när jag letar nu så hittar jag inget längre. :?:
Användarens profilbild
Av shalita
Kate skrev:Sjalcirkeln i Örnsköldsvik har gjort affischer som lämnats till dom flesta MVC, BVC i Övik och även BB har fått en affisch. Men den kanske har kommit bort.
Det är Isanna som gjort affischerna så kanske kan hon hjälpa dig att utgå från dem och eventuellt ta bort och lägga till lite information.
hmm. det låter intressant. var det många alternativ där då? inte bara trikåsjal? jag kan höra med svärmora om hon vet nåt om att de har nå sån affisch på BB och även MVC o sånt....
men förresten vet jag att jag sett en slags affisch vid mitt BVC o de handlade om sjalcirklarna o man kan komma o prova o så där, telnr o s v. men det jag vill ha till BB är mer direkta knytinstruktioner för olika sätt att bära nyfödda (med olika former av tyger/sjalar).
Av Ponyo
Jag är grafisk formgivare och illustratör. Kanske kan hjälpa till med layouten?
Användarens profilbild
Av zero.sara
Bubbi skrev:Jag är grafisk formgivare och illustratör. Kanske kan hjälpa till med layouten?
JA det låter som en bra ide :tumsup:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?