Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av eaj
Hej!
Behöver hjälp av någon sjalvan!
Har just sytt min första ringsjal, det gick jättebra och den känns skön. Problemet är bara att jag tycker att det blir alldeles för knöligt med tyget vid ringarna, så den är omöjligt att justera när lillkillen sitter i.
Vad beror det på?
-Är det helt enkelt så det ska vara, och att det är en träningssak att kunna justera? (Har aldrig använt ringsjal förut så jag är helt ovan.)
-Är tyget för tjockt/ringarna för små?
-Annan orsak?
Jag har sytt i linnetyg (efter tips här på sajten) och använt medium ringar.

Och går det att göra något åt - t ex att kapa "svansen" lite så den blir smalare?

TAck på förhand!
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Linne-tyg i mediumringar borde gå bra.. Vad är det för bredd på tyget?

Annars är det nog en vanesak ganska mycket, och lite beroende på hur tyget glider.
Av eaj
Den är "bara" knappt 70 cm bred, och det är väl standard? (Sydde efter mönstret här på sajten, babydesigns tror jag det var.)

Men den är ändå helt omöjligt att justera, särskilt att dra år "i kanterna" som man ska kunna göra för att få till påsformen.

Men det kanske ger sig när tyget blivit använt ett tag? Eller så får jag göra ett nytt försök, med tunnare tyg...
Användarens profilbild
Av Alven
Antingen är ringarna för små, det beror ju på hur tjockt tycget är också, eller så är tyget inte tillräckligt "slätt" i ringrna. Prova att innan du tar på sjalen se till att tyget som läper genom ringarna inte ligger över sig själv någonstans (hoppas du fattar nu...) Ändarna ska vara längst ut mot kanterna och inte vara vikt någonstans. Skrynkligt blir det ju, men inte vikt... Äsch, det där var svårt att förklara i ord :)
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Vad har du för vikning?
Min första ringsjal, en BB-slen, var svår att justera för ringarna var lite små. Ringstorleken kan göra jättestor skillnad. Sen tycker jag personligen att det är rätt jobbigt att justera tyget på axeln, så jag föredrar bred vikning och långt till ringarna så att den delen av tyget alltid ligger på plats.
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag tror att det skulle fungera bättre med largeringar, medium tycker jag mest passar till tunna tyger.
Av eaj
Tack för alla tips!!!

Får nog testa med largeringar istället, det är ju snabbt gjort att sprätta upp o sy igen...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?