Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Asia
Vilken tycker jusst du är skönast, finast, lättast att knyta... JA vilken är bäst av dessa å varför?
Användarens profilbild
Av sanna73
Bali baby breeze har jag inte testat så den kan jag inte uttala mig om.

Av didymos och hoppediz föredrar jag absolut hoppediz. Tycker de har många snygga färger, avlastar super och de jag har är mjuka och gosiga :heart:

Didymos har också några riktigt snygga färger men jag klarar inte kanterna. Kan inte få till dem skönt utan de skär in och trycker liksom. Himla synd för jag tyckte verkligen min Iris var supersnygg :(
Användarens profilbild
Av Nova
Bali Baby Breeze har jag inte testat.

Av Hoppediz och Didymos föredrar jag Didymos.
De är ofta tunna och lätthanterliga.

Hoppediz brukar vara lite eller ibland mycket tjockare och det känns som det är lite mer tyg att hantera.
Ingen av de båda märkena är dålig. :wink:
Användarens profilbild
Av eM
Jag säger Storchenwiege :lol: Skönaste avlastningen av allt jag har provat! Älskar min Anna :loving:

Fast det var ju inte det du frågade efter... :roll:

Sålde vår Didy snabbt, mest för att den var så fin så jag inte vågade använda den men den slog inte Annan i avlastning på långa vägar heller. Erik älskar Hoppediz:en och det blev snabbt hans sjal och han väljer aldrig nåt annat än den, och jag gillar den inte alls... Den är jättesnygg men jag får bara ont när jag bär med den.

Så det är nog olika vad alla tycker, sen skiljer det säkert mellan sjal och sjal också, så det bästa är nog att testa...
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Hmm.. svårt :roll: Får jag säga alla tre? :lol: 8)

Balin är ju mjuk och gosig och lättknuten som en trikåsjal är, men avlastar förvånansvärt bra ändå. Men skulle jag bara ha en sjal skulle jag ändå välja en vävd för bästa avlastning.

Didymos var min första vävda sjal, och lite lättare att knyta än många andra vävda just för att den är ganska smal och har avsmalnande ändar. Fina färger finns det med! Sen är det knepiga i kråksången att det skiljer mellan didy och didy med... :roll: De randiga är lite tjockare ock kraftigare och ofta inte lika mjuka som de jaquradvävda. De tjockare avlastar bättre, men som första vävda skulle jag hellre ha en mjukare och tunnare :wink:

Detsamma gäller nog hoppediz faktiskt. Jag störtgillar mina hoppar för att de avlastar bäst av alla tycker jag. Men de är ju ganska tjocka, kan knappt ha dem inomhus faktiskt. Och breda är de med, och vissa lite småsträva.. Så inte jättelätta att knyta, men ska man bära mycket och länge är de oslagbara.

Blev du klokare nu? :lol:
Användarens profilbild
Av Asia
[quote="
Blev du klokare nu? :lol:[/quote]

nja :lol:
Användarens profilbild
Av thanisa
Jag har inte testat bbb så den kan jag inte säga något om.

Vad man gillar är en smaksak, jag är personligen inte förtjust i hoppediz då jag upplever dem som klumpiga och lite tjockare. Tyget har varit lite styvt så avlastningen blir stel och till ett större barn inte den bästa då det är svårt att få till en perfekt knytning med den.

Jag gillar didymos. Men även där kan jag säga att de är väldigt olika beroende på modell och matrial. Vilken sort är du intresserad av så kan jag säga lite mer om vad jag tycker om den. Har testat randiga, indios i olika matrial (ull, bomull och hampa), wellen deras andra jaquardvävda har jag inte provat så de kan jag inte uttala mig om.
Användarens profilbild
Av Asia
Av Didysana är jag intresserad av Wellen,Jim och Indio.
Användarens profilbild
Av emmahawk
jag skulle beskirva wellen som lite glesvävdare, och med en struktur som gör den lite strävare först men med ingosning blir den riktigt mjuk såklart. Många uppskattar den för ryggbärande då den har bra grepp och inte glider. Jim är vävd som en randig och jag har inte känt på den men mina andra randiga har varit stadigare och lite tjockare först. Men när de är välanvända minskar skillnaden igen, min iris tex är nog något av de mjukaste och tunnaste jag har. Indions vävsätt ger den en naturlig struktur i tyget och den behöver också gosas in. När det väl är gjort har man en supermjuk och gosig sjal, den är stretchigare än de två andra typerna tycker jag. När jag skall knyta pyttebäbis tex tycker jag att indion är allra mysigast. Ja, som sagt, så mycket klokare blir du kanske inte. :lol: Men ett sista tips är kanske att köpa en begagnad, för de vinner definitivt på att användas, allihop :wink:
Användarens profilbild
Av Foxan
Jag har både Hoppe (två olika) och BBB, har testat även Dydimos.

BBB är smidigast att få på sig eftersom den är MYCKET tunnare, men den är inte alls lika bred som Hoppe och Didy. Hoppe och Didy är båda diagonalvävda och är stadigare än BBB vilken är vävd på en "vanlig" sett. BBB, däremot, är mycket svalare sjal, och den avlastar fortfarande hyfsat bra (har burit 12 kg-bebis i den, max 4 timmar i sträck).

Annars jag tycker att Didy, Hoppe & Storken är likvärdiga och kvalite (mjukhet, gosighet, osv) beror snarare på exemplär som man köper, och inte på märken.

Själv föredrar jag Hoppediz alla gånger, hade väldigt tur med båda som jag äger. BBB är bra att ha på sommaren, den också är rätt billig jämförande med två andra.
Av LL
Nova skrev:Bali Baby Breeze har jag inte testat.

Av Hoppediz och Didymos föredrar jag Didymos.
De är ofta tunna och lätthanterliga.

Hoppediz brukar vara lite eller ibland mycket tjockare och det känns som det är lite mer tyg att hantera.
Ingen av de båda märkena är dålig. :wink:
Håller med ovanstående i allt. Och om jag minns rätt så var det av mig den tyckaren "fick" sin första didy. Eller tror jag mig själv om för mycket nu, Nova?
Av LL
---
Senast redigerad av LL den tis feb 05, 2008 20:44, redigerad totalt 1 gånger.
Av LL
---
Användarens profilbild
Av zero.sara
Jag har bara en halv hoppe men ringsjalen jag har av den är jättegosig och avlastar bra
Indion är min favorit och den jag oftast väljer, mjuk och brukar gå bra att få till, möjligen kan knuten bli lite stor men det gäller nog för hoppen med :)
BBB kommer nog att bli sommarens sjal den är tunn och lättknuten och gosig, J gillar den mycket

Så jag gillar dom allihop :blahblah:
(och nu blev du väldigt mycket klokare :wink: )
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?