Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Det är ju en riktig djungel det här med selar..=) Var tidigare inne på en bärstol men en sele verkar ju mycket smidigare!

Så vilken ska man ha? Har en son på 1,5 år. Vi är mycket ute o går i skogen då vi har hund. Därför är det viktigt att man kan ha overall o sånt under selen och helst att jag ska kunna ha en jacka under (dock inget tvång!). Det måste gå att använda selen även då jag är själv. Alttså inte har hjälp från någon annan att få på den..

Alla tips tas tacksamt emot!
Användarens profilbild
Av amöba
Vi använder Ergo till båda barnen (16 månader resp snart 3 år), både utom- och inomhus. Det är inga problem att ha en jacka under, även om jag föredrar att ha en inte alltför vid jacka när jag bär. Man får dock tänka på att barnens byxor/overall är långa i benen. När de sitter med benen utåt blir det annars lätt en glipa mellan byxan och skorna.

Tillägg: Vi är båda långa (184 resp 197 cm) och Ergon verkar passa långa personer bra. Eftersom även våra barn är långa funderar jag på om vi skulle prova en patapum toddler, men Ergon funkar bra!
Senast redigerad av amöba den tor jan 31, 2008 22:03, redigerad totalt 1 gånger.
Av Gummi
Och jag rekommenderar Beco.
På mig är Becon bekvämare än Ergon. Har burit min 2-åring i den utan problem, men bara med en tunn jacka.
Användarens profilbild
Av svas
Hur lång är du? Jag är 160 cm och på mig passar en patapum bättre än ergo. Beco har jag inte provat. Både patapum och ergo är rejält fordrade och funkar att bära i läääänge. Jag tycker det tog ett tag innan jag lärde mig slänga upp 1 1/2 åringen på ryggen själv, men nu går det galant.

Vi bar första barnet i bärstol just vid skogsturer. Sele är överlägset tycker jag!
Användarens profilbild
Av LillaG
Utan tvekan är det bästa att ha möjlighet att prova själv och avgöra vad som passar dig.
Här inne har de flesta en egen åsikt, och om du provar olika märken kommer du märka att det är skillnad på selarna.

Kolla under "bärsjalsträffar" och se om det är någon träff på G i närheten av dig. :D
Av zessan
svas skrev:Hur lång är du? Jag är 160 cm och på mig passar en patapum bättre än ergo. Beco har jag inte provat. Både patapum och ergo är rejält fordrade och funkar att bära i läääänge. Jag tycker det tog ett tag innan jag lärde mig slänga upp 1 1/2 åringen på ryggen själv, men nu går det galant.

Vi bar första barnet i bärstol just vid skogsturer. Sele är överlägset tycker jag!
Jag är oxå runt 160 cm.. Har du en vanlig patapum? Eller en toddler?
Användarens profilbild
Av svas
zessan skrev:
svas skrev:Hur lång är du? Jag är 160 cm och på mig passar en patapum bättre än ergo. Beco har jag inte provat. Både patapum och ergo är rejält fordrade och funkar att bära i läääänge. Jag tycker det tog ett tag innan jag lärde mig slänga upp 1 1/2 åringen på ryggen själv, men nu går det galant.

Jag är oxå runt 160 cm.. Har du en vanlig patapum? Eller en toddler?
En vanlig patapum. Min 1 1/2-åring är kort och spinkig.
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Får man kapa lite? Har en nästan tvååring och tycker det blir lite tungt med Ergon eftersom han hänger med armarna utanför. Undrar om det går att bära en tvååring med armarna innanför? Ska man sy en egen högre sele kanske... Har en Patapum toddler också och även i den vill han dra upp armarna, för den är inte tillräckligt hög.
Av Ponyo
Mamma Eli skrev:Får man kapa lite? Har en nästan tvååring och tycker det blir lite tungt med Ergon eftersom han hänger med armarna utanför. Undrar om det går att bära en tvååring med armarna innanför? Ska man sy en egen högre sele kanske... Har en Patapum toddler också och även i den vill han dra upp armarna, för den är inte tillräckligt hög.
Jag har en patapum, och har testat en beco. Becon är betydligt högre än patapumen, och tycker att den kändes betydligt bättre att bära i.
Användarens profilbild
Av amöba
Mamma Eli skrev:Får man kapa lite? Har en nästan tvååring och tycker det blir lite tungt med Ergon eftersom han hänger med armarna utanför. Undrar om det går att bära en tvååring med armarna innanför? Ska man sy en egen högre sele kanske... Har en Patapum toddler också och även i den vill han dra upp armarna, för den är inte tillräckligt hög.
Vi har alltid kunnat be vår tvååring att inte luta sig bakåt. I viss mån kan man avhjälpa det genom att dra åt axelbanden ganska hårt också. Men Becon är helt klart högre och kanske ett bättre alternativ isf.
Användarens profilbild
Av jag71
Jag trivs ju väldigt mycket bättre i sjal tycker i allafall att dem här selarna är snyggast! www.close2you.se
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
amöba skrev:
Vi har alltid kunnat be vår tvååring att inte luta sig bakåt. I viss mån kan man avhjälpa det genom att dra åt axelbanden ganska hårt också. Men Becon är helt klart högre och kanske ett bättre alternativ isf.
Det börjar gå bättre att be om sånt här, men det har varit lite tungt en period. Har iofs inte burit så mycket i sele på ett tag nu, han vill ju helst gå själv och när vi bär är det mest i långsjal eller ringsjal.

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?