Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Aelia
Hur stora barn kan man bära i den? Kan man bära i den på ryggen?
Är det bättre är en ringsjal?
Användarens profilbild
Av annikar
Jag köpte en när Samuel var mindre. Men jag tyckte att den var för tjock och klumpig som dubbelvikt, så jag delade den på mitten (vilket var en dum ide :oops: )
Iallafall var den väligt bra till snabbbärning, man belastar ju bägge axlarna så den var skön att bära i.
Tycker att den var skönare än en trikåsjal att ha på sig under jackan, utifall att man skulle bära ute. Den är ju även lättare att ta på sig utomhus eftersom det inte är några ändar som släpar i marken.

Men när Samuel var ca 6 månader kändes den för ostadig eftersom han lutade sig bakåt, var tvungen att hålla en hand om honom.
Har hört att man kan bära på ryggen, men jag skulle absolut inte göra det i och med att barnet kan ramla om det lutar sig bakåt för mycket.

Jag skulle köpt/sytt en ringsjal istället för snabbärning. Eller en sjal i dubbel X blir ju precis samma sak men sjalen kan du använda betydligt längre tid, och även göra ryggknytningar med.
Eller köp en sele, köpte min patapum när Samuel var 5 månader och den är toppen!

Lycka till!
Användarens profilbild
Av annalys
Den blev instabil när bebisen blev för sprattlig (ca 5 mån), och det hjälpte ju inte att min var något stor. Även jag har övergått till Patapum, men nu ska jag ha en långsjal också.

Jag har en recension också på det forumet som du kan läsa
Av Nora
Jag har inte testat den, men den liknar EasyHug, fast easyhug är en vävd sjal, så den är stabilare när barnet är större. Jag bär fortfarande ofta i den nu när min son är 9 månader. Kolla på www.easyhug.se

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?