Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vilken bärsjal passar mig bäst?

Tri Cotti
2
50%
Easy Hug
2
50%
Av Jennie1975
Hej!

Vill köpa en sjal till min pojke, nu tre månader och väger ca. 6-6,5 kilo. Har inte tänkt bära så himla mycket, utan mer då och då. Han gillar att åka vagn och tycker även om att sitta i babysitter och ligga på filt på golvet. Tror det är mer mamma som vill ha honom nära, och ändå händerna fria ibland. Finns det barn som inte är så pigga på att bli burna?

Anledningen till att jag tror att han inte direkt älskar att bli buren är att han avskyr att sitta i Babybjörnen, som jag fick låna av en kompis. Där är han nöjd i max fem minuter, sedan skriker han. Misstänker att ett problem är att han gärna vill se saker. Han tycks vara ett barn som inte är särskilt nöjd med att mest se mammas bröstkorg hela tiden, utan han vill se vad som händer runtomkring honom. Ett annat problem tror jag är att han gärna vill ha händerna i munnen just nu och armarna bli liksom låsta med BB.

Nåväl, jag hoppas att han kanske gillar att bli buren på något annat sätt - vill testa sjal. Vill ha en sjal som är LÄTT och SNABB att ta av och på, och kommer som sagt inte att bära så långa stunder. Viktigt tror jag är att min son kan se sig omkring någorlunda när han sitter i sjalen. Är 174 lång och en strlk 40.

Har läst och fastnat för Tri Cotti eller Easy Hug. Vilka erfarenheter har ni av dessa? Vilken skulle ni rekommendera? Tror ni han gillar att bli buren i någon av dessa mer än i Babybjörnen? Kan man annars lära ett barn att tycka om att bli buret?

Många frågor... tacksam för all hjälp jag kan få!

Jennie
Av Tifflan
Jag har burit D mycket i Tricotti, dock har jag inte provat easyhug.

Jag har använt den på stan( istället för vagn), på nätterna när han inte vill sova, några ex. D har inte något emot att åka vagn heller, men ibland är det MYCKET smidigare med sjal.

(Vår tricotti bor i skötväskan :floet2: , så att den alltid ska vara med om vi åker någonstans)
Användarens profilbild
Av sacha42
easyhug skulle jag välja mellan dem två. DEn är stabilare eftersom din som inte är nyfödd. Den kan du använda längre, den töjer sig inte och är stabilare. Han kommer garanterat gilla att bli buren i den och vem vet, du kanske vågar prova vävd sjal eller en annan sele som beco/ergo eller patapum senare :D
Användarens profilbild
Av sanna73
sacha42 skrev:easyhug skulle jag välja mellan dem två. DEn är stabilare eftersom din som inte är nyfödd. Den kan du använda längre, den töjer sig inte och är stabilare. Han kommer garanterat gilla att bli buren i den och vem vet, du kanske vågar prova vävd sjal eller en annan sele som beco/ergo eller patapum senare :D
:iagree:

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?