Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag har precis lärt mig knyta omslutet x på ryggen och använder en stork leo. Jag tycker att jag knyter tajt men efter ett har hela paketet ändå hasat ner så att tyngden är fel. Töjer sig vissa sjalar mer än andra? Gör jag fel?
Användarens profilbild
Av Elin G
Vissa sjalar töjer sig mer än andra. Hur det är med just leon vet jag inte.
Användarens profilbild
Av mari_tres
Sträcker du både långändarna på sjalen? Så det blir fyra långändar du sträcker likssom.
Användarens profilbild
Av Sarai
mari_tres skrev:Sträcker du både långändarna på sjalen? Så det blir fyra långändar du sträcker likssom.
Hur menar du då? Sträcka alla fyra fållarna? Ja, det kan ju vara en bra idé!

Jag brukar göra så att när jag fått färdigt knytningen så att barnet sitter bra, precis innan jag ska knyta knuten på magen, så tar jag tag i båda ändarna och hoppar lite lätt. Samtidigt drar jag så mycket jag kan. Då blir alltihop tajtare. (Och innan dess brukar jag försöka dra i varje fåll (kanten på tyget) för sig.)
Användarens profilbild
Av diddeldi
hur är det med armarna? knyter du med dem inne och sen tar han ut dem? för i så fall blir knytningen slapp. har man ett barn som envisas med att ha armarna utanför så är det bäst att knyta med dem utanför från början.
Användarens profilbild
Av maxi
Tack för alla svar! Han brukar ha armarna utanför från början. Det där med att hoppa och dra åt; hur lyckas ni dra åt genom hela knytningen? Det är ju svårt att spänna krysset efteråt eller?
Användarens profilbild
Av Sarai
maxi skrev:Tack för alla svar! Han brukar ha armarna utanför från början. Det där med att hoppa och dra åt; hur lyckas ni dra åt genom hela knytningen? Det är ju svårt att spänna krysset efteråt eller?
Om du hoppar och drar åt samtidigt så går det faktiskt. I och med hoppet så "lättar" barnet och belastningen på krysset blir mindre. Då kan man passa på att dra samtidigt. Testa!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?