Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Kaja
Vi pratar om att byta ut vårt sovrum mot barnens lekrum. Det skulle vara enklare att möblera in två sängar i vårt sovrum än i lekrummet.

Då tänkte jag passa på att måla lite på väggarna, eller göra något annat kul. Sonen vill ha Spiderman. Kan nog möjligen tänka sig Thomas tåget eller Peter Pan. Dottern gillar Pippi Långstrump, Lilla Prinsessan. Barbapapa, Tingeling och Thomas tåget. Jag funderar på hur i hela fridens namn jag ska få ihop det. Båda barnen tycker att Thomas tåget och Peter Pan är ok, fast det är inte någons favorit. Hur gör man??

//Kaja
Av Ponyo
Du gör en häftig väggmålning med alla figurer med. Som ett sagolandskap.
Eller delar upp väggarna. Två vita, två fonder, favoriten på varsin sida, med en färg bakom som går i farmoni med figuren + den andra fondväggen.

:D
Användarens profilbild
Av lillstrumpa
Kan du inte måla alla dom figurerna fast ganska små, som en bård typ. Jag tycker att det är roligt att blanda figurer som inte hör ihop egentligen.
Sen hade det varit kul om dom interagerar med varandra, typ att spindelmannen och pippi åker lådbil osv.
Användarens profilbild
Av Kaja
lillstrumpa skrev: Sen hade det varit kul om dom interagerar med varandra, typ att spindelmannen och pippi åker lådbil osv.
Jo. Men, så konstnärlig tror jag inte att jag är så att jag får till något sådant... Jeez! Du har värre önskningar än mina barn! :lol:

//Kaja
Användarens profilbild
Av sagogrynet
Kaja skrev:
lillstrumpa skrev: Sen hade det varit kul om dom interagerar med varandra, typ att spindelmannen och pippi åker lådbil osv.
Jo. Men, så konstnärlig tror jag inte att jag är så att jag får till något sådant... Jeez! Du har värre önskningar än mina barn! :lol:

//Kaja
:Hahaa: :Hahaa:
Användarens profilbild
Av a-k
lillstrumpa skrev: att spindelmannen och pippi åker lådbil osv.

:eld: :tumup:
Användarens profilbild
Av lillstrumpa
Kaja skrev:

//Kaja
:oops: :lol:
Användarens profilbild
Av Monia
Och så här blev en av mina väggmålningar:

Bild
Användarens profilbild
Av Kaja
Jag har värkt lite på det och har några funderingar.

Alternativ 1
Om man tänker sig rummet som en fyrkant så kommer man in i nedre högra hörnet. På högersidan så kommer det att finnas garderober bakom rumsdörren och inne i hörnet så blir det nog "kök". Väggen som är ovansidan på fyrkanten är yttervägg och den upptas till stor del av ett jättebautafönster på nästan två meters bredd. Eftersom det är ett norrfönster så är det bara bra att det kommer in mycket ljus. Återstår två väggar att leka med alltså. Den väggen som man ser när man kommer in i rummet är den vänstra väggen. Mot den och den nedre väggen kommer sängarna att stå.

Jag har en bild på Peter Pan som åker rutschbana på regnbågen i en bok som vi har läst mycket för barnen nu på sistone och den tillsammans med någon Tingeling funderar jag på.

Mellan slutet av sängen och dörröppningen funderar jag på att måla den tickande krokodilen. Rätt mycket jobb, men det går säkert att scanna bilden och låna en oh-kanon och blåsa upp bilden på väggen. Då blir det en "fylleri-övning"... Eller så hittar jag någon som gör specialtillverkade tapeter för ett spottstyver (har bara sett dem för typ 3000 hittills...)

Alternativ 2
Måla väggen i beige och sedan ta massor med olika figurer, fast bara siluetterna av dem och måla dem i samma beige färg, fast pärlemorskimrande. Jag har sett något sådant, fast med annat motiv och det var jätteläckert.

Alternativ 3
Ta silhuetterna av flera figurer och kopiera upp dem (typ med schabloner) på en lång bård som går hela vägen runt rummet. Evighetsjobb, men borde kunna bli ganska snyggt det också.

Får kolla med gubben om vad som är tillämpligt...

//Kaja
Användarens profilbild
Av Kotten
Om du kollar på Tradera eller Blocket så säljer de väggdekaler med Thomas.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?