Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av milu
Hur trär man maskinen om man ska ny med dubbelnål? Som vanligt och så övertråden genom båda nålarnas hål? Eller ska man ha två trådar på något vis?

HJÄLP!
Användarens profilbild
Av Delfinen_78
Du har två trådrullar för övertråden. Dessa trär du som vanligt fast tillsammans hela vägen fram till själva tvillingnålen där du trär nålarna med varsin tråd.
Användarens profilbild
Av Hello
Delfinen_78 skrev:Du har två trådrullar för övertråden. Dessa trär du som vanligt fast tillsammans hela vägen fram till själva tvillingnålen där du trär nålarna med varsin tråd.
På min maskin är det dessutom ett ställe där trådarna ska ligga på varsin sida om en skiva/bricka.
Av Mumskickan
Då hoppar jag in här med en följdfråga.
När jag sydde med tvillingnålen nu för första gången så trasslade trådarna in sig i varandra efter att man sytt ett tag, alltså innan nålen, om ni förstår hur jag menar :roll:

I alla fall: Hur ska man göra för att slippa det? Går det?
Användarens profilbild
Av Delfinen_78
Mumskickan skrev:Då hoppar jag in här med en följdfråga.
När jag sydde med tvillingnålen nu för första gången så trasslade trådarna in sig i varandra efter att man sytt ett tag, alltså innan nålen, om ni förstår hur jag menar :roll:

Jag förstår helt vad du menar, men hittills har jag inte kommit på något sätt att komma ifrån det annat än trä om övertråden lite då och då. Jag tycker att man bruka märka att det blir mer och mer trassligt & spänt. Struntar man i det för länge då går ena tråden av (i varje fall på min maskin) så då måste man trä om ändå, så jag brukar försöka förekomma maskinen & tråden (för att inte nålen ska gå åt skogen, vilket hänt vid något tillfälle).
Av Mumskickan
Delfinen_78 skrev:
Mumskickan skrev:Då hoppar jag in här med en följdfråga.

Jag förstår helt vad du menar, men hittills har jag inte kommit på något sätt att komma ifrån det annat än trä om övertråden lite då och då. Jag tycker att man bruka märka att det blir mer och mer trassligt & spänt. Struntar man i det för länge då går ena tråden av (i varje fall på min maskin) så då måste man trä om ändå, så jag brukar försöka förekomma maskinen & tråden (för att inte nålen ska gå åt skogen, vilket hänt vid något tillfälle).
Ja, jag märkte att man var tvungen att trä om efter ett tag. Första gången märkte jag det inte förrän det var för sent, och tråden gick av (mitt fram på, synligt, typiskt grrrr), men sen trädde jag om efter varje söm, för att förekomma. Hade hoppats på något smart tips så att man skulle slippa det :roll:
Av Emmiez
denna tråden behöver jag, har inte heller fattat det där med hur man trär dubbelnål, har inte köpt nån för ja vet ju ändå inte hur man trär, men ja kanske ska prova nångång :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?