Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag har sytt varsin waldorfdocka till flickorna som de har fått i 1-årspresent. Lilla Loppans docka blev klar och håret broderat, men den fick aldrig några flätor! När jag så åkte på syjunta i måndags (en nätt liten resa på 18 mil enkel väg...) så var det ett lämpligt pyssel att ta med och nu är hon helt färdig. Dockorna har lite olika frisyrer och det här är den enda med broderat hår. Det var kul, men pilligt. Hårfärgen har jag valt utifrån ägarinnan, dvs samma:
Bild

Ursäkta att bilden är så mörk. Förutsättningarna var inte de bästa och jag fick inte till det...

By the way - ska det inte gå att länka till bilder från Blogger? Hur gör man då?
På begäran då, så kommer här en bild med alla tre dockorna:
Bild
De sitter i åldersordning och jag tycker själv att jag blivit bättre och bättre på att sy dem ;)

Den första sydde jag när jag vickade som textillärare och hade Elevens val Waldorfdockor. Tyckte att jag behövde ha sytt en själv för att kunna hjälpa eleverna. Jag sparade dock håret tills jag visste vem som skulle ha den nästan 3 år senare. Hon har på sig en klänning som är sydd från samma bok som mönstret till dockan kommer (Waldorfdockor??? av Karin Neuschütz). Den är stoppad med ull och ganska hård.

Till den andra dockan slopade jag ullen och hon är stoppad med vanlig vadd. Mycket mera kramvänlig. Hon har på sig en klänning som farmor har sytt till barnens faster 1966. Visst är den cool? Dessvärre har broderiet vid ögat repats upp, så nu ser det ut som om hon gråter och det blir visst aldrig lagat :hide:
Senast redigerad av Hello den ons jan 30, 2008 19:03, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av mallinpallin
Vad fin den är :D
Vilken fin 1års present att spara
Användarens profilbild
Av lillstrumpa
jättefin, kan man inte få se dom andra dockorna också?
Användarens profilbild
Av Therese
lillstrumpa skrev:jättefin, kan man inte få se dom andra dockorna också?
:iagree:
Användarens profilbild
Av Hello
Therese skrev:
lillstrumpa skrev:jättefin, kan man inte få se dom andra dockorna också?
:iagree:
OK´ra! Se ovan!
Användarens profilbild
Av Fryle
O så rara dockor!
Användarens profilbild
Av Droppen
Fina! :tumup:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?